Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostakaa vain suomalaisia tuotteita!

Vierailija
12.04.2013 |

Kannattaa nyt tukea suomalaista taloutta ja pistää kaikki tuhlattu raha kiertämään vain suomalaisten yritysten kautta.

Minä ainakin ostan suurimmalti osin vain suomalaisten tilojen raaka-aineet ruokaani. 

Ja yritän tukea muutenkin kaikin tavoin suomalaista yrittäjyyttä.

Harmittaa kun tuli jo ostettua sonyn eikä nokian puhelin, mutta kuuluuko nokia enää edes koko suomelle?

Ja lennän tottakai aina Finnairilla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Nokia Suomeen maksaa edelleen paljon veroja, Salo tosin nykyään kärvistelee talousvaikeuksissa kun rahasampo on ruostunut. 

Vierailija
2/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii lapsiemme tulevaisuutta ja millaisen suomen heille jätämme, on parempi alkaa tehdä jotain muutoksia. Ja muutoksien on tapahduttava jokaisen kansalaisen taholta.

Boikotoikaa siis muiden maiden tuotteita ja suosikaa suomalaista.

Meillä on muutenkin liian vähän populaa täällä, huolehtikoot muut maat omistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukekaa niiden leipäpussien ym. alkuperämaat tarkkaan. Joku Vaasan tuote voikin olla peräisin Baltiasta, samoin Fazerin tuotteista osa. Kotimaiseksi mielletty jogurtti tuleekin Virosta jne.

Vierailija
4/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mitä täällä Suomessa nykyään enää edes tuotetaan?Kyllä suomalaisten yritysten tuotteet tehdään suurimmalta osin jossain muualla. Olen kyllä samaa mieltä, itse suomalainen yrittäjä mutta myyn ei-suomalaisia tuotteita kun ei niitä kotimaisia vastineita tällä alalla ole ja jos olisi niin kukaan ei hinnan takia ostaisi.

Vierailija
5/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin ostaa suomalaiselta yrittäjältä ulkomailla tuotetun tuotteen, samallahan kuitenkin autan suomalaista yrittäjää.

Mieluiten tietenkin ostan suomessa tuotetun tuotteen. AP

Vierailija
6/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin aina suomalaista, kun mahdollista!

Ruoka aina kotimaista (poikkeuksena tietysti appelsiinit ym. mitä suomesta ei saa). Meikit, pesuaineet suomalaista. Puhelin nokia (liekö enää tosin suomalainen?), vaatteet mahdollisuuksien mukaan kotimaista... ym..

Vierailija
7/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voi elää pelkästään suomalaisella ruoalla. Luksusta on sitten juurikin appelsiinit, kahvi, tee yms.  Mutta sekin jo riittää, että ostaa kaiken sen minkä mahdollista Suomesta.  Itse teen näin, koska ostan ruokani 90% suoraan tuottajalta.

Vierailija
8/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosi suomalaista. Täällä on ihan älytön ALV ja muut maksut. Taloustilanne mättää, mutta se ei ole kuluttajien vaan poliitikkojen vika. Tuskin poliitikotkaan kovin tarkasti suosivat kotimaista tai huolehtivat veroistaan. Muistetaan taas tapaus Heidi Hautala.

Myös yritykset valmistavat tuotteensa jossakin Bangladeshissa ja Suomessa vain lyödään Suomalainen tuotemerkki kylkeen. Paitoja tuodaan ulkomailta hintaan 2 EUR / kpl ja myydään kevätkuvastossa hintaan 39 EUR.

Tänään tilasin tyhjiä CD- ja DVD-levyjä ulkomailta. Hinta 32 EUR ja Suomessa tasan samat olisivat olleet 65 EUR eli yli 100% kalliimpia.

Hintaero johtuu lähes pelkästään TEOSTO-maksusta. En todellakaan aio tukea jotakin PMMP:tä, Maija Vilkkumaata tai vastaavia kotimaisia artisteja, kun en heidän tuotoksistaan edes pidä.

Jos ostan kotimaista, niin ostan todellakin ihan pieniltä yrittäjiltä, jotka oikeasti tekevät itse työtä. Esim. seuraavat huonekalut aion tilata suomalaiselta puusepältä, jos löydän hyvän. Myös vaatteita voisin teettää useammin.

Vierailija
9/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:13"]

Kyllä Nokia Suomeen maksaa edelleen paljon veroja, Salo tosin nykyään kärvistelee talousvaikeuksissa kun rahasampo on ruostunut. 

[/quote]

Nokia ei tainnut viime vuonna maksaa latin latia yritysveroja Suomeen, alv-tilityksistä en tiedä. Onneksi työntekijät sentään maksavat tuloveroja.

Vierailija
10/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti suosin suomalaista ja lähellä tuotettua ruokaa. En voi ymmärttä, että jotain salaaattia, tomaattia, kurkkua... tuodaan tuhansien kilometrien päästä tänne, kun suomesta kin näitä saa.

Vierailija
11/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta enää. Olen totaalisen kyllästynyt suomalaiseen huonoon laatuun. Esim. kaupassa oli kastelukannuja. Sellaisia taviksia muovisia. Oli niitä jotka oli suomenlipulla varustettuja ja sitten niitä muita ties missä kiinassa tehtyjä. Meinasin vanhasta tottumuksesta ottaa sen suomalaisen mutta vähän aikaa sitä käsissäni käänneltyäni päätin jättää hyllyyn ja ottaa sen kiinassa tehdyn. Oli niin karheareunainen ja viimeistelemätön muovituote kun vaan olla voi! Johan siitä olisi sanaut haavoja käsiinsä. Saman olen huomannut mosissa muissakin tuotteissa. Ulkomaalaiset ovat nykyään laadukkaampia.

Vierailija
12/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä tiedän että ne vaatteet tehdään bangladeshissa. Ja tavallaan se on hyvä asia, koska se on ainoa tulonlähde monille ihmisille siellä.

Enkä aiokaan boikotoida esim HM tai vastaavaa. Jos jonkun rievun nyt sieltä päädyn ostamaan niin ei se haittaa. Pääosin haluan kuitenkin tukea suomalaisia yrittäjiä.

Kaikki raha kiertää  ja on kotiinpäin. Ehkäpä vältymme lamalta ja säästämme työpaikkoja. AP

Vierailija
13/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Ostan just senmaalaista mikä kiinnostaa ja missä on paras hinta-laatusuhde. Jos on kaksi täsmälleen yhtä hyvää, voin valita suomalaisen, muuten valitsen ilman muuta sen paremman. Mielestäni Suomessa ei ole mitään niin erinomaista suojeltavaa, monessa muussa maassa on paljon parempia tuotteita kuin Suomessa. 

Vierailija
14/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomen elintarvikeyritykset ovat ihan omaa luokkaansa hygieniassa.

Omakohtaista kokemusta on kun olen ollut samassa tehtaassa töissä kymmenen vuotta.

Kokoajan palkataan lisää laadunvalvojia jotka jatkuvasti tutkivat miten hygieniaa voi VIELÄ kehittää. Ja kyllä se on todella steriiliä toimintaa, niin kuin kuuluukin olla.

En voi uskoa että ulkomailla olisi samanlaista. Voin erittäin hyvillä mielin syödä tuotteen meidän tehtaasta.  Ja hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
15/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan ruokalassa, ostettuani tuotteen. Tuotanto-osastolla kun ei syödä yhtään mitään, ei tuotteita, ei purkkaa, EI mitään.

Vierailija
16/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan sitä, mikä on halvinta. Suomalainen tuote ei yleensä sitä ole.

Vierailija
17/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ostetaan. Mistä saa Suomessa tehdyn puutarhaletkun, painepesurin ja mopon?

Vierailija
18/18 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:23"]

Suosin aina suomalaista, kun mahdollista!

Ruoka aina kotimaista (poikkeuksena tietysti appelsiinit ym. mitä suomesta ei saa). Meikit, pesuaineet suomalaista. Puhelin nokia (liekö enää tosin suomalainen?), vaatteet mahdollisuuksien mukaan kotimaista... ym..

[/quote]

Kotimaisia siedettäviä vaatteita saa ainoastaan teettämällä ompelijalla, eikä se ole kauhean halpaa puuhaa.

Muutoin oikealla asialla.