Sivut

Kommentit (449)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa, en halua... en halua tällasta draamaa elämääni. Tuntuu, että kaikki hyvät vuodet yhdessä on menneet hukkaan. Mies pilasi sen.
Ap

Ikävää, että olet joutunut tähän tilanteeseen mutta jos mies ei lähde hyvällä niin ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kun lähteä hankalan kautta hakemaan käräjäoikeuden päätöstä. Luuletko, että mies voisi ymmärtää lähteä jos laitat prosessin alulle? Ei tarvisi sitten kuitenkaan viedä koko häätöprosessia loppuun asti. Tai oletko yrittänyt puhua miehen läheisille, jos he saisivat miehen ymmärtämään että nyt on jo erottu ja on aika etsiä oma asunto? He voisivat puhua miehelle järkeä ettei miehelle tulisi häätötuomiota. 

En ole puhunut läheisille, koska toivoin, että eroamme keskenämme ja kerromme sitten ihmisille, että emme ole enää yhdessä, mutta olemme ystäviä ja hyvissä väleissä eikä kenenkään tarvitse valita puolia. Täytyy saada omat ajatukset kasaan ja tilanne jotenkin haltuun.
Ap

Ymmärrän, että haluaisit hoitaa eron siististi ja ilman draamaa mutta toinen osapuoli ei nyt tee sitä mahdolliseksi. Näyttää siltä, että ilman draamaa tarkoittaa nyt sitä että se mies on siellä asunnossasi vielä ensi vuonnakin jos et ala pitämään puoliasi. Minusta olet katsellut tilannetta jo tarpeeksi kauan. Sano sille exälle, että nyt on viimeinen hetki hoitaa ero siististi ja ilman että hän joutuu noloon tilanteeseen läheisten silmissä. Mies tekee sitten valintansa eli lähtee vapaaehtoisesti ilman draamaa tai jos ei lähde niin haet sitä häätöä ja puhut miehen läheisille että he puhuisivat exälle järkeä.

Näin se on varmasti pakko tehdä. Aika ei tee tälle hyvää. Mies on kuin kivi. Yhtenä päivänä pakkasin joitakin miehen tavaroita laatikkoon. aamulla löysin ne purettuina vanhoille paikoilleen. Hän yritti suudella ja minä käskin ensin miettiä, mitä siinä suussa on juuri ollut. Tai en vastaa, kun hän puhuu minulle. Sanon ilkeitä asioita ja satutan, enkä halua olla sellainen.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Soita poliisi. Jos ei hänellä ole vuokrasopimusta asuntoon, niin silloin hänellä ei ole oikeutta olla siellä. Poliisi poistaa miehen asunnosta, paitsi jos hänellä on vuokrasopimus.

Ei pidä paikkaansa. Vuokrasopimuksen ei ole mikään pakko olla molempien/kaikkien asukkaiden nimissä. Ihmistä ei voi häätää kodistaan tuosta vain, jos hän tosiasiallisesti asuu siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lopeta nyt ainakin tuo ”haluan erota ystävinä”. Ei onnistu. Varsinkaan kun tuo ero on sinun yksipuolinen päätös ja sinulla on jo uusi hoito. Sitten kun miehesi tajuaa ja hyväksyy tilanteen niin siinä on turha enää mistään ystävyydestä haikailla, jos hänellä on yhtään itsekunnioitusta jäljellä.

Muutenkin tuo ”erotaan ystävinä” on yksi suuri valhe. Se joka haluaa erota voi ehkä todella kokea tämän jättämänsä henkilön ystäväkseen. Mutta ei toisin päin.

Mutta nyt heti huomenna virallinen prosessi käyntiin että saat äijän pihalle ja oman elämäsi käyntiin. Olet jo kuitenkin niin vanha ettei aikaa ole hukattavaksi.

Vai olen minä jo vanha:D Surullista tuo, ettei ystävyys näytä nyt mahdolliselta. Ajattelin, että mies älykkäänä ihmisenä ymmärtää tunteiden muuttumisen ja rakkauden loppumisen, kun siitä avoimesti puhuin. Tunnen kyllä ihmisiä, jotka ovat eron jälkeen hyvissä väleissä ja jatkavat samassa kaveriporukassakin.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan ok keksitty skenaario, annetaan vaikkapa 3/5. 

Uskottavuutta lisäisi se että aloitus olisi pidempi, ja tilanne taustoitettu paremmin. Tällainen lyhyt aloitus on auttamatta porvoosta.

Olen elänyt läpi ihan yhtä tyhmän tilanteen. Kyseessä oli vuokkra-asunto, joten irtisanoin sopimuksen ja muutin pois. Muu ei auttanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muuta itse muualle. Muuten et saa häntä ulos ilman raskasta häätöprosessia.

Olen eri, mutta en todellakaan muuttaisi omasta kodistani pois. Kuka alkaa myymään omaa asuntoaan mieluummin kuin järjestää häädön? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muuta itse muualle. Muuten et saa häntä ulos ilman raskasta häätöprosessia.

Ja antaa miehelle läksiäislahjaksi kivan kämpän? Hyvä idea!

Vierailija

Jos miehellä ei ole vuokrasopimusta, ei hän saa asunnossa asua ilman ap:n lupaa. Vain vuokrasopimus pitää irtisanoa, ei sopimusta tarkoittaa, että miehellä ei ole oikeutta asua luonasi ilman lupaasi.

Mies voi olla ap:n luona kirjoilla, sillä se perustuu omaan ilmoitukseen. Se ei silti anna oikeutta asua osoitteessa. Kuka tahansa voi ilmoittaa maistraattiin osoitteen, joka ei kuulu itselleen. Silloin asunnon omistaja voi poistaa merkinnän omalla ilmoituksella.

Mitään häätöä ei tartte hakea, koska miehellä ei ole mitään oikeuksia asuntoon, ei vuokrasuhdetta eikä omistusta.

Ap voi ilmoittaa miehelle päivämäärän, johon mennessä miehen pitää muuttaa ja sen jälkeen vaihtaa lukot.

Vierailija

Tässä on käänteisenä se tilanne, kun syyllistetään ihmistä, joka jättää puolisonsa ja perheensä. Ketään ei voi pakottaa olemaan kenenkään kanssa.

Vierailija

Aapeen jahkailusta voi päätellä, että hänen mies saattaa olla oikeilla jäljillä. Ap ei välttämättä halua erota, tai ei ole ainakaan varma asiasta. Miehen kannattaa vaan sitkeästi jäädä asuntoon ja odottaa että tilanne menee ohi. Pian ovat taas yhdessä.

Vierailija

Kun mies on poissa vaihdat lukot ja nostat kamat porraskäytävään. Mikäli hän tekee sinusta poliisille ilmoituksen ja asia etenee, maksat pahimmillaan sakot. That´s it. Tai sit soudat ja huopaat tossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aapeen jahkailusta voi päätellä, että hänen mies saattaa olla oikeilla jäljillä. Ap ei välttämättä halua erota, tai ei ole ainakaan varma asiasta. Miehen kannattaa vaan sitkeästi jäädä asuntoon ja odottaa että tilanne menee ohi. Pian ovat taas yhdessä.

En todellakaan jahkaile! Olen eronnut jo. Mies vain ei ole lähtenyt. Eropäätöksen kypsyttely alkoi keväällä. Minusta olen edennyt aika reippaasti, kun takana on monen vuoden suhde.
Ap

Vierailija

Itse olen pohtinut nyt samaa, kun ero on mielessä. Olemme hakeneet yhdessä kymmeniä asuntoja, mutta pk-seudulla niitä on todella vähän, ja mies sai juuri potkut yt-neuvottelujen jälkeen. Nyt jos haluaisin erota, on vieläkin vaikeampaa saada yksiötä tai muuta pikkuluukkua. Omat tulot ovat pienet ja mieskään tuskin saisi kämppää sen helpommin, kun ei ole työtä. Taloudellinen tilanne vaikeutuisi myös omalta osalta ja mietin, että olisi varmaan helpompaa odotella vielä että ainakin koronatilanne menee ohi ja että minulla palautuisi työtunnit entiselleen. Kämppää ei kumminkaan ole mahdollista saada nytheti, ja en usko että on kovin helppoa elää saman katon alla eronneena.

Vierailija

Kutsu joukko tuttavia asumaan teille pidemmäksi aikaa. N. 10 ylimääräistä ihmistä kämpässä kuukauden tai pari voi saada miehen hakemaan uutta kämppää. Jos vierailla on vaikka riehakkaita lemmikkejä tai lapsia viikkokin voi riittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jahkaile! Olen eronnut jo. Mies vain ei ole lähtenyt. Eropäätöksen kypsyttely alkoi keväällä. Minusta olen edennyt aika reippaasti, kun takana on monen vuoden suhde.
Ap

Sä jahkailet täällä ja mietit että pitäiskö muka jotakin joskus tehdä, vaikka mies on tehnyt ihan selväksi ettei ole lähdössä mihinkään eikä usko että olette eronneet.

Ja sä jahkaat ja ihmettelet vaikka sulle on selvästi moneen kertaan kerrottu miten pitää toimia, jos sattuisi oikeasti haluamaan miehen pois kämpästä. Eli selvästi et halua, vaan taidat nauttia tilanteesta jossa saat kahden miehen ihailua ja huomiota. Ei siinä mitään, ihan sallittua, mutta turha sitten väittää että haluaisit erota.

Vierailija

Moi ap. Ikävä tilanne, olen pahoillani puolestasi.
Milloim ilmoitit miehelle erosta? Jos on mennyt vasta lyhyt aika hän ei ehkä ole sitä vielä sisäistänyt. On järkyttynyt ja kieltää eron?
Häädössä menee tosiaan pari kk.. mulle tuli mieleen pari ehdotusta jos haluat nopeuttaa miehen ymmärrystä erosta. Et ehkä tykkää näistä, koska sisältävät "draamaa", mutta jos se mies ei vaan millään suostu tajuamaan niin...

Ensinnäkin mä todellakin kertoisin kaikille teidän erosta. Ei mitään kulissielämistä, jonka taakse mies voi turvallisesti käpertyä. Kutsuisin ystäviä kylään ja toteaisin miehen kuullen kaikille että "on vaikeeta nyt kun ollaan täysin erottu ja Matti on muuttamassa pois. Toivottavasti saa kämpän mahdollisimman pian, koska meillä ei siis ole enää suhdetta, eikä enää ikinä tule. Mulla on myös uusi miesystävä".
Mä kutsuisin miehen perheenkin sinne jos ei muu auta. Sanoisin että "kuule Matti, soitin sun äidin ja veljen tänne. Vaikutat niin järkyttyeeltä että äitisi na veljesi vois auttaa sua ton pakkaamisen kanssa. Kerrotaan heille yhdessä erosta heti kun tulevat".

Ja mä pakkaisin ne miehet kamat vaikka 10 kertaa, vaikka se sitten purkaisikin laukut aina. En ostaisi mitään ruokaa sille, en pesisi mitään pyykkiä.

Jos mies yrittäisi puhua, sanoisi vaan että huomenta, vastaisin joka kerta vaan että "me ollaan erottu. Oletko tällä viikolla muuttamassa pois?".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap
Romanttinen koti-ilta uuden miehen kanssa. Hyvää ruokaa ja viiniä, tanssitte kynttilän valossa tunelmallisen musiikin tahtiin. Exä voi yrittää istua sohvalla ja katsoa urheilua kuulokkeet korvilla jos ei tajua vihjettä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Moi ap. Ikävä tilanne, olen pahoillani puolestasi.
Milloim ilmoitit miehelle erosta? Jos on mennyt vasta lyhyt aika hän ei ehkä ole sitä vielä sisäistänyt. On järkyttynyt ja kieltää eron?
Häädössä menee tosiaan pari kk.. mulle tuli mieleen pari ehdotusta jos haluat nopeuttaa miehen ymmärrystä erosta. Et ehkä tykkää näistä, koska sisältävät "draamaa", mutta jos se mies ei vaan millään suostu tajuamaan niin...

Ensinnäkin mä todellakin kertoisin kaikille teidän erosta. Ei mitään kulissielämistä, jonka taakse mies voi turvallisesti käpertyä. Kutsuisin ystäviä kylään ja toteaisin miehen kuullen kaikille että "on vaikeeta nyt kun ollaan täysin erottu ja Matti on muuttamassa pois. Toivottavasti saa kämpän mahdollisimman pian, koska meillä ei siis ole enää suhdetta, eikä enää ikinä tule. Mulla on myös uusi miesystävä".
Mä kutsuisin miehen perheenkin sinne jos ei muu auta. Sanoisin että "kuule Matti, soitin sun äidin ja veljen tänne. Vaikutat niin järkyttyeeltä että äitisi na veljesi vois auttaa sua ton pakkaamisen kanssa. Kerrotaan heille yhdessä erosta heti kun tulevat".

Ja mä pakkaisin ne miehet kamat vaikka 10 kertaa, vaikka se sitten purkaisikin laukut aina. En ostaisi mitään ruokaa sille, en pesisi mitään pyykkiä.

Jos mies yrittäisi puhua, sanoisi vaan että huomenta, vastaisin joka kerta vaan että "me ollaan erottu. Oletko tällä viikolla muuttamassa pois?".

Noin toimisi joku, joka haluaa miehen pois sieltä. AP ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Sä jahkailet täällä ja mietit että pitäiskö muka jotakin joskus tehdä, vaikka mies on tehnyt ihan selväksi ettei ole lähdössä mihinkään eikä usko että olette eronneet.

Ja sä jahkaat ja ihmettelet vaikka sulle on selvästi moneen kertaan kerrottu miten pitää toimia, jos sattuisi oikeasti haluamaan miehen pois kämpästä. Eli selvästi et halua, vaan taidat nauttia tilanteesta jossa saat kahden miehen ihailua ja huomiota. Ei siinä mitään, ihan sallittua, mutta turha sitten väittää että haluaisit erota.

Mies ilmoitti n. viikko sitten, ettei usko eroon. Tässä on nyt muutama päivä mennyt sisäistää asiaa. Siihen asti uskoin normaaliin järkeen. Ja on ero minullekin surullinen asia. Eikä tämä ole normaali erotilanne, en varautunut tällaiseen, ei kai kukaan, yleensä puhuminen riittää. Johan sanoin, että on pakko varmasti ottaa esille pakkokeinot, mutta en pidä siitä ratkaisusta.
Ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat