Etä haki tänään lapsen ilman lupaa hoidosta.
Onko tämä ihan ok? Isäviikonloppu oli kyllä nyt, mutta ei oltu sovittu, että etä hakee lapsen hoidosta. Nyt lapsi, 3v, joutui yllättäen isälleen. Aamulla sanoin vaan normaalit heipat.
Kommentit (28)
Millaiset tapaamisehdot teillä on?
Saako eksä hakea lapsen hoidosta?
Ei ole tapaamisehtoja, vaan aina pari päivää ennen isäviikonloppua sovitaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:25"]
Millaiset tapaamisehdot teillä on?
Saako eksä hakea lapsen hoidosta?
[/quote]
Siis saa ainakin periaatteessa hakea, meillä on yhteishuoltajuus.
ap
Näin päiväkodin työntekijän kannalta vastattuna: Sai hakea, kerran teillä on yhteishuoltajauus. Eri asia on sitten toimiko etävanhempi moraalisesti oikein, jos ette olleet asiaa sopineet. Suosittelen, että sovitut asiat kirjataan ylös.
No miksi et ollut huolehtinut sopimisesta, jos asia on sinulle noin tärkeä?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:36"]
No miksi et ollut huolehtinut sopimisesta, jos asia on sinulle noin tärkeä?
[/quote]
Miksi oletat ensimmäisenä, etten yrittänyt huolehtia?!
ap
Ekasa viestissäsi sanot, että ei ollut sovittu, että etä hakisi lapsen hoidosta. Oliko sitten sovittu, että etä EI hae lasta hoidosta?
Mun mielestä olisi aika outoa, ettei isä saisi oidosta hakea..
Sopikaa asiat, ehdottomasti!
Muuten olette isoissa ongelmissa ja kohta se lapsi lähtee etän mukaan semmoisinakin kertoina, kun ei ole isäpäivää.
Tosin miksi isä ei saisi hakea lasta hoidosta omana päivänään - kunhan asiasta on vain sovittu etukäteen?
Asiasta ei sovittu loppuun asti, koska se jäi kesken minusta riippumattomista syistä! Eksä alkoi työpäivän aikan tällaista ehdottamaan enkä minä töissä ollessani voi tekstailla. Oli sitten vaan hakenut.
Minun mielestä aika ikävä temppu, ennenkaikkea lapsen kannalta.
ap
Olit sopinut isän kanssa, että lapsi lähtee isän kanssa viettämään isäviikonloppua. Eihän tässä ole mitään ongelmaa. Paitsi se, että sinä olet kontrollifriikki.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:46"]
Asiasta ei sovittu loppuun asti, koska se jäi kesken minusta riippumattomista syistä! Eksä alkoi työpäivän aikan tällaista ehdottamaan enkä minä töissä ollessani voi tekstailla. Oli sitten vaan hakenut.
Minun mielestä aika ikävä temppu, ennenkaikkea lapsen kannalta.
ap
[/quote]
En kyllä usko, että lasta kamalasti harmitti nähdä rakas isänsä hoitopäivän päätteeksi. Juttu taisi harmittaa ainoastaan sinua. Kasvaisit aikuiseksi ja olisit iloinen, että isä on niin aktiivinen, että ylipäätään viitsii hakea lapsen päivähoidosta. Ehkä on parempikin, että toimi noin, niin välttyy turhalta erimielisyydeltä ja vaihto sujuu ihan rauhassa ilman riiteleviä vanhempia.
Eikö olisi helpompaa, että isäviikonloppuina tosiaan isä hakisi suoraan tarhasta, niin sun ei tarttis sännätä töistä lasta hakemaan?
Oletko sinä se sama joka pari päivää sitten kopioi tänne sen pitkän viestinvaihdon? Siis jossa ap:n eksä lopetti viestittelyn "kesken".
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 19:04"]
Oletko sinä se sama joka pari päivää sitten kopioi tänne sen pitkän viestinvaihdon? Siis jossa ap:n eksä lopetti viestittelyn "kesken".
[/quote]
Tämä se mullekin tuli mieleen.
Eli keuhkositko täällä kun eksäsi oli mielestäsi puhunut sinulle törkeästi vaikka itse olit haastanut riitaa ja eksäsi ei vaan jaksanut kuunnella meuhkaamistasi?
No soita isälle ja pyydä lapsi puhelimeen ja toivota hyvää yöt ja mukavaa viikonloppua, samoin sille isälle.
päivähoito teki virkavirheen t. lto
No, tottakai mua harmittaa, että en sanonut lapselle kunnolla heippa ja että en sanonut lapselle, että menee isälleen heti hoidosta näkemättä enää äitiä. Eikä lapsi saanut mukaan tärkeää unileluaan saatikka vaikkapa vaatteita.
Oletteko varmoja, että lapselle ei tullut hylkäämiskokemusta?
Vakiintuneena käytäntönä meillä on ollut se, että isä hakee lapsen minun luota viiden maissa.
Mutta ehkä eniten risoo se, että tästä ei oltu sovittu. Minun mielestä varsinkin tällaisista asioista pitää sopia etukäteen ja niistä sopimuksista pitää kiinni. Sooloilulle ei hirveästi ole varaa mielestäni kummallakaan.
ap
Kolmevuotiaalle on parempi nimenomaan ne normaalit heipat, ylenmääräinen hyvästely voi nimenomaan tuoda lapselle olon, että nyt joutuu jotenkin ikävällä tavalla sinusta eroon. Eli lapsen etu on tämä. Ja jos isä jo sinulle tekstaili, ja kyseessä on hänen viikonloppunsa, asia vaikuttaa ihan hyvin hoidetulta.
Kamalaa.