Ammatteja, jossa pääsee helpolla ja palkka on väh. 2300 e/kk
Kommentit (79)
Kannattaa käydä kouluja mikäli haluaa päästä helpolla ja vieläpä tienata samalla. Itse tein nuorempana 25 vuotiaaksi asti duunarihommia ammattikoulupohjalta rakennusmiehenä(naisena). Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja jatkoin opiskelua ylemmällä tasolla. Nyt 39 vuotiaana palkka on paljon isompi, mutta työ helpompaa.
Sanovat, että vastuu painaa esimiesasemassa, mutta sama vastuu se on kaikilla. Nimittäin vastuu omista tekemisistä. Minulla on 11 alaista tällä hetkellä joita minä ohjeistan. Mikäli olen omat hommani hoitanut, niin sen jälkeen vastuu on työntekijöillä. Mikäli Jarmo (nimi muutettu) teloo itsensä omaa tyhmyyttään, niin en minä siitä ole vastuussa vaan Jarmo itse. Jaahas työt loppuu kohta :) Kello jo melkein neljä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prostituoitu.
Riittää kun makaa lahnana ja tuntipalkka 100-200 euroa.
Päivän duuneilla elää kuukauden.
Ja kuka maksaa tellit ja lellit? Mites sairauslomakorvaukset? Eläke?
Tosi kivaa maksaa tellit lellit sähköt puhelin puurot vellit vuokrat mätkyt netti velat verot korot korkojen korot
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri
Zinc
Jättää vaan työnsä retuperälle, eikä piittaa ihmisistä.
Ja virheet voi peittää mullalla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä kouluja mikäli haluaa päästä helpolla ja vieläpä tienata samalla. Itse tein nuorempana 25 vuotiaaksi asti duunarihommia ammattikoulupohjalta rakennusmiehenä(naisena). Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja jatkoin opiskelua ylemmällä tasolla. Nyt 39 vuotiaana palkka on paljon isompi, mutta työ helpompaa.
Sanovat, että vastuu painaa esimiesasemassa, mutta sama vastuu se on kaikilla. Nimittäin vastuu omista tekemisistä. Minulla on 11 alaista tällä hetkellä joita minä ohjeistan. Mikäli olen omat hommani hoitanut, niin sen jälkeen vastuu on työntekijöillä. Mikäli Jarmo (nimi muutettu) teloo itsensä omaa tyhmyyttään, niin en minä siitä ole vastuussa vaan Jarmo itse. Jaahas työt loppuu kohta :) Kello jo melkein neljä.
Ei kannata automaattisesti. Suomessa on paljon akateemisia p-duuneissa, uudelleenkoulutuksissa tai työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalialan laitossektorin yökkö.
Näinpä, ei vaipanvaihtoja ym. jos asiakkaat fyysisesti terveitä. Iisiä verrattuna hoitoalaan joss yölläkin juostaan.
Vierailija kirjoitti:
Pankki. Pääosin hyvät ja joustavat työajat plus edut.
Mistä olet saanut käsityksen, että pankkityössä pääsisi helpolla? Ehkä 80-luvulla on päässyt, mutta ei enää. Täälläkin pankkivirkailijan nimike oli muutettu "talouden asiantuntijaksi". Kun kassapalveluita ei juurikaan enää ole, koostuu pankissa työskentelevän työ vaativistakin asiakasneuvotteluista. Asioista pitää olla todella hyvin perillä, jotta voi käydä asiakkaan kanssa laina- ja sijoitusneuvotteluita.
Olin itse pari vuotta sitten pankissa työharjoittelussa ja olin helpottunut, kun harjoittelu oli ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistovahtimestarille kuuluu kyllä monenlaisia tehtäviä, ne eivät näy muille.
Ei heille sentäs aivan oleskelusta palkkaa makseta.
Lisäksi he ovat sylkykuppeja, joille muu henkilökunta käy aina valittamassa kaikesta, vaikka syy ei olisi vahtimestarin.
Hän ei pysty kaikkia huoltohommia tekemään, vaan hommaa paikalle eri alojen osaajat.
Tietenkin se näyttää helpolta, niinhän moni muukin työ näyttää sivullisen silmin.
Tällaiset keskustelut menee nopeasti sellaisiksi, miltä joku näyttää:
Opettaja: käy vaan opettamassa ja välitunnillla juo sitten kahvia - helppoa hommaa!
Sairaanhoitaja: käy vähän joskus kääntelemässä jotakuta huoneessa ja muuten istuu juomassa kahvia: helppoa hommaa!
Kaupan myyjä: istuu siinä kassalla ja sanoo hei ja kiitos: helppoa hommaa!
Kyllä. Olen pikku kaupassa töissä ja puolet ajasta asiakkaat juostaan palvelemassa kaikkien muiden töiden lomassa. Sen ei pitäisi olla niin mutta kyllä se vaan on niin. Ja se ei ole myyjän vika. Vuorossa meidän kaupassa on aina vaan yksi ihminen, lukuun ottamatta aamun ja iltavuoron päällekkäin olevaa aikaa. Ja sesonkipäiviä.
Koko ajan tulee uutta työtä ja lisää hoidettavaa. Ja ihmiset luulee että seison siinä koko päivän, keitän pari kertaa kahvia, rupattelen lopun ajan ja sitten illalla lasken kassan.
Todellakaan kun asiakkaat eivät näe sitä työmäärää mikä on hoidettavana joka ikinen päivä, niin moni jää todella pitkäksi aikaa vielä jaarittelemaan. "nyt kun tässä takana ei ole jonoa, niin kerronpa...." ja sitten tekstiä tulee vartti. Joo ei siinä tosiaan muuta olisikaan, kuin kaikkien mahdollisten tuoreruokien päiväysten tarkastaminen, kuorman tarkastus ja hyllyttäminen, hyllyjen kartoitus että mitä on loppumassa kohta, tavaran ja elintarvikkeiden tilaaminen, kolmen eri kuljetusfirman pakettien ym kirjaaminen, lehtipalautukset, siivous, kaikki mahdollinen. Mutta jaarittele sinä siinä ihmeessä toki. Hymyilen kyllä siinä mutta ajattelen aika rumia. Ja sitä mitä kaikkea olisinkaan siinä vartissa saanut tehdyksi. Paljon olisin, ja taas varmaan menee ylitöiksi.
Tunsitko piston sydämessäsi? Hyvä. Ja jatkossa lopeta se jaarittelu. Oikeasti!
Kiitos. T. Väsynyt pikkukaupan kassa
Farmaseutti. Kolmivuotinen tutkinto josta 6kk palkallista harjoittelua ja alkupalkka n. 2450€. Työ tosin on monotonista asiakaspalvelutyötä, mutta voihan sitä pyrkiä teollisuuteen vaikka paikkoja onkin vähän tai sitten kelaan. Jos perse ja osaaminen riittävät, niin sitten vielä proviisoriksi siihen päälle ja papereita pyörittämään.
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutti. Kolmivuotinen tutkinto josta 6kk palkallista harjoittelua ja alkupalkka n. 2450€. Työ tosin on monotonista asiakaspalvelutyötä, mutta voihan sitä pyrkiä teollisuuteen vaikka paikkoja onkin vähän tai sitten kelaan. Jos perse ja osaaminen riittävät, niin sitten vielä proviisoriksi siihen päälle ja papereita pyörittämään.
Farmaseutin koulutukseen pääsy on hankalaa ja opinnot vaativia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutin koulutukseen pääsy on hankalaa ja opinnot vaativia.
Mun mielestä ei ollut mitään hankalaa ja opintoihin pääseminenkin on yliopistomaailman helpoimpia. Tosin itse olen tiedeorientoitunut, joten johtunee siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja
Tämä vastaus laiskamadolle?! Tai yleensä hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja.
Tämähän se ois. Kunhan pallille pääsee niin kaikki kulut veronmaksajien piikkiin ja saikuttaa voi vaikka vuosia ilman että kukaan voi asialle mitään. Jos on hyvä valehtelija, niin saattaa päästä vielä toisellekin kaudelle ja sen jälkeen pariksi vuodeksi sopeutumisrahalle köllöttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja.
Tää oli hyvä..😷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja.
Tämähän se ois. Kunhan pallille pääsee niin kaikki kulut veronmaksajien piikkiin ja saikuttaa voi vaikka vuosia ilman että kukaan voi asialle mitään. Jos on hyvä valehtelija, niin saattaa päästä vielä toisellekin kaudelle ja sen jälkeen pariksi vuodeksi sopeutumisrahalle köllöttelemään.
Harmi kun näitä jobeja ei ihan kaikille riitä!😂tekijöitä luulisi löytyvän.( ei olisi niitä työtä vieroksuvia.)
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija maakunnassa (pk-seudulla varmaan maksetaan enemmän). Kiirettä vain ennen kuukauden loppua ja jotain tekemistä kuun puolessa välissä. Muuten saat surffata netissä ja kuunnella kellon tikitystä. Jos joku soittaa ja valittaa, vttuilet vaan takas ja väität että on itse tehnyt virheen ilmoittaessaan tuntejaan tai verokorttinsa lähettämisessä. Älä ota vastuuta, ota paska palkka!
Ei kannata ainakaan mennä ulkoistuspalveluja tarjoavan firman leipiin, jos haluat olla joutilas ja vastuuntunnoton palkanlaskija sekä haluat vaan vittuilla palkansaajakle. Asiakas maksaa sun palkan, joten hymyile ja ole ystävällinen, vaikka tulisi tuutin täydeltä sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki. Pääosin hyvät ja joustavat työajat plus edut.
Mistä olet saanut käsityksen, että pankkityössä pääsisi helpolla? Ehkä 80-luvulla on päässyt, mutta ei enää. Täälläkin pankkivirkailijan nimike oli muutettu "talouden asiantuntijaksi". Kun kassapalveluita ei juurikaan enää ole, koostuu pankissa työskentelevän työ vaativistakin asiakasneuvotteluista. Asioista pitää olla todella hyvin perillä, jotta voi käydä asiakkaan kanssa laina- ja sijoitusneuvotteluita.
Olin itse pari vuotta sitten pankissa työharjoittelussa ja olin helpottunut, kun harjoittelu oli ohi.
En kai mä muuten sanoisi, ellen olisi töissä pankissa. :) Ikävämpi juttu vaan, kun tämäkin on kuoleva ala perusduunarin näkökulmasta. Kaikki automatisoidaan. Mutta kaikenlaisilla koulutuksilla pääsee töihin ja palkka alk 2300 eur brutto + talon edut.
Palkanlaskija maakunnassa (pk-seudulla varmaan maksetaan enemmän). Kiirettä vain ennen kuukauden loppua ja jotain tekemistä kuun puolessa välissä. Muuten saat surffata netissä ja kuunnella kellon tikitystä. Jos joku soittaa ja valittaa, vttuilet vaan takas ja väität että on itse tehnyt virheen ilmoittaessaan tuntejaan tai verokorttinsa lähettämisessä. Älä ota vastuuta, ota paska palkka!