Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teidän vatsa-aortta tuntuu vatsaa painellessa?

Hhhh
29.06.2020 |

Otsikossa olikin jo kysymys. Minulla tuntuu leveähkö sykkivä patti. Voiko olla muuta kun laajentumaa? Kuinka nuorella tämmöistä voi esiintyä? Mitä oireita oli? Minulla on ylävatsakipuja. Olen menossa huomenna lääkäriin asian kanssa onneksi, mutta haluaisin kuulla kokemuksia kuitenkin..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Eikös vatsa-aortta sijaitse lähempänä selkärankaa?

Harakirissa pyrittiin se katkaisemaan.

Minulla ainakin tuntuu vatsa-aortta navan vieressä. Lääkäri sitä tunnusteli (olin siis verenpainetaudin kontrollikäynnillä) ja hänen mielestään syke tuntui siinä liian voimakkaasti, joten hän lähetti minut ultraäänitutkimukseen. Mitään vikaa ei vatsa-aortastani kuitenkaan tutkimuksessa löytynyt. Vatsan puolelta tutkittiin, ei selän.

Vierailija
22/25 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsa-aortan painelu on rattoisaa ajanvietettä, kertoi jo vanha kansa.

Toisaalta tämä on edelleenkin maksuton harrastus ja voi harrastaa miltei missä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä erikoislääkäri tutkii ultralla?

Eikö yleislääkärit ollenkaan?

Vierailija
24/25 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä erikoislääkäri tutkii ultralla?

Eikö yleislääkärit ollenkaan?

On minulta yleislääkärikin tutkinut ultraäänellä poskionteloita. Lisäksi kardiologi sydäntä ja useampikin lääkäri munuaisia, heiltä en kysynyt erikoisalaa. Varsinaisesti tuo taitaa kuulua röntgenlääkärin erikoisalaan, mutta myös sairaanhoitaja voi olla koulutettu ultraäänitutkimuksen tekoon.

Vierailija
25/25 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin omakannasta ja 2015 lääkäri on kirjannut että vatsa-aortta tuntuu hieman normaalia laajemmalta alueelta. En löydä täältä kuitenkaan että mitään jatkotoimenpiteitä asiaan olisi tehty enkä edes muista että minulle olisi asiasta sanottu. No kohta lähden sinne lääkäriin onneksi 😬 -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme