Äiti ei enää kelpaa taaperolle!? Onko muita?
En kelpaa enää 2,5 v lapselleni. Hän ei ole iloinen nähdessään minut kun tulen töistä. En kelpaa lohduttajaksi. Muutenkin melkein koko ajan hokee Äiti POIS! Olen aina kannustanut lastani myös isä-suhteeseen kun vauvana oli koko ajan minussa niin kovasti kiinni. Kannustinko sitten liikaa etten enää kelpaa lapselleni?
Kommentit (8)
Et. Tämä on vain vaihe. Lapsi on huomannut olevansa sinusta erillinen yksilö.
Meidän 2v on oikeastaan aina ollut isän poika.
Äiti kun on aika tylsä ja aina saatavilla. Isä sensijaan jaksaa leikkiä lapsen kanssa,äiti yleensä sillä välin tekee ruokaa tms. kotitöitä.
Meillä se vaan on mennyt niin enkä osaa surkutella asiaa :)
Olen itse isätön joten pidän heidän välejään lahjana lapselle. On ihanaa että lapsi kiintyy isäänsä.
Toki äitikin kelpaa,etenkin jos olen joskus ollut hetken poissa. Meillä minä olen ed. kotona ja mies töissä joten varmaan senkin takia isä on se spesiaali.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:06"]
Meidän 2v on oikeastaan aina ollut isän poika.
Äiti kun on aika tylsä ja aina saatavilla. Isä sensijaan jaksaa leikkiä lapsen kanssa,äiti yleensä sillä välin tekee ruokaa tms. kotitöitä.
Meillä se vaan on mennyt niin enkä osaa surkutella asiaa :)
Olen itse isätön joten pidän heidän välejään lahjana lapselle. On ihanaa että lapsi kiintyy isäänsä.
Toki äitikin kelpaa,etenkin jos olen joskus ollut hetken poissa. Meillä minä olen ed. kotona ja mies töissä joten varmaan senkin takia isä on se spesiaali.
[/quote]
Meillä tämä vaihe alkoi kun palasin töihin ja isä jäi hoitovapaalle. Kuvittelisi että lapsesta olisi kiva nähdä äitiä työpäivän jälkeen ja saada leikkiä äidin kanssa, mutta ei.
T:AP
Ap, tuo on täysin normaalia. Isolla osalla lapsista tulee jossain vaiheessa tuollaista toisen vanhemman suosimista. Siitä ei kannata järkyttyä tai loukkaantua OLLENKAAN, koska se on normaalia, eikä kerro todellisuudessa siitä, että lapsi sinua inhoaisi tai rakastaisi vähemmän.
Meillä lapsi alkoi käyttäytyä tuolla lailla miestä kohtaan kun palasin töihin ja mies jäi hoitovapaalle. Miestä se jurppi, ja hän tuntui hiukan loukkaantuvan siitä, että vain äiti olisi kelvannut lapsen nukuttajaksi ja pukijaksi. Mutta ei kannata unohtaa, että se on sille suosikki-vanhemmallekin aika raskasta, kun pitäisi olla koko ajan passissa lapsen luona...
Teillä sinä menit töihin ja lapsi taitaa reagoida mustasukkaisuuttaan täysin päinvastoin kuin meillä. Reaktio on silti samasta elämänmuutoksesta johtuva, ja menee ajan kanssa ohitse.
Nyt vaan pidätte huolen siitä, että jos jompi kumpi teistä on pukemassa häntä, pukijaa ei vaihdeta, vaikka lapsi kiukutteleekin. Toteat vain rauhallisesti, että "isä on nyt keittiössä, minä autan sinua pukemaan, voit mennä isän luo sitten kun ollaan saatu puettua, kokeillaanpa kuinka nopeasti me osataan pukea."
Tuo suosikki voi vaihtuakin koska vaan, meillä miehestä taas tuli suosikki, kun hän palasi duuniin minun jäädessäni kuopuksen vuoksi äitiyslomalle ;-))
No hei,mulla tuli tuosta mieleen että varmaan osoittaa vähän sulle mieltänsäkin.
Ei varmaan sinällään lohduta mutta varmasti ohimenevää.
Mulla on tuon 2v:n lisäksi vielä pienempi tapaus jonka raskausaikana olin loppuvaiheessa vähän väliä sairaalassa. Tuon jälkeen poika olikin niin isin poikaa ja kyllähän se sydäntä riisti että lapsesta tuntui "äidin hylänneen". Nuo ajatukset olen kuitenkin onnistuneesti siirtänyt pois.
Ajattele kuinka mahtavaa että lapselle myös isä voi olla noin tärkeä! Ihan oikeasti meitä jommankumman vanhemman hylkäämiä lapsia on TODELLA paljon :(
Tuosta syystä on vain hienoa että lapsi kiintyy mysö isäänsä, ajattele kuinka hirveää olisi olla töissä jos tietäisit lapsen itkevän perääsi joka hetki ja kaipaavan sinua.
Tulee varmasti vielä se aika kun äidin syli on maailman paras paikka :)
nro 4
Lapsi on hyvä havaitsemaan, kumpi on se parempi vanhempi/ihminen. Sori vaan, olet miestäsi huonompi, mutta ole onnellinen, että olet saanut itseäsi paremman kumppanin.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:42"]
Lapsi on hyvä havaitsemaan, kumpi on se parempi vanhempi/ihminen. Sori vaan, olet miestäsi huonompi, mutta ole onnellinen, että olet saanut itseäsi paremman kumppanin.
[/quote]
Heko heko. Meillä toinen lapsi isän perään ja toinen minun.
Et missään nimessä kannustanut liikaa! :)
Tuo on normaali vaihe ja jotkut lapset tuollaisiksi alkaa. Kannattaa vaan tukea entisestään asiaa. Kyllä sä kohta taas kelpaat. ;)