Miten huoleton ja tavallaan vastuuton täytyy ihmisen olla, jos kokee enemmän iloa lapsistaan, kuin vastuuta, huolta ja murhetta?
Minä ainakin pelkään lasteni tulevaisuuden puolesta niin paljon, että en ajattele, että he saavat edes hyvän elämän. Ajattelen huonosti kohtelevia kumpaneita, työpaikkoja, joissa on liian kireät olot ja liian stressaavaa, kamala vaihe kun ei löydä kumppania, ehkä ei ikinä, toista lasta vaivaa masennustaipumus jo nuorena ja on hyvin saamaton luonteeltaan, hänellä on diagnosoitu lapsuusiän autismi, en näe hänellä tulevaisuutta työelämässä...
Eivät tule omaamaan varaa hankkia kesämökkiä, ehkä asuvat vuokralla ja jättävät vuokria maksamatta, mitä siitäkin sitten seuraa? En näe mitään valoa, iloa enkä kivaa lasteni tulevaisuudessa.
Myös saattavat päätyä väärään ammattiin jne.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan huoleton tai vastuuton. Normaaliahan se on, että lapset ovat ilo eivätkä taakka. Tottakai heistä on myös huolta ja murhetta joskus, mutta ei se himmennä tippaakaan sitä iloa, jota heistä saa.
Huolta ja murhetta joskus, kun toisten elämä voi olla täysin pilalla? Hanki sinä apua tuohon itsekeskeisyyteesi. Kunhan MULLA on heistä iloa, niiiih.
ApVOI olla pilalla. Voi myös olla olematta. Ellet itse tahallasi pilaa lastesi elämää (esim. krhm. yltiönegatiivisella asenteellasi) heillä ei välttämättä ole lainkaan surkea elämä nyt tai tulevaisuudessakaan. Puhut itsekeskeisyydestä ja samalla olet jo valmiiksi lastesi puolesta päättänyt, että heillä on kamala elämä. Se jos mikä on itsekeskeistä. Toki provohan tämä on eikä sinulla lapsia edes ole.
Ihminen voi pilata lastensa elämän, vaikk ei tarkoittaisi. Se eisuojele yhtään miltään, ettei tarkoita pilata sitä. Mulla on siitä (lapsena) aivan omakohtaista kokemusta.
ApJa koska sulla oli paska lapsuus, kaikilla muillakin pitää olla? Sairasta.
Ei mulla ollut paska lapsuus vaan aikuinen elämäni pilattiin sillä, mitä oli lapsena. Ei sitä LAPSENA tajunnut. Eikä se, että on realisti eikä usko paskaan, tarkoita, että muilla EI SAISI olla kivaa. Mutta kun ei tule olemaan.
ApOnneksi sinä et päätä kenenkään muun kuin itsesi tilanteesta. Meillä muilla kyllä on kivaa ja tulee jatkossakin olemaan. Sinä et sitä voi estää, vaikka kuinka haluat.
Älä valehtele itsellesi, onnettomia ja ennen kaikkea elämäänsä tyytymättömiä ihmisiä on vaikka miten paljon. Ja ristiin rastiin uusperheissä lapsensa hylkääviä sekoilijoita.
ApOn kyllä. Ja myös onnellisia ja elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä on vaikka kuinka paljon.
Missä? Niiden joukossa jitka ovat väistäneet parisuhteen ja vanhemmuuden pskanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan huoleton tai vastuuton. Normaaliahan se on, että lapset ovat ilo eivätkä taakka. Tottakai heistä on myös huolta ja murhetta joskus, mutta ei se himmennä tippaakaan sitä iloa, jota heistä saa.
Huolta ja murhetta joskus, kun toisten elämä voi olla täysin pilalla? Hanki sinä apua tuohon itsekeskeisyyteesi. Kunhan MULLA on heistä iloa, niiiih.
ApVOI olla pilalla. Voi myös olla olematta. Ellet itse tahallasi pilaa lastesi elämää (esim. krhm. yltiönegatiivisella asenteellasi) heillä ei välttämättä ole lainkaan surkea elämä nyt tai tulevaisuudessakaan. Puhut itsekeskeisyydestä ja samalla olet jo valmiiksi lastesi puolesta päättänyt, että heillä on kamala elämä. Se jos mikä on itsekeskeistä. Toki provohan tämä on eikä sinulla lapsia edes ole.
Ihminen voi pilata lastensa elämän, vaikk ei tarkoittaisi. Se eisuojele yhtään miltään, ettei tarkoita pilata sitä. Mulla on siitä (lapsena) aivan omakohtaista kokemusta.
Ei mulla ollut paska lapsuus vaan aikuinen elämäni pilattiin sillä, mitä oli lapsena. Ei sitä LAPSENA tajunnut. Eikä se, että on realisti eikä usko paskaan, tarkoita, että muilla EI SAISI olla kivaa. Mutta kun ei tule olemaan.
ApOnneksi sinä et päätä kenenkään muun kuin itsesi tilanteesta. Meillä muilla kyllä on kivaa ja tulee jatkossakin olemaan. Sinä et sitä voi estää, vaikka kuinka haluat.
Älä valehtele itsellesi, onnettomia ja ennen kaikkea elämäänsä tyytymättömiä ihmisiä on vaikka miten paljon. Ja ristiin rastiin uusperheissä lapsensa hylkääviä sekoilijoita.
ApOn kyllä. Ja myös onnellisia ja elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä on vaikka kuinka paljon.
Mä en tunne ketään sellaista. Eikä heistä ole ainakaan KOSKAAN ollut mitään iloa, hyötyä tai apua mulle.
ApSuosittelen tutustumaan
Eivät he minua tarvitse.
Ap
Kaikilla ihmisillä tulee elämässä vastaan vastoinkäymisiä, se on fakta. Kyllä lapsenikin niistä selviävät, niinkuin olen itsekin selvinnyt omistani, joskus menee hyvin, joskus huonosti tai hyvin huonosti. Tämä on elämää. Nautitaan tästä hetkestä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ihmisillä tulee elämässä vastaan vastoinkäymisiä, se on fakta. Kyllä lapsenikin niistä selviävät, niinkuin olen itsekin selvinnyt omistani, joskus menee hyvin, joskus huonosti tai hyvin huonosti. Tämä on elämää. Nautitaan tästä hetkestä.
Niin, jos olisikin vain ”vastoinkäymisiä”, mutta kun on paljon pahempaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä? Niiden joukossa jitka ovat väistäneet parisuhteen ja vanhemmuuden pskanakin.
Ihan joka puolella. Ne, jotka näkevät asiat positiivisuuden kautta (paskatkin asiat) ja odottavat tulevaisuudelta hyvää. Kiitollisuus taitaa olla yhdistävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos olisikin vain ”vastoinkäymisiä”, mutta kun on paljon pahempaa.
Ap
Puhuitko nyt lastesi tulevaisuudesta vai omasta menneisyydestäsi?
Nyt täytyy kyllä ap myöntää, että ajattelen samalla tavalla, kuin sinä. Mutta, olen päättänyt tehdä lapsien elämästä parasta mahdollista, mitä pystyn antamaan näissä olosuhteissa. Se vaatii paljon, mutta joka aamu koitan laittaa kauneimman tekohymyni lasten takia.
Ap on kamalan neuroottinen, sori mutta se ei auta lapdiasi yhtään. Jos et kerran tiedä miten olla hyvä vanhempi, niin ota selvää. Ja anna lasten elää elämäänsä, siihen kuuluu myös surut ja murheet mutta voithan sinä olla olkapäänä sitten jos ne valitseekin tyhmän kumppanin, mutta se on niiden valinta, ei sinun. Parasta mitä voit tehdä on olla tukena.
Älä nyt. Lapsistasihan tulee pian miljoonaperijöitä.
Ei heidän tarvitse muuta tehdä kuin odottaa kuolemaasi. Siihen saakka voi elää toimeentulotuella.
Ei ihme että maailma ja erityisesti suomi on niin täynnä kaikkia p,a,sk a päitä kun näitä ylisuojelevia mammoja riittää näin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei heidän tarvitse muuta tehdä kuin odottaa kuolemaasi. Siihen saakka voi elää toimeentulotuella.
Miten niin pian? Ja ei kyseinen tieto ole minuakaan auttanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pian? Ja ei kyseinen tieto ole minuakaan auttanut.
Ap
Olet jo vanha. Ja tämähän olisi ollut sinunkin touveesi. Viiskymppisenä napsahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta on kasvattaa lapsia ilman iloa ja toivoa.
Ei ole, jos sitä ei ole olemassa.
Ap
Miksi hankit lapsia, jos haluat ehdoin tahdoin vaikeuttaa heidän elämäänsä ja surra mahdottomia?
Suosittelen tutustumaan