Ammatteja, jossa pääsee helpolla ja palkka on väh. 2300 e/kk
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Olen jutellut Helsingin kaupungin liikuntapaikanhoitajan kanssa tästä. Hänen työnsä nimittäin vaikuttaa tuollaiselta kopissa istumiselta, mikä mielletään vahtimestarin päätyöksi. Todellisuudessa työ on vuorotyötä (rankkaa) ja liikuntapaikanhoitajat siivoavat liikuntapaikan tilat, huolehtivat tilavarauksista ja että homma toimii paikan päällä. Että ennen kun se liikuntapaikanhoitaja on siirtynyt siihen koppiin istumaan (missä pitää myös ruokataukonsa), hän on tunnin ajan siellä siivonnut tiloja.
Palkka lienee joku pari tonnia eikä se tyhjästä tule:)
Ihmisten käsitys omasta työstään ei aina korreloi todellisuuden kanssa. Minä opiskeluaikoina siivosin yhdessä jäähallissa. Siellä oli töissä myös liikunatoimen heppuja, 4 per vuoro. Työalueena kaksi jäähallia ja yksi tekojää. He paljon puhuivat, kuinka työ oli rankkaa, ei "valkoisen miehen hommaa" jne. Oikeasti normaalitilanteessa heidän työhönsä kuului jäänajo jääkoneenhuoltotoimineen n. kerran tunnissa (tähän meni kaikkineen n. 10-15 minuuttia) , loppuajan istuivat koneella selaamassa automyynti-ilmoituksia, juorusivat, kävivät tupakalla ja joivat kahvia. Kovin näreissään olivat, kun siivouksesta heille siirtyi roskiksien tyjentäminen isojen tapahtumien jälkeen (1-2 viikossa, aikaa tähän meni heiltä yhteensä n. 1-2 tuntia kaikkineen ja tappotahtia ei todellakaan pidetty.) Siistijiä vuorossa oli aina yksi, siivottavia pukukoppeja yhteensä 13, joista n. puolet kahdesti per vuoro ja yleiset tilat. Tapahtumien jälkeen siistijiä oli yhden vuoron verran kaksi, joista toinen siivosi katsomon (keräsi keskimäärin 20 jätesäkillistä roskia ja moppasi) ja toinen noiden juoksevien töiden lisäksi siivosi 14 isoa yleisö wc:tä ja moppasi/ajoi siivouskoneella käytävätilat (kaasupohjassa n. 2 h homma.) Pienempiä tapahtumia oli lähes päivittäin ja silloin vuorossa ollut siistijä siivosi käytössä olleet katsomot ja yleisöwc:t.
Itse tykkäsin siivoushommasta tuolla, oli mukavasti tekemistä, vaihtelua ja ihmiset olivat kivoja, mutta aina huvitti, kuinka erkaantuneita todellisuudesta nuo laitosmiehet olivat. Toki heillä muutaman kerran vuodessa oli työvuoroja, joissa töitä oli koko päiväksi, mutta normaalisti työajasta töiden tekemiseen kului korkeintaan se n. 25 %. Ja omasta mielestään olivat tosiaan työn raskaan raatajia.
Hanki 150ha viljatila. Joudut tekemään töitä viikon keväällä ja viikon syksyllä, mutta nekin viit teettää virolaisilla rengeillä.
Palkka on n. 150 000€/ vuosi.
Tarjoilija. Vaimolla on kiinteä kk liksa 2300e ja siihen lisät päälle. Noin 2500-2700€ on kk palkka kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisin sanoa esimerkiksi oman työni eli sihteeri sairaalassa. Saan 2350€ ja tosi helpolla tulee.
Etätöissä 3 päivää viikosta ja teen vain ajanvarauksia ja laitan lähetteitä eteenpäin ym.
Olen todella kiitollinen siitä, että ei ole asiakaspalvelua vaan oman työhuoneen rauha, hermot lepää ja vapaa-ajalla on rentoa kun ei stressaa työ ja aamuisin on täysin neutraali fiilis tulla töihin.
Tämä olisi minun unelma! Etenkin tässä elämäntilanteessa. Millainen koulutus ja työkokemus sinulla on? Pääseekö näihin töihin tradenomin koulutuksella käsiksi vai pitääkö olla terveydenhoitoalan koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jutellut Helsingin kaupungin liikuntapaikanhoitajan kanssa tästä. Hänen työnsä nimittäin vaikuttaa tuollaiselta kopissa istumiselta, mikä mielletään vahtimestarin päätyöksi. Todellisuudessa työ on vuorotyötä (rankkaa) ja liikuntapaikanhoitajat siivoavat liikuntapaikan tilat, huolehtivat tilavarauksista ja että homma toimii paikan päällä. Että ennen kun se liikuntapaikanhoitaja on siirtynyt siihen koppiin istumaan (missä pitää myös ruokataukonsa), hän on tunnin ajan siellä siivonnut tiloja.
Ihmisten käsitys omasta työstään ei aina korreloi todellisuuden kanssa. Minä opiskeluaikoina siivosin yhdessä jäähallissa. Siellä oli töissä myös liikunatoimen heppuja, 4 per vuoro. Työalueena kaksi jäähallia ja yksi tekojää. He paljon puhuivat, kuinka työ oli rankkaa, ei "valkoisen miehen hommaa" jne. Oikeasti normaalitilanteessa heidän työhönsä kuului jäänajo jääkoneenhuoltotoimineen n. kerran tunnissa (tähän meni kaikkineen n. 10-15 minuuttia) , loppuajan istuivat koneella selaamassa automyynti-ilmoituksia, juorusivat, kävivät tupakalla ja joivat kahvia. Kovin näreissään olivat, kun siivouksesta heille siirtyi roskiksien tyjentäminen isojen tapahtumien jälkeen (1-2 viikossa, aikaa tähän meni heiltä yhteensä n. 1-2 tuntia kaikkineen ja tappotahtia ei todellakaan pidetty.) Siistijiä vuorossa oli aina yksi, siivottavia pukukoppeja yhteensä 13, joista n. puolet kahdesti per vuoro ja yleiset tilat. Tapahtumien jälkeen siistijiä oli yhden vuoron verran kaksi, joista toinen siivosi katsomon (keräsi keskimäärin 20 jätesäkillistä roskia ja moppasi) ja toinen noiden juoksevien töiden lisäksi siivosi 14 isoa yleisö wc:tä ja moppasi/ajoi siivouskoneella käytävätilat (kaasupohjassa n. 2 h homma.) Pienempiä tapahtumia oli lähes päivittäin ja silloin vuorossa ollut siistijä siivosi käytössä olleet katsomot ja yleisöwc:t.
Itse tykkäsin siivoushommasta tuolla, oli mukavasti tekemistä, vaihtelua ja ihmiset olivat kivoja, mutta aina huvitti, kuinka erkaantuneita todellisuudesta nuo laitosmiehet olivat. Toki heillä muutaman kerran vuodessa oli työvuoroja, joissa töitä oli koko päiväksi, mutta normaalisti työajasta töiden tekemiseen kului korkeintaan se n. 25 %. Ja omasta mielestään olivat tosiaan työn raskaan raatajia.
Olen jutellut enemmän sen liikuntapaikan hoitajan kanssa työn yksityiskohdista ja ei hän siis itse marttyyrimaisesti kerro, että työ on "todella rankkaa", vaan enemminkin lähdimme kerran juttelemaan siitä, kun joku hänen asiakkaansa oli tokaissut hänelle, että hän vaan istuskelee kopissa ja piti vähän oikaista asiakkaan käsityksiä..:)
Toisekseen tuo liikuntapaikanhoitaja on kertonut, että heidän paikassaan tekevät vielä ekstraakin työtä kiinteistössä, että se pysyy hyvänä. Työ on siis duunarityötä, mutta itsenäistä ja heillä tuntuu olevan hyvä työilmapiiri. Että uskoisinkin, että hänestä itsestään työ on ihan ok, mutta sitä lähinnä varjostaa tuo aliarvostus ja asenteet, että työ on istuskelua.:)
Vierailija kirjoitti:
Varastotyö eli kerätään tilauksia yms. Helppoa työtä ja kunto pysyy hyvänä ja palkkakin hyvä esimerkiksi Keskon varastolla tienaa helposti yli 3000 €/kk.
Joo tosi helppoa, paikat paskana jo reilusti ennen eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Voisin sanoa esimerkiksi oman työni eli sihteeri sairaalassa. Saan 2350€ ja tosi helpolla tulee.
Etätöissä 3 päivää viikosta ja teen vain ajanvarauksia ja laitan lähetteitä eteenpäin ym.
Olen todella kiitollinen siitä, että ei ole asiakaspalvelua vaan oman työhuoneen rauha, hermot lepää ja vapaa-ajalla on rentoa kun ei stressaa työ ja aamuisin on täysin neutraali fiilis tulla töihin.
Riippuu tuokin vähän osastosta.
Sosiaalialan laitossektorin yökkö.
Lukion opettaja.
Palkka 4-5 te. Pitkät lomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sihteeri kaupungilla.
Kadonnut ammattikunta.
Jos heitä vielä on, joutuvat tekemään 5 työt.
Oli helppoa ehkä 80-luvulla, ei kannata uskoa kaikkea, mitä naapurin eläkkeellä oleva Pirkko kertoo.Pöh pöh, itse näen ja kuulen päivittäin miten rankkaa tämä työnteko aina onkaan. Ja paskat, rankinta on päättää mitä ostettaisiin iltapäiväkahvin herkuksi.
Mitä enemmän valittaa kiireestä, sitä vähemmän sitä todellisuudessa on.
Kunnilla on tehostettu ja kiristetty viimeisen 10 v aikana niin paljon, että hallinnossa joka ikinen työntekijä tekee vähintään kolmen ihmisen työt. Näin ainakin meillä Suomen yhdessä suurimmista kunnista. Tervetuloa kokeilemaan, ei käy aika pitkäksi. Toki mukana on muutama ”suojatyöläinen”, mutta hyvin harva enää sellaiseen työpaikkaan pääsee, pätkätöiden teettäminen takaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prostituoitu.
Riittää kun makaa lahnana ja tuntipalkka 100-200 euroa.
Päivän duuneilla elää kuukauden.
Sullapa varsin ruusuinen kuva asiasta 😂
Jos miehet haluaa lahnaa, niin se oma kyllästynyt vaimo on ennemminkin oikea osoite.
Minäkin kaipaisin vaihtelua. Nyt sairaanhoitaja ja todella kaipaisin stressitöntä "aivot narikkaan" työtä ja palkkakin pysyisi samana. Nyt peruspalkkani on juuri tuo 2300 €. Joku mikä ei vaatisi enää erikseen kouluttautumista vaan tavallinen perehdytys työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastotyö eli kerätään tilauksia yms. Helppoa työtä ja kunto pysyy hyvänä ja palkkakin hyvä esimerkiksi Keskon varastolla tienaa helposti yli 3000 €/kk.
Joo tosi helppoa, paikat paskana jo reilusti ennen eläkeikää.
Ja on vielä vuorotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestyksenvalvoja kauppakeskuksessa.
Kas kun et ehdota metrovartijaa :D
:D Tuolla tais jäädä lukematta otsikosta 'pääsee helpolla'.
Jos oot täysin moraaliton yksilö, niin jossain pienessä kunnassa sosiaalityöntekijä voi olla aika rauhassa, jos ei juuri vastaile puhelimeen tai sähköpostiin eikä muutenkaan tee mitään muuta kuin pakolliset lakisääteiset hommat. Jos yhtään välität kanssaihmisistäsi, niin saat raataa niska limassa. Palkka 3400 bruttona ja vaatii yliopistokoulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt erään toisen kaupungin eri liikuntapaikkoja lähes päivittäin 10 vuotta ja en ole nähnyt yhtäkään näistä kopissa istujista siivoamassa tiloja ikinä, mutta ammattisiistijöitä senkin edestä joka kerta, kun olen ollut aamusta liikkeellä.
Pöh pöh, itse näen ja kuulen päivittäin miten rankkaa tämä työnteko aina onkaan. Ja paskat, rankinta on päättää mitä ostettaisiin iltapäiväkahvin herkuksi.
Mitä enemmän valittaa kiireestä, sitä vähemmän sitä todellisuudessa on.