Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kivoja muodikkaita ja klassisia vaatteita halvalla?

Vierailija
12.04.2013 |

En vaan löydä enää mistään itseäni miellyttäviä vaatteita, nii tai oikeastan löydän mutta aina väärään hintaan.

Vaatekaappi ammottaa tyhjyyttään, mutta rahaa ei oe laittaa paljoakaan.

Tykkään klassisesta mutta silti muodikkaasta tyylistä. Olen myös lihava, joten mitkään henkkamaukka kuteet ei mene päälle. Koko varmaan jotain XL-XXL tai 44-48. Ei tarkkaa tietoa koska en ole piiiiitkään aikaan ostanut mitään.

En oikeastaan edes tiedä mitä haen... Auttakaa ja ehdottakaa. Työpukeutuminen suurin ogelma. Töissä ei tarvii olla jakkupuku päällä, mutta silti siistit (ei vapaa-ajan vaatteet) vaatteet voisi olla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noilla H&M ja muilla ketjuilla isojoen kokojen mallistotkin ?

http://www.hm.com/fi/subdepartment/LADIES?Nr=4294928391

Vierailija
2/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä, mutta yksikään vaate ei miellyttänyt.

Kaikki paidat yleensä rintojen kohdalla liian kireät ja vatsan myös. Makkarat pursuaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Tossa meidän kirppiksellä olis tosi nättejä vaatteita sun kokoisille. Valitettavasti mä en asuu Suomessa. Mä olen nimittäin harmitellut, ettei ne ole mun kokoani, kun ostaisin heti pois. 

Mites Suomessa kirpparit? Mä itse ostan kirppareilta paljon ja löytyy kalliita merkkivaatteita ihan uuden veroisina ja osa uusiakin. 

Tai voisitko ostaa niitä kalliimpia vaatteita pikkuhiljaa? Halpikset tulee pitkän päälle kalliimmaksi. Näin mä tekisin, jos mahdollista. 

Vierailija
5/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä väärä ja oikea hinta sulle on. Olen kuitenkin itse kokenut että noilla kokoluokilla ja jos toiveena "klassinen mutta muodikas" kannattaa ensisijaisesti pysytellä kaukana henkkamaukka- tai kappahl-tyyppisistä paikoista ja satsata laatuun määrän sijasta. Tämä tulee oman näkemykseni mukaan edullisemmaksikin, sillä silloin et tarvitse kuin parin housut ja pari-kolme yläosaa vuodessa, sekä joukon alusvaatteita, sukkia ja pukeutumispaitoja (t-paitoja). Yläosa tarkoittaa jakkua tai neuletakkia, kesällä myös jotain tunikaa.

Noissa kokoluokissa mitään halpistrikoita ei kannata päälleen vetää, ne jotekin tuottavat vaan lisää makkaroita. Mutta osta esim voglian tai rilsin perussuorat housut ja toiset jotkut mukavahkot farkut (ei niin tiukat kuin myyjä esittää, jos aiot käyttää toimistovaatteena) esim gerry weberiltä tai voglialta. Hinta on siinä 60-80 euroa pari.

Lisää tähän sitten nuo yläosat - joku jakku ja joku neuletakki. KANNATTAA satsata siihen jakkuun, kun se on ryhdikäs ja kunnollinen, ei mitään mahamakkaroita tule, vaikka se olisi istuvakin -liian pieni se ei tietenkään saa olla. Jakkuun voi kannattaa uhrata pari sataakin. Jälleen yllämainitut merkit rils, voglia on edullisemmasta päästä, gerry weberillä on trendikkäämpää kamaa, jos malli vaan sopii sun vartalolle. Neuletakki saisi olla myös aika laadukas ja siihenkin voi laittaa satasen tai pari, kun ottaa huomioon, että niitä ei sitten tarvita tämän enempää koko vuonna. Mutta ihan siistin ja ryhdikkään neuleen saa halvemmallakin, kunhan vahtii materiaalia ja katsoo että se on tukevaa ja että koko on sen verran oikea ettei se heti venytä ja vanuta vaatetta muodostaan.

Ja sit kasa 5 euron yksivärisiä t-paitoja lähiprisman alelaarista jakun tai neuleen alle.

NÄmä ei nyt ole niitä kalliimpia merkkejä, vaan aika keskihintaista, vaikka tietysti henkkamaukkaa kalliimpia. Se voi tuntua, että on liikaa panna pari sataa jakkuun, mutta huomaa, että noita kolmenkympin henkkamaukkarättejä pitää ostaa parin kuukauden välein uusi ja silloin hintaa on vuodessa jo enemmän. Hyvää laatujakkua voit käyttää parinkin vuotta, vaikka pitäisit lähes joka päivä.

Vierailija
6/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika hankala neuvoa, jos mikään ei käy, kun sanot vaan ei miellytä silmää. Mun ystävä oli töissä Kapphallissa ja sai aika nopeasti siellä ylennyksen, kun meni aina nirppanokkien luo ja alkoi vaan tyrkyttää. Ei mennyt kauaa, kun sai oman asiakaskunnankin.

Oletko antanut vaatteille mahdollisuuden, vai katsotko vaan vaatteita henkareista ?

Kannattaa myös muistaa ettei vaatteita ole suunniteltu sinun kokoisille alunperin. Kun on tarpeeksi iso, ei mikään vaate imartele vartaloasi.

Mä sinuna menisin liikeeseen hiljaisena hetkenä ja kun myyjä kysyy voiko auttaa tai toisin päin, voisit kysyä myyjältä voiko auttaa ja miettisitte yhdessä mikä olisi hyvä.

Olet selvästi ihan pihalla vaatteiden kanssa

Vierailija
7/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä kirjoittajaa. Klassista ja muodikasta hakiessa ei todellakaan kannata lähteä henkkamaukan tai vastaavien rättikauppojen linjalle, vaan panostaa määrän sijaan laatuun.

Vierailija
8/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut jos jonkinmoista tunikaa, paitaa jne... Kokeilen kyllä, mutta tuntuu ettei mikään vaate istu päälläni kunnolla. Tai sitten ne ei todellakaan ole mun tyyliä, kauheita rypytykisä, ryppyisiä lumppuja. Tunikoita en voi ollenkaan laittaa, maha korostuu entisestään.

Kattelin myös noita Kappahlin vaatteita, eikä siellä ollut kuin yksi paita jota voisin harkita, mutta sen hinta oli 40 euroa. Siis jumalauta 40 euroa jostain paidasta. Olis ees paremman näköinen ja laatuinen, niin voisin harkita.

Eikö ne Gerry Weberin, Voglian ja Rilsin vaatteet ole tarkoitettu vahemmille naisille? Ainakin mitä ole niitä katsellut, niin paidat sellaista tanttakuosia. Miksi läskit nuorekot naiset pitää laitaa jotain tanttavaatteita päälle. Äitini (65v) käyttää em merkkien vaatteita. Vaikka kooltani olen melkein äitini kopio, niin olen kuitenkin 25v vuotta nuorempi.

Olen joskus pyytänyt myyjää apuun, mutta juuri tuollaista tyrkyttämistä en voi sietää. Tyrkytetään sitä omaa makua ja jos se ei miellytä asiakasta, niin nirppanokaksi muuttuu kyllä se myyjä. Muuta ratkaisua ei sitten olekan. Niin tai sitten ehdotetaan juuri niitä tanttakuoseja ja säkkejä.

Voi kun olisi joku kaveri jolla olisi ymmärtäisi makuani ja voisi tulla mukaan kauppaan. Itse kestän siellä tasan tunnin jos sitäkään.

ap

Vierailija
9/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että olen hankala ja hukassa, mutta jotenkin en enää ole vuosiin löytänyt kivoja vaatteita itselleni. Tää muoti on ihan kauhee. Mitkään vaatteet ei ole tarkoitettu lihaville, vaan kaikki on tehty sitä 165cm ja 50kg tissitöntä mallia ajatellen. Ei ne ole tehty mun kokoiselle 180cm 85kg rintavalle (E85-90) naiselle.

En vaan jaksa sovitella niitä samperin vaatteita siellä hirveissä pukukopissa. Ahdistaa ja hikoiluttaa. Sit alkaa veetuttaa oikeen kunnolla ja painun himaan.

ap

Vierailija
10/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Vogliat, GerryWeberit, Andiatat yms on hyviä merkkejä, koska ne on tehty laadukkaista materiaaleista ja leikkaukset on hyviä. Ne on suunniteltu aikuiselle naiselle, jolla on jo jossain pikkuisen jotain ylimääräistäkin. Hameissa on vuori jne.

Jos H&M:n lurppakankaasta vinoon ommeltu hame voi näyttää hyvältä, jos on nuori, hoikka ja timmi ja täydellinen kroppa. Harvalla aikuisella enää on, ja siksi ne ei näytä todellakaan hyvältä. Laadukas, hyvin suunniteltu vaate peittää ongelmakohtia ja saa näyttämään kropan paremmalta kuin se oikeasti on.

Unohda HM, KAppAhl, Lindex, Seppälä...

Mene katsomaan vaikka Stockalta, Moda liikkeestä, Aleksilta tai Vogliasta laadukkaita vaatteita. Osta hyvät laadukkaat housut, hame ja neule tai jakku. Osta ne hillityissä ajattomissa väreissä ja sellaisina, että kaikki sopivat toistensa kanssa yhteen.

Tuo sitten väriä ja trendikkyyttä ja muotivärejä asuun t-paidalla, huiveilla koruilla yms. Hanki näyttävä käsilaukku ja kivat kengät.

Halvalla ei saa laadukasta ja hyvää, pikkuisen täytyy olla valmis maksamaan. Hyödynnä alennusmyynnit, sieltä saa laadukasta kamaa kohtuuhintaan.

Vierailija
11/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on äärimmäisen nirso, köyhä ja ylipainoinen, on varmasti vaikea löytää vaatteita. Mun mielestä tässä on ollut paljon hyviä ehdotuksia, ja joskus kannattaa luottaa toisen mielipiteeseen, esim jonkun pukeutumisneuvojan, niitä on tarjolla joissain tavarataloissa.

Vierailija
12/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisen kannattaa aloittaa pukeutuminen hyvistä tukevista alusvaatteista. Niiden päällä vaatteet istuu ja näyttää paremmalta.

Vierailija
13/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:09"]

Eikö ne Gerry Weberin, Voglian ja Rilsin vaatteet ole tarkoitettu vahemmille naisille? Ainakin mitä ole niitä katsellut, niin paidat sellaista tanttakuosia. Miksi läskit nuorekot naiset pitää laitaa jotain tanttavaatteita päälle. Äitini (65v) käyttää em merkkien vaatteita. Vaikka kooltani olen melkein äitini kopio, niin olen kuitenkin 25v vuotta nuorempi.

[/quote]

Kyselit klassista tyyliiä, ja sitä nuo merkit juuri edustaa. Ei todellakaan ole pelkkiä tanttavaatteita, joskaan ei nuorisovaatteitakaan. Virka- ja liikenaiset ainakin käyttää kaikenikäiset noita duunissa. 

Ja juuri sellainen tyyli voisi kyllä saada sun kropan näyttämään paremmalta. Ei sellaisia "nuorisovaatteita" olekaan, joissa reilusti ylipainoinen näyttäisi muulta kuin makkarakasalta. Mutta oikeasti laadukkaita klassisia tai vaikka etnotyylisiä voi löytää joissa näyttää isokin nainen hyvältä. Mutta jos 40 euroa paidasta on ehdottomasti liikaa hintaa, pahaa pelkään että sun on aika mahdoton löytää mitään missä näytät hyvältä, ellet sitten kirppareilta onnistu tekemään käytettyjä löytöjä.

Vierailija
14/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:17"]

Tiedän, että olen hankala ja hukassa, mutta jotenkin en enää ole vuosiin löytänyt kivoja vaatteita itselleni. Tää muoti on ihan kauhee. Mitkään vaatteet ei ole tarkoitettu lihaville, vaan kaikki on tehty sitä 165cm ja 50kg tissitöntä mallia ajatellen. Ei ne ole tehty mun kokoiselle 180cm 85kg rintavalle (E85-90) naiselle.

En vaan jaksa sovitella niitä samperin vaatteita siellä hirveissä pukukopissa. Ahdistaa ja hikoiluttaa. Sit alkaa veetuttaa oikeen kunnolla ja painun himaan.

ap

[/quote]

mites nettishoppailu? Tosin tietty vaikeampaa, jos on epävarma koosta. Meillä on täällä Tanskassa paljon kauppoja isoille tytöille. Valikoimat on parempia kuin suomessa, joten täällä näkee mun mielestäni paljon kivasti pukeutuneita pullukoita :)

tässä esimerkki kaupasta, joka toimittaa myös ulkomaille eli vaikka Suomeen:

http://www.venusogmarsxl.dk/catalog/?section=damer

löytyykö tuolta ulkonäöltään mitää sun tyylistä? Olis helpompi autaa, jos tietäisi mitä haet.

Vierailija
15/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:17"]

ap

[/quote]

mites nettishoppailu? Tosin tietty vaikeampaa, jos on epävarma koosta. Meillä on täällä Tanskassa paljon kauppoja isoille tytöille. Valikoimat on parempia kuin suomessa, joten täällä näkee mun mielestäni paljon kivasti pukeutuneita pullukoita :)

tässä esimerkki kaupasta, joka toimittaa myös ulkomaille eli vaikka Suomeen:

http://www.venusogmarsxl.dk/catalog/?section=damer

löytyykö tuolta ulkonäöltään mitää sun tyylistä? Olis helpompi autaa, jos tietäisi mitä haet.

[/quote]

ja nää on siis isommille tehtyjä. Hinnat on korkeampia, mutta laatu on hyvä. Ja tuolta jos selailee, niin yleensä aina on tarjoustuotteita, joten saattaa tehdä hyviä löytöjä. Miinusta on tietty, ettei voi sovittaa. Tuolla on kuitenkin ne mittataulukot, joten mittaamalla löytää oman kokonsa. Näissä kun on eri mitoitus kuin pienemmissä kooissa.

Vierailija
16/19 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/19 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/19 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni. Sukkahousukankaasta tehty. Venyy joka suuntaan eikä ole hinnalla pilattu.

Vierailija
19/19 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlolla on jotain isompiakin vaatteita. Amazonin tai Etsyn kauttakin löytää. Ostin just Amazonista pari yöpaitaa jotka oli malliltaan sellaiset että käy kesämekosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi