Huonolaatuisin tuote jonka olet koskaan ostanut ?
Itse ostin IISI juuresharjan ja siitä irtosivat kaikki ne pienet muoviharjakset muutaman harjausliikkeen jälkeen, pelkkä muovirunko jäi jäljelle. Pahoittelivat asiaa ja laittoivat tiskirätin korvaukseksi postissa.
Vatkaan veivaan
Kommentit (3243)
Vierailija kirjoitti:
Ostin kynsilakkaa Normaalista, ja se lähti ensimmäisessä käsienpesussa pois. Äitini myös löytää jostain halpahallista ehkä uskomattoman huonolaatuisia vaatteita ja antaa niitä joululahjaksi. Kutistuvat ensimmäisessä pesussa nuken kokoisiksi vaatteiksi. Temusta ostetut Halloween- korvakorut hajosivat, kun otin niitä irti pakkauksesta. Netistä tilaamani Salsa- kengät olivat niin kevyet ja heppoiset, että mainasin heti kaatua niillä, ovat niin liukkaat, että jos yrittäisin tanssia niillä, niin tulisi hengenvaarallinen tilanne sekunnissa. Lidln meikeillä ei tee mitään jne.
Taisit ostaa vesiohenteista kynsilakkaa. Normalissa myydään sitä tavallisten kynsilakkojen vieressä huonosti merkittynä. Tiedän, koska olen itse nimenomaan etsinyt noita vesiohenteisia niiden pienemmän myrkkykuorman takia. Normalissa on varmaan useampi muukin ostanut noita vahingossa, koska minulle myyjä kertoi erikseen, että tämä on sitten tätä vesiohenteista. Kerroin, että sitä tulinkin ostamaan, mutta oletus taisi olla se, että olisin ottanut sen vahingossa muiden joukosta. Oma kysymyksensä onkin miksi ne ovat siellä muiden seassa, jos tätä kerran käy jatkuvasti.
Ne on tarkoitettu etupäässä lasten leikkeihin, mutta osa noista on ihan kivan näköisiä ja värisiä ja kestävät kynnessä pari päivää, vaikka käsiä pesisikin. Itse en jaksa pitää kynsilakkaa paria päivää pidempään muutenkaan niin ei haittaa, vaikka alkaa kesiä. Nuo saa myös helpommin pois kuin tavan lakat. Ongelmana onkin, että ostaessa ei tiedä ostaako tuollaista melkein kunnon kynsilakkaa vai täyttä lelulakkaa, joka irtoaa kynsistä viiden minuutin päästä. Niitäkin on tullut vahingossa ostettua. Maailmalla on kuulemma aikuisille tarkoitettuja versioita, joista sitten varmemmin tietää niiden kestävän suht ok. Osa Normalinkin näistä vesilakoista on parempia, mutta laatuvaihteluja on jopa saman merkin eri väreissä.
Wihfpool 6 kc pyjkinoesukonf päälgö ladattsvs. Lommoinen heti upouutena. Linkousohjelma 1200= 1000 ja 1000= 1200, elikä vaihdossa ovat. Ei pesee, ei huuhtelee kunnolla. 6 kg pyykin varten on vaan 2 ohjelmaa, muihin ohjelmiin saa laittaa vaan 1,5- 3 kg pyykkejä.. Ohjeet löytyiät vasta paketin avataessa. Täyttää sutta ja sekundaa. Tekin reklamaation. Hyvittivät 100 euroa, mutta ei vaihtanut konetta. Kaiken lisäksi on " syönyt" kaksi pyyhettä pesuaikana. Jostakin rummun raosta ne koneeseen joutuivat. Sen jälkeen linkouksen yhteydessä kone hyppii ovelle saakka vastaan. Kelpaa heti kättelyssä vaan kaatopaikalle. Jospa sieltä on tuotukin. On kyllä normaalistikin toimivia koneita ollut ennen sitä.
Koskenkorvan viina on huonoin tuote, mitä olen ostanut. Vanhempi kaverini haki minulle kossupullon kun olin 16- vuotias. Join sen kerralla ja nopeasti kun vietin peruskoulun päättäjäisiä puistossa. Heräsin sairaalassa kauheassa krapulassa, solisluu murtuneena ja kuhmu päässä. En reklamoinut tuotteesta Alkolle. Tämän jälkeen en ole juonut pisaraakaan alkoholia. Olen nyt 56- vuotias.
Kissa häkissä nimiseksi suomennettu muka kauhu elokuva.
Oli aivan älytöntä ö-luokan bööbää. Kissa istui nätisti portailla ja sen ohi käveltiin ja näyteltiin, että se olisi muka ollut joku suunnattoman kauhea peto ja hirviö.
Eikä se edes ollut häkissä :-D
Niitä on paljon.Olevinaan kotimaista.mm.Otso kumppanit.Takaa saumasta ratkesi koko oikea.Nämä ulkomailla tehdyt "kotimaiset"tuotteet .???vaatteissa puutteita,laadunvalvonta??ompeleissa löytynyt ongelmaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apple MacBook Pro läppärin laturi, jossa on ns. Magsafe-liitin. Se liitin hajoaa juurestaan n. puolentoista vuoden käytön jälkeen ja pitää ostaa aina uusi laturi vajaalla satasella. Viides laturi menossa ja sekin alkaa olla jo niin rikki, että kohta lopettanee toimintansa. En usko, että vain sattumalta ko. laitteen laturinjohto on rakennettu niin heikoksi.
Parhaiden huumekauppiaiden hengessä: ensimmäinen laturi on ilmainen....
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, joilla menee jatkuvasti kuulokkeet ja laturit poikki. Mulla on 8 vuotta vanha MacBook Pro ja edelleen alkuperäinen laturi ilman mitään vikaa. Koskaan en ole ostanut mihinkään uusia johtoja. Ja kannan niitä usein laukussakin mukana.
Mun rakkaalla siskolla hajoaa kaikki käsiin just noin. Ihana ihminen, mutta jonkinasteista hienomotoriikan puutetta, jonka vuoksi käyttää helposti vähäsen liikaa voimaa eikä osaa laittaessa tunnustella tuntoaistilla sitä, jos liitin on menossa vähän vinoon tms. Jotkut on taas tosi kiireisiä, minkä takia vaan runnotaan kaikki suoraan sisään mahdollisimman nopeasti. Uskoisin, että nämä syyt on taustalla suurimmalla osalla, joilla nuo hajoilee jatkuvasti.
Mulla on sekä halpoja että kalliita usb-johtoja ja latureita eikä ne tuosta vaan mene rikki jatkuvasti, mutta olen todella helläkätinen noiden kanssa. Omat heikot kohdat on sitten muualla.
Huonoin sähkölaiteostos viime ajoilta on ovh-hinnaltaan ihan kunnon hintainen, mutta alesta löydetty munakello, joka lakkasi toimimasta parissa kuukaudessa. Jostain flying tiger -laatuisesta liikkeestä ostettuna en ihmettelisi, mutta luulin kyllä ostaneeni, jos en sentään laatua, niin ihan peruskestävän laitteen. Ei sitten, s**tana.
Minulla on kaksi tasan samanlaista samsungin usb laturia johtoineen. Molempia käytän suunnilleen vuorotellen. Toisessa ei mitään näkyvää vikaa, toisesta rispaantui ja hajosi johto liittimen vierestä parissa vuodessa. Ehkä noissa siis on jotain piileviä eroja tai valmistusvikoja tai jotain, en tiedä. Vaikea uskoa että olisin nykinut ja väännellyt vain sen toisen johdon rikki.
Ostin uuden usb-johdon ja taas latailee.
Totta, aivan varmasti näissäkin tuotteissa on maanantaikappaleita tai satunnaisia laatueroja. Ainahan sinne joukkoon mahtuu sitä sun tätä eikä auta, vaikka olisi kuinka helläkätinen. Jotkin johdot taas ovat yllättävän kestäviä; mulla tippui kerran sähkölaite, jossa oli kiinni usb-johto (halpa, ei mitään erityistä merkkiä vieläpä). Se putosi kulmassa, jossa usb-johdon metallipää meni vinoon. Väänsin sen suoraan ja se toimii edelleen, vuosia myöhemmin. Olin aivan varma, että tuollaista ei herkkä sähköjohto voi kestää.
Siskollani taas, kuten kerroin, hajoaa kaikki, aivan kaikki, suhteellisen lyhyessä ajassa. Ei voi olla, että hänelle olisi vain sattunut koko elämänsä ajan kaikki huonot kappaleet. Kyllä sillä on merkitystä miten asioita käsittelee, mutta eihän se toki takaa, että kaikki säilyisi priimakunnossa, vaikka olisi kuinka huolellinen. Mulla on hajonnut viimeisen parin vuoden aikana varmaan kolme on-off-kytkimellistä jatkojohtoa, vaikka niitä on käsitelty varoen. Olivat useamman vuoden vanhoja, liekö noissa vain halpojen materiaalien ikä tullut vastaan.
Saattaa tosiaan olla että jotkut on kovakouraisia. Itseltä hajoili aikanaan lähinnä näitä puhelimen mukana tulleita kuulokkeita kun niissä on todella ohuet johdot ja kun se johto tarttuu eri asioihin käytössä niin lopulta se katkeaa ja on pakko ostaa uudet. Langattomilla tuostakin selvittiin, mutta nyt sitten ongelmana on akut jotka noissa kuluu vuosien mittaan.
Lisäksi kun koronan vuoksi piti ostaa työkäyttöön mikrofoni-kuulokkeet kotiin, ja niihin jatkojohto niin nää jatkojohdot on todella surkeita. Parikin on hajonnut sillä että sitä plugia kiinnitetään ja irroitetaan kun noissa käytetään ilmeisesti todella halpoja osia ja se plugi löystyy siten ettei signaali enää kulje liittimessä. Halpa jatkojohto ei tule kovinkaan halvaksi jos pitää ostaa uusi joka vuosi.
Biltemasta polkupyörän ketjujen katkaisin. Laite katkesi, mutta ketjut eivät. Tämä oli joskus 15 vuotta sitten.
Auto. Oikeastaan oli liisari niin että en sitä "ostanut" mutta palkastahan se otettiin.
Se oli alusta alkaen vähän muovisempi kuin edeltäjänsä, ja pakkasella kojelauta syttyi kuin joulukuusi ja auto meni usein jonkinlaiseen vikasietotilaan ja nilkutteli menemään hitaasti kunnes tuulilasi lämpeni tarpeeksi. Merkkikorjaamossa oli joku paukkulankaratkaisu tähän. Kun liisari löheni loppujaan kävi ilmi että moottorissa oli vika jonka takia koko kone pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa.
Olin valinnut luotettavan maineessa olevan merkin koska ajatus oli lunastaa auto itselle, no en lunastanut ja merkki vaihtui.
Vierailija kirjoitti:
Biltemasta polkupyörän ketjujen katkaisin. Laite katkesi, mutta ketjut eivät. Tämä oli joskus 15 vuotta sitten.
Peltimaan pyörät on huonon maineessa ja työkalutkin huokean puoleisia, mutta tuo samainen työkalu toimi minulla monien ketjujen ajan ja oli muutamalla matkallakin mukana :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peltimaan pyörät on huonon maineessa ja työkalutkin huokean puoleisia, mutta tuo samainen työkalu toimi minulla monien ketjujen ajan ja oli muutamalla matkallakin mukana :)
Hyvä kun kesfi, mä ostin toisen heti perään jolla sain ketjut katkaistua mutta sekin hajosi kolmannella köyttökerralla. Ostin myöhemmin kunnollisen, joka kestänee oman eliniän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppälän housut, nukkaantuivat pilalle kahden käyttökerran jälkeen. Vein takaisin ja sain rahat takaisin.
Seppälän housut myöskin, reisitaskuhousut, niistä purkautui kaikki saumat parin käyttökerran jälkeen, enkä jaksanut lähteä palauttamaan. Saumurilla ompelin itse kaikki ompeleet uusiksi ja olivat lempihousut monta vuotta, mutta ihmetellä täytyy täysin paskaa laatua..
Tää nyt menee ohi aiheen, kun en sitten ostanut ja olin silloin nuori, eli tästä täytyy olla reilusti yli 30 vuotta. (80-lukua) Mutta olin Seppälässä ja meinasin ostaa jotain ja katsoin sitten ompeleita ja laatua ja vaatteesta repsotti ihmeellisesti saumalankoja, niin vetämällä kevyesti lähti koko lanka purkautumaan. Toisessa sama homma. Menin myyjälle sanomaan, niin hän sanoi siihen, että voi, heillä käy tällaisia pintamuodin ostajia, että eivät he varmaan edes pese vaatteita, vaan ostavat uutta tilalle, että ei niiden ole tarkoituskaan kestää.
Siis saumoja ei oltu päätelty mitenkään, harsittu vain kasaan. Kun Seppälä meni konkurssiin, en ihmetellyt lainkaan. Sääli sinänsä, hyvä konsepti ja ihan nättejä vaatemalleja oli. Mutta kyllähän laatuakin pitää valvoa, eikä ajatella, ettei asiakkaita haittaa.
Onpa outoa, kun itse kaipaan Seppälää juuri sen takia, että verrattuna muihin halpoja vaatteita myyviin kauppoihin, heidän laatunsa oli parempaa. Eihän nekään toki laatuvaatteisiin verraten mitään erityistä olleet, mutta saman hintaluokan vaatteita kestävämpiä ja paremmin ommeltuja. Ainakin ne, joita itse ostin. Näköjään tekivät kuraakin.
Itsellä oli aikoinaan Seppälän vaatteita ja olivat kyllä kestäviä ja kankaat hyvälaatuisia tämän päivän tokmanni-cubus-h&m-jaskaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yritätkö väittää, että ensiksikin sulla oli Mielen tiskari ja jouduit ostamaan uuden (miksi ihmeessä, eihän ne mene rikki) ja toisekseen uusi tiskari ei ollut Miele? (Mahdotonta, sillä Mieleä ostavaa merkkiuskollisempaa ei olekaan)
Mielen kodinkoneet on kyllä parhaita. Mulla on lähes 10 vuotta ollut Mielen imuri, siis ihan sama yksilö kaikki nämä vuodet, ja hyvin pelittää edelleen.
Meillä oli Mielen S sarjan imuri 15 vuotta ja nyt on pojalla opiskelijakämpässä ollut jo pari vuotta sama kone. Hyvin pelittää. Saatiin ostettua myös uusi Miele ennen näitä typeriä EU:n energiasäästöhömpötyksiä. Saksassa tehty ja saksalaiset osat. On kunnon imuteho ja ollut jo muutamia vuosia. Mielet on hyviä. Pesutornikin Miele. Takuu on 20 vuotta. Viimeinen Saksassa tehty imurimalli Mieleltä ja saksalaiset osat.
Mulla on kanssa ikivanha Mielen imuri. Oli jätetty tähän asuntoon kun muutin. Se on päältä rikki ja kahdesta kohtaa teipattu ja suunnilleen paras imuri ikinä. Yksikään nykyisistä imureista ei ime noin pirun hyvin.
Sama mulla. Imuroin Mielelläni! :D
Vierailija kirjoitti:
Auto. Oikeastaan oli liisari niin että en sitä "ostanut" mutta palkastahan se otettiin.
Se oli alusta alkaen vähän muovisempi kuin edeltäjänsä, ja pakkasella kojelauta syttyi kuin joulukuusi ja auto meni usein jonkinlaiseen vikasietotilaan ja nilkutteli menemään hitaasti kunnes tuulilasi lämpeni tarpeeksi. Merkkikorjaamossa oli joku paukkulankaratkaisu tähän. Kun liisari löheni loppujaan kävi ilmi että moottorissa oli vika jonka takia koko kone pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa.
Olin valinnut luotettavan maineessa olevan merkin koska ajatus oli lunastaa auto itselle, no en lunastanut ja merkki vaihtui.
Mikä auto
Vierailija kirjoitti:
Satavarmasti käyttövirhe. Opin saman kantapään kautta. Laadukkainkin murtuu kun laitat sen ketjun väärään väliin ja/tai et kiristä sitä ruuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaja-asioita käsittelevällä Uusi Musta -verkkosivustolla hermot menivät huonekaluvalmistaja Ikeaan. Kirjoittaja kertoo tuttavastaan, joka jokaisen muuttonsa yhteydessä ostaa uuden Ikean Expedit-kirjahyllyn, koska vanha ei kestä ehjänä siirtämistä ja uusi on niin halpa.
Ikean kestävän kehityksen johtaja Stefano Brown sai vastata bloggarin tiedusteluun yhtiön tuotteiden huonosta laadusta.
– Olemme menneet materiaalien säästämisessä liian pitkälle. Luulimme, että se olisi bisneksen, hinnan ja tehokkuuden kannalta hyvä asia. Olemme nyt enemmän kuin tietoisia, että laatu vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin maineestamme, Uusi Musta raportoi Brownin tunnustaneen.
– Emme voi myydä kasaa puuta kirjahyllynä, sen pitää oikeasti myös toimia siinä tarkoituksessa, sitaatti jatkuu.
Niinpä. Ikean huonekalut menevät kuitenkin kaupaksi, vaikka jopa pomoporras myöntää laadun olevan heikkoa.
Tärkeintä on hinta
Ovatko kuluttajat alistuneet kohtaloonsa? Erikoiskaupan liiton toimitusjohtajan Tiina Oksalan mukaan tästä ei ole kysymys. Kuluttaja saa mitä haluaa.
– Kaupan tehtävä on tarjota kuluttajalle sellaisia tuotteita, joita hän tahtoo hankkia. Halpoja, huonolaatuisia tuotteita ei olisi kaupan, jos niitä ei ostettaisi. Vain lyhyen aikaa kestäville tuotteille on suuret markkinat.
Kuluttaja saa siis mitä ansaitsee?
– En nyt ihan noinkaan sanoisi. Joitain kuukausia tuotteen pitäisi joka tapauksessa kestää, vaikka se olisikin ollut halpa.
Kuluttajalla on oikeus vaatia hyvitystä tuotteen valmistajalta, jos tavaran käyttöikä on ollut lyhyempi, kuin normaalisti voidaan olettaa. Jos valmistaja pystyy osoittamaan, että tuotetta on käytetty virheellisesti tai se on rikkoutunut tapaturmaisesti, korvausvelvollisuutta ei ole.
Siis Tiina Oksalan mielestä tuotteen käyttöiäksi riittää muutama kuukausi? Järkyttävää settiä.
PS. Ikean Billy-kirjahyllyt ovat kestäneet erittäin ylikovaa kuormitusta jo 30 vuotta pettämättä kertaakaan. En sitten tiedä, ovatko nykyiset Billyt samaa laatua? Tietääkö joku?
Vanhat ennen vuotta 2005 valmistetut Billy-hyllyt olivat laadultaan parempia. Tuon jälkeen valmistetut ovat komponenteiltaan erilaiset ja mm. Hyllyt alkavat notkua jo muutamassa kuukaudessa. Myöskään siirtämistä ne eivät kestä vaan ruuvi repeää irti ohuesta puuseoksesta valmistetusta levystä. Billy-hyllyt ovat samaa pahviseosta nykyään kuin Ikean Lack-sarjakin.
Moi,
meillä on Billy-hyllyjä, noin vuodelta 2002. Ehkä sitten parempaa laatua. 80 cm levyiset Billyt ovat aivan vääntymättä kantaneet kirjojen painon.
Itselläni on Billy kirjahylly, jossa lasiovet, ja en tiedä miten tuo kestäisi muuttoa. Se on ollut samoilla sijoillaan kokoamisesta alkaen. Ovet vaikuttaa niin pahvisilta että jos joku siihen osuisi niin varmaan reikä tulisi. En kyllä sinänsä huomaa mitään vääntyilyä.
Mulla vääntyi kaikki tasot puolessa vuodessa. Rimpulathan nuo ovat, mutta ei tietysti kaikkein kalleimmatkaan. Kirjahyllyinä ei kannata käyttää, siis täyteen lastattuina.
Nykyään on muuten vaikea löytää kirjoille hyllyä ihan ylipäätään. Kaikissa on oudot hyllyvälit tai hyllyt aseteltu taiteellisen veikeästi limittäin niin, että kirjat näyttää niihin aseteltuina tosi urpoilta. Kaikissa hyllyissä tuppaa myös olemaan aivan naurettavat painorajat, ei niihin voi kirjoja laittaa. Tähän ei aina auta edes se, että lähtee isommalla budjetilla kunnon huonekaluliikkeeseen.
Joo, ymmärrän, että jossain vaiheessa ihmiset lakkasivat lukemasta tai ainakin keräilemästä kirjoja ja hyllyistä tehtiin näyttelykalusteita, mutta olisi kiva, että meille fyysisistä kirjoista esineinä pitäville olisi edes jonkinlaista valinnanvaraa. Kirpparilta löytää vain rumaa 90-luvun pyökinväristä melamiinihyllykköä.
Taisin kirjoittaa toiseenkin ketjuun tämän: vanhempieni kuoltua heiltä jäi 70-luvun iso ja korkea kirjahylly, olisin halunnut sen muttei mahtunut kotiini. Oli puuviilutettua vaneria eikä lastulevyä. Harmitti todella, kuolinpesien tyhjentäjät paiskasi sen roskalavalle niin että rutisi. Kirjoja luen paljon ja omistan, olisi ollut käyttöä sille. Nykyhuonekaluja en enäää edes osta, kun joku Ikean sohvapöytäkin paljastui kiiltävän pintansa alta joksikin pahvin tapaiseksi!
Audi A3 Sportback
-EGR venttiili rikki
-vaihdelaatikko laukesi
-moottori laukesi
-moottorin ohjausykssikkö laukesi
-jne.
VAG ryhmän autot on ohjelmoitu hajoamaan
Vierailija kirjoitti:
Harrastan leivontaa ja sain äidiltäni Home-merkkisen (Prisma?) pursottimen. Se kirjaimellisesti repesi ensimmäisellä käyttökerralla.
En edes käytä noita pursottimien kestopusseja. Tuntuu ettei niitä saa kunnolla puhtaaksi vaikka kuinka pesisi. Sisäpinnan muovi "kuluu" nopeasti enkä halua että se löytyy leivonnaisesta. Kertakäyttöpusseja vaan käytän, huuhtelu, ja muovinkeräykseen. Leivon paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini luonnonharjas- astiaharja, harjaksia lähtee koko ajan irti kun astioita pesee
Jaa, ei mulla vaan lähde. Sulla joku maanantaikappale sitten.
Ei mullakaan lähde. Ihan parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten tilasin jonkin naistenlehden. Tilaajia houkuteltiin tilaajalahjalla, joka oli metallirenkaista ym osista tehty kaulaketju. Se kesti ehjänä vain sen hetken, kun otin korun paketista, laitoin sen kaulaani ja kävelin eteisen peilin eteen. Siellä koru putosikin jo itsestään kappaleina jalkojeni juureen. Läheti korunkappaleet takaisin lähettäjälle ja peruutin lehden tilauksen.
Hah, mä tilasin kerran erään naistenlehden, josta piti tulla ties mitä tuotetta ja näytelehtiä tilaajalahjaksi. Niitä ei koskaan saapunut, lehti itse kylläkin, joka oli ihan hyvä. Eivätkö lehtitalot yhtään kontrolloi mitä niitten puhelinmyyjät puutaheinää lupailee? Nykyään en osta puhelinmyyjiltä mitään, osaan kyllä tilata ne netin kautta, jos haluan.
Tesla