Kuuluuko kehitysvammaisuuteen jokin yliseksuaalisuus?
Onko se joku yleinen juttu vai ovatko tapaamani sellaiset vaan sattuneet olemaan sellaisia?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Siis kehitysvammaisillä ei ole estoja.. Sen takia se seksuaalisuus voi tulla esiin toisin ku muut ihmiset, jotka peittelee sitä. :D Ei ne oo yleisesti sen seksuaalisempia. Oon työskennelly niiden ohjaajanakin. :)
Ai niinkuin ryhtyä masturboimaan kylässä suvun kanssa kahvipöydässä ollessa ja sitä rataa?
Jos kehitysvamma jutun lisäksi selvittämättä Adhd
, Autismi tai Fasd silloin kuuluu ainoastaan hyper seksuaalisuus, mutta jos on pelkkä Lievä älyllinen kehitysvamma silloin ei kuulu.
En usko, että sinällään kuuluu, voi johtua vain siitä, että monesti heiltä puuttuu kulttuuriset estot, joita ns. normaaleilla on. Eli käytös on enemmänkin puhdasta ja välitöntä vailla suodatusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Toki kehitysvammaiset eivät osaa läheskään aina käyttäytyä asiallisesti, joten seksuaalisuus tulee esiin sopimattomissa tilanteissa, jolloin se voi vaikuttaa "yliseksuaaliselta".
No kyllä kuuluu.
Voiko esimerkiksi hapenpuute synnytyksessä saada näennäisesti vammattomankin käyttäytymään erityisen estottomasti? Vai onko silloin kyse lapsuuden traumoista?
Olin viikon harjoittelemassa kehitysvammaisten palvelutalossa ja tuon asian takia vaihdoin suuntautumisen vanhuksiin. Nyt olen vanhainkodissa töissä ja varsinkin dementoituneen vaarit ovat ihania.
Hoitaja kirjoitti:
Riippuu täysin kehitysvammaisesta.
Kaikki kehitysvammaiset eivät ole samanlaisia, itse asiassa he kaikki ovat yksilöitä omine piirteineen.
Heissä on täysin tilanteen mukaan käyttäytyviä, mutta myös sellaisia, jotka eivät pysty kontrolloimaan käytöstään kovinkaan hyvin.Kehitysvammadiagnoosin saaneet voivat olla toiminta- ja käsityskyvyltään hyvinkin erilaisia. Joku osaa lukea ja ymmärtää lukemaansa, joku ei osaa lainkaan lukea. Joku pystyy kulkemaan yksin eri paikkoihin ilman toisten apua, joku toinen ei pysty jne. Tuon diagnoosin alle mahtuu monenlaisia ominaisuuksia ja on lievää, keskivaikeaa ja vaikeaa kehitysvammaisuutta.
Ennen luokiteltiin infantiili, debiili ja idiootti. Muisto nuoruusvuosilta.
Vierailija kirjoitti:
Olin viikon harjoittelemassa kehitysvammaisten palvelutalossa ja tuon asian takia vaihdoin suuntautumisen vanhuksiin. Nyt olen vanhainkodissa töissä ja varsinkin dementoituneen vaarit ovat ihania.
Eli tykkäät vanhemmista?
Vierailija kirjoitti:
jätin vanhustyön hoitajien määrän leikkausten takia ja niiden dementoituneiden vanhojen miesten. Heilläkin oli aika paljon ylikorostunutta seksuaalisuutta ja kiva sitten tehdä yksin yövuoroa tai käyttää toista vessassa, kun potilas päättääkin haluta panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kehitysvammaisillä ei ole estoja.. Sen takia se seksuaalisuus voi tulla esiin toisin ku muut ihmiset, jotka peittelee sitä. :D Ei ne oo yleisesti sen seksuaalisempia. Oon työskennelly niiden ohjaajanakin. :)
Ai niinkuin ryhtyä masturboimaan kylässä suvun kanssa kahvipöydässä ollessa ja sitä rataa?
Kerran lasten kesäleirillä k-e-h-a-r-i alkoi masturboimaan ruokasalissa ennen kuin poistettiin paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Not, siinä kohtaa kun heistä sairauden aiheuttamana tulee nimenomaan estottomia, irstaita kourijoita jotka puhuvat räävittömiä ilman mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät, että dementoitunut voi käyttäytyä yhtä arvaamattomasti. Vanhainkotiharjoittelussa opiskelijakaverini, mies, tapasi mummon, joka pyysi vessassa käsihoitoa. Papat saattoivat kuumetta mitaessa kysellä, että kokeilepa tyttö tuota housun mittaria.
Tämäkö on se syy miksi jotkut miehet pyrkivät hyväksikäyttämään näitäkin vajukeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jätin vanhustyön hoitajien määrän leikkausten takia ja niiden dementoituneiden vanhojen miesten. Heilläkin oli aika paljon ylikorostunutta seksuaalisuutta ja kiva sitten tehdä yksin yövuoroa tai käyttää toista vessassa, kun potilas päättääkin haluta panna.
Et ilmeisesti tajunnut jutun ideaa? Tämä trolli vaihtoi panevan toiseen panevaan.
Keharihoitolassa nylkyttävät, puristelevat ja näyttävät pippeliä hoitajille! Opettakaa kotona sille kehitysvammaiselle käytöstapoja!
Koulukyydissä 16v kehitysvammainen alkoi runkkaamaan etupenkissä! Bussikuski karjaisi "nyt se pippeli piiloon tai lennät ulos bussista!"
Eli sun mielestä vikaa on ei-vammaisissa, joilla on normaalin sivistysvaltion tasoiset seksuaaliset estot jotka mm estävät/vähentävät seksuaalirikoksia ja lääppimistä sekä nimittelyä?