Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Helsingin asuntojen hinnassa enää mitään järkeä!?

Vierailija
29.06.2020 |

Oon myymässä omaa 80-luvun kerrostalokotia Helsingissä (lähiö) ja katselen uutta. Tuli vastaan esim Koskelassa uudisrakennuksessa 45 m2 kämppä pyyntihinta 270 000 e, 6000e/neliö kaukana keskustasta!

Eihän tässä ole enää järjen hiventäkään! Kuka hullu maksaa noin pienestä tuollaisella sijainnilla tuollaisen hinnan?!?

Oon yh ja maksimihinta olis mulle 250 000 e. Ja sekin alkaa olla jo kipurajalla. Moisella summalla toivoisin kyllä sitten saavani itselleni ja lapselleni vähän enemmän kuin 45 neliötä! Ei oo helppoa kun haluaa asua Helsingissä ja pitää yksin hankkia kämppä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, no ei ole. 

Jos asunto rupuisessa Helsingissä (joka on 'perustettu' tsaarin ratsutallien ympärille) maksaa saman mitä maailman mega-kaupungeissa niin jokainen voi päätellä itse. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Megacity#List_of_megacities

Vierailija
42/47 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 250 000 saa perheasunnon Hki, tosin ihan kamalasti ei ole valinnanvaraa. Mutta rauhallisiakin alueita on. Itä-Helsingin unohtaisin heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskelasta kestää keskustaan bussilla n. 20 min. Ei paha.

Vierailija
44/47 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en tajua teitä jotka suostutte maksamaan Helsingin hintoja jos ei ole pakko. Vaikka kuinka lapsilla ois kaverit ja harrastukset - kyllä niitä kavereita ja harrastuksia löytyy muualtakin. Turku Tampere Hämeenlinna Lahti kaikki tosi kivoja kaupunkeja ja asumiskustannukset huomattavasti vähemmän kuin pääkaupunkiseudulla. Samat kaupat kuin vaikka Jumbossa. Tunnissa menee junat jos ihan pakko on päästä sinne Helsingin teatteriin.

Vierailija
45/47 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain Petäjävedellä saisin saisin tuon kämpän hinnalla varmaan jonkun hirsilinna järven rannalta. Vaan ei auta kun ei kiinnosta lande ja koko elämä on rakennettu tänne 😟

Ap

Ootko katsonut Espoota ja Vantaata? Hyvillä yhteyksillä ihan sama asia ja hinnat edullisemmat. Monilla helsinkiläisillä on vaan tuo pakkomielle, että pitää olla just Helsinki ja siitä sitten kärsitään asumisen laadussa...

T: Espoolainen - Vuosaaressa, Punavuoressa ja Larussakin asunut

No Espoo on ollut harkinnassa, ja jopa muu uusimaa (Tuusula, Järvenpää). Lapsen koulu vaan asettaa omat rajansa, ei tekisi mieli laittaa uuteen kouluun ellei ole pakko. Jos pysytään Helsingin sisällä, ei ole pakko vaihtaa koulua. Jos vaihtaa kuntaa, vaihtuu myös koulu

Ap

Vierailija
46/47 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 250 000 saa perheasunnon Hki, tosin ihan kamalasti ei ole valinnanvaraa. Mutta rauhallisiakin alueita on. Itä-Helsingin unohtaisin heti.

Itä-Helsinki onkin poissa kuvioista. Vaikka on kai sielläkin mukavia alueita, kuten esim

Vartioharju.

Ap

Vierailija
47/47 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin vanhemmasta taloyhtiöstä, vaikka ei sitten olekaan ehkä ihan yhtä kiva. En ryhtyisi velkavankeuteen isolla summalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi