En ole vuosiin ollut tekemisissä äitini kanssa, mutta...
En ole vuosiin ollut tekemisissä äitini kanssa, mutta ystävilleen hän "esittää", että kaikki on hyvin... Tai no, eräs äitini entisistä ystävistä (joka myös katkaissut välit äitiini tämän käytöksen takia) näytti minulle äitini some-postauksen, jossa hänen ystävänsä toivottelevat "terkkuja lapsille" :D
Ei kyllä yllätä. Lähinnä naurattaa, miten äitini pystyy esittämään, että hänellä on hyvät välit lapsiinsa (sisaruksenikaan eivät ole tekemisissä hänen kanssaan).
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat on samanlaisia. Välit olleet kohta 20v poikki, olivat hirveät lapsia hakkaavat vanhemmat, ja nyt kukaan aikuisista lapsista ei halua tavata.
Eivät ole nähneet lapsiani koskaan. Keksivät satuja ja kertoilevat miten kovasti hoitavat lapsenlapsia, auttavat ja maksavat (kertaakaan en ole saanut pennin pyörylää aikuisena) ja keksivät tarinoita miten lapsenlapset harrastaa balettia ja jalkapalloa.
Puolitutut uskoo ja luulee että ovat hyvät isovanhemmat. Vaikka eivät ole ikinä nähneet eivätkä ole mitenkään elämässä eikä yhteyttä pidetä.
Sellasia nuo kulissinkiillottajat on.Nuo kulissinkiillottajathan jää kiinni valheistaan ihan varppina, tää on kuiteskin aika pieni maa... Siinähän sitten valehtelevat lisää vai, kun selviää totuus???!
Itselläni oli tämmöinen ystävä, nyt jo entinen. Valehteli ihan oudoistakin asioista elämässään ja muidenkin elämästä!
Joku kunnianloukkaussyyte pitäis saada, jos valheet on törkeitä!
En ymmärrä miten jaksatte, te joilla tuollaiset vanhemmat :(
Tietenkin noi valheet paljastuu, siksipä ihmetyttää miksi esimerkiksi äitini jaksaa keksiä noita, kun ne menevät niin pahasti pieleen. Viime tapaamisestamme kun on vierähtänyt niiiin monta vuotta, että minulla on jo mies ja lapsi, joista äitini ei tiedä mitään. Itsensähän äitini nolaa siinä, kun selittelee puolitutuille minun "kuulumisiani", ja sitten paljastuukin ettei ne pidä yhtään paikkaansa :D näin on käynytkin, että pari äidin tuttua on törmännyt minuun ja perheeseeni vuosien jälkeen, ja totuus on paljastunut.... Heilläkin on mennyt siinä kaikki luotto äitini kertomuksiin. Eikä ihme!
Ap
Ap, onko ne valheet ollut loukkaavia, vai ihanvaan jotain perus ympäripyöreetä höpinää "tyttäreni voi hyvin, tekee töitä ja matkustelee"?
Äidilläni on ollut aina tapana kertoa todella ilkeitä ja mustamaalaavia juttuja muista. Minusta ja sisaruksistanikin sellaisia, ettemme muka pärjäisi omillamme, vaan äiti lainailee meille rahaa ja auttaa meitä kaiken aikaa... Nimenomaan minä olin se, joka ennen välirikkoa lainailin hänelle rahaa. Yhteyttä olen pitänyt mahdollisimman vähän siitä asti, kun muutin pois kotoa.
Törkeiksi äutini jutut muuttuvat, jos joku kehtaa käräyttää hänet valheista, tai on ihan vaan vaikka eri mieltä äitini kanssa, tai uskaltaa kritisoida häntä :D
Ap
Äitisi taitaa olla entinen kollegani!? Kuvaus sopii häneen. Inhottava ihminen. Yksi hänen oudoista valheistaan oli, että on leski ja asuu kahden tyttärensä kanssa. Oikeasti hänen aviomies oli ottanut hänestä eron, ja vanhin tytär ei ollut vuosiin edes asunut enää kotona :D
Suunnilleen tuollaisia juttuja äitini voisi keksiä. Kerran taisikin mainita, että lastensa isä on kuollut... No eipä ole, vaan eronnut äidistäni kun olimme lapsia... :DDD. Tää taitaa olla mt-ongelmaisten katkerien eronneiden naisten yleinen hätävalhe?
Ap
Tämäntyylisiä hätävalheita jos päästää suustaan, tarttis jo hoitoa... 🙄
Hienoa ap, että olet katkaissut yhteydenpidon, ja elät elämääsi! Moni ei pysty, ja kärsii loppuikänsä kärvistellessään huonon vanhemman vaikuttaessaan elämäänsä ja pahimmillaan lastensakin elämään...
Juuri näin. Se paska äiti on luultavasti myös paska isoäiti. Lapsia on suojeltava moisilta!
Kenties äitisi kyylää myös ap sun asioita somessa?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. En ole kuin yhdessä some-palvelussa, ja sielläkin olen blokannut äitini, hän ei näe profiiliani eikä kirjoituksiani missään, enkä minä hänen profiiliaan.
Enkä kyylää häntä, ei kiinnosta. Hänen ex-ystävänsä vain koki asiakseen näyttää tuon kommentin äitini profiilissa, näyttääkseen ettei se valehtelu ole mihinkään hävinnyt, pahenee vaan :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. En ole kuin yhdessä some-palvelussa, ja sielläkin olen blokannut äitini, hän ei näe profiiliani eikä kirjoituksiani missään, enkä minä hänen profiiliaan.
Enkä kyylää häntä, ei kiinnosta. Hänen ex-ystävänsä vain koki asiakseen näyttää tuon kommentin äitini profiilissa, näyttääkseen ettei se valehtelu ole mihinkään hävinnyt, pahenee vaan :DAp
Mitä jos äitisi pyytää jotakuta tuttuansa, jota sinä ET ole blokannut, kyyläämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä kyylää häntä, ei kiinnosta. Hänen ex-ystävänsä vain koki asiakseen näyttää tuon kommentin äitini profiilissa, näyttääkseen ettei se valehtelu ole mihinkään hävinnyt, pahenee vaan :DAp
Mitä jos äitisi pyytää jotakuta tuttuansa, jota sinä ET ole blokannut, kyyläämään?
Profiilissani olevat kuvat, päivitykset yms näkyvät vain niille, ketkä olen hyväksynyt kavereikseni. Julkinen profiili on vain nimi ja kuva. Enkä usko, että äitini kehtaa pyytää ketään vakoilemaan somekäytöstäni. Muutenhan hän joutuisi myöntää tälle, ettei pidetä yhteyttä ja siksi tarvitsee jonkun välikäden rapirtoimaan minun kuulumisistani.
Ap
Voi tietty olla, että tuo "terkkuja lapsille" kommentti oli silkkaa v*ttuilua äidillesi? Tuo tyyppi tietää totuuden, ja huvikseen katsoo miten pitkälle äitisi jutun vie?
Vierailija kirjoitti:
Voi tietty olla, että tuo "terkkuja lapsille" kommentti oli silkkaa v*ttuilua äidillesi? Tuo tyyppi tietää totuuden, ja huvikseen katsoo miten pitkälle äitisi jutun vie?
Hehhe, no se olisikin hupaisaa! :D
Kuten joku tuolla aiemmin kommentoi: maailma ON pieni. Totuus tulee aina ilmi :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä monet tekivät entiselle kollegalleni, joka valehteli olevansa leski (kerroin tuolla aiemmissa viesteissä) - joku oli saanut selville, että hänen ex-miehensä on kyllä ihan elossa, ja asiasta piilov*ttuiltiin paljon (ja tietty naurettiin hänelle selän takana).
Mulla kummitäti , diagnosoitu narsisti. Olen poliisien avulla katkaissut yli 40 vuotta sitten kaikki välit häneen mutta huhuna kuulen että täti ei suostu puhumaan minulle enää sanaakaan. Olen onnellinen kun paska on omassa kasassaan.
Tämäntyylisiä hätävalheita jos päästää suustaan, tarttis jo hoitoa... 🙄
Hienoa ap, että olet katkaissut yhteydenpidon, ja elät elämääsi! Moni ei pysty, ja kärsii loppuikänsä kärvistellessään huonon vanhemman vaikuttaessaan elämäänsä ja pahimmillaan lastensakin elämään...