Miten te pukeudutte, yli 40v naiset?
Kommentit (27)
Täytän lähiaikoina 40 vuotta. Pukeudun pääsääntöisesti farkkuihin, huppareihin ja tennareihin, myös töissä, jos minulla ei ole tapaamisia vaan olen työhuoneellani koko päivän.
Teinini varmaan häpeää silmät päästään moista wannabe-teini -pukeutumista, mutta en vaan tunne oloani omaksi itsekseni toimistotätivaatteissa.
farkkuja ja t-paita & neule/jakku töissä, tai vaihtoehtoisesti paitapusero. Aiemmin käytin korkeita kenkiä, nykyään olen siirtynyt mataliin, ´nahkasaappaat tai kesällä muunlaiset nahkakengät.. Ja joskus jos töissä pitää olla siistimmät vaattet, niin käytän suoria housuja ja jakkua, mutta aika harvoin tällaisia nykyisessä työssäni on.
Työn ulkopuolella fakkuja ja t-paitaa & neuletta tai hupparia, riippuu tilanteesta.
En vaan osaa enkä välitä pukeutua hienosti, viihdyn parhaiten näin.
Pillifarkut, jotkut El Naturalistan kengät, paita ja neule.
Tänään on tummansiniset farkut, punainen pitkähihainen t-paita ja sen päällä puna-siniruudullinen lyhythihainen paitapusero. Tummansiniset tennarit jalassa.
Yleensä pukeudun farkkuihin, talvella jalassa maiharit tai saappaat, kesällä tennarit tai ballerinat. Tyyli on rokahtavan rento. Hiukset ihan lyhyet, aina meikkiä ja koruja. Ikää 47.
Aika klassisesti, kuten olen tehnyt noin parikymppisestä asti. Se vaan on mun tyyli, se tätimäinen ;-) Eli tykkään puhtaista perusväreistä: musta, punainen, valkoinen, puhdas sininen. Tykkään siisteistä suorista housuista ja hililtyistä mustista kengistä, joissa on keskikorkea korko, ei ihan matalaa mutta ei missään nimessä yli 5-6 cm tai piikkikorkoa. Tykkään värikkäistä twinseteistä, liehuvista viittamaisista takeista, hyvinleikatuista vartaloa myötäilevistä paitapuseroista.
Hyvin kuvaava tyylistä on mun nyt päällä olevat vaatteet. Mustat suorat puuvillahousut. Korolliset mustat kävelykengät. Tulipunainen twinset jossa alla villainen t-paita ja päällä viittamainen liehuva villatakki. Yksi iso koru jossa hopeanvärinen rengas ja punainen muovikoriste.
Mulla on just nyt päällä farkkuhame, punaiset paksut sukkahousut, musta trikoopaita ja keltainen neulebolero. Jalassa mustat Converset.
Tosi tätimäistä ;). Ikää 43 v.
Nyt on päällä kapeat farkut, musta poolo ja musta huppari. Yleensä aika nuorekkaasti, tai välillä neulemekko-linja.
Tätimäisyys = eikiitos! ;)
47 v: käytän monenvärisiä ja -mallisia farkkuja, trikoopaitoja, kauluspaitoja, neuleita, neuletakkeja, tunikoita, huppareita, collegetakkeja. Jalassa on ulkona useimmiten lenkkarit, töissä sandaalit, kotona huopatossut. Pitkät luonnonkiharat hiukset nutturalla, poninhännällä tai muuten donitsin kanssa epämääräisessä solmussa.
Tänään on päällä mustat suorat farkut, sinapinkeltainen trikoopaita ja farkunsininen pitkä collegetakki, sellainen puolireiteen.
Olen ihan tyylitiedoton. Samoja vaattekertoja pyöritän päivästä toiseen Kenkiä hankin mutta aina päätyy ne samat linttaan poljetut jalkaan. haluaisin olla joskus naisellinen mutta oon kuin jätkä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:29"]
Aika klassisesti, kuten olen tehnyt noin parikymppisestä asti. Se vaan on mun tyyli, se tätimäinen ;-) Eli tykkään puhtaista perusväreistä: musta, punainen, valkoinen, puhdas sininen. Tykkään siisteistä suorista housuista ja hililtyistä mustista kengistä, joissa on keskikorkea korko, ei ihan matalaa mutta ei missään nimessä yli 5-6 cm tai piikkikorkoa. Tykkään värikkäistä twinseteistä, liehuvista viittamaisista takeista, hyvinleikatuista vartaloa myötäilevistä paitapuseroista.
Hyvin kuvaava tyylistä on mun nyt päällä olevat vaatteet. Mustat suorat puuvillahousut. Korolliset mustat kävelykengät. Tulipunainen twinset jossa alla villainen t-paita ja päällä viittamainen liehuva villatakki. Yksi iso koru jossa hopeanvärinen rengas ja punainen muovikoriste.
[/quote]
Eihän tuon tarvitse olla tätimäistä!! Minulla ainakin materiaalit, leikkaukset, värit, mallit ja oma olemus tekee sen ettei työn vaatimat "toimistovaatteet" näytä todellakaan tätimäisiltä:D
Twinsetit on muuten älyttömän käytännöllisiä.
Mä olin 20-30v:nä paljon tätimäisempi jakkupuvuissani kuin nyt:D
2
Minä olen 42-vuotias. Mulla on tällä hetkellä päällä mustavalkoraidallinen trikoopaita, punaiset tiukat farkut ja kenkinä nämä
http://www.lolaramona.com/Heels/Heel.aspx?PID=21&M=NewsV2&Action=0¤tPage=10&prodCount=18
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:56"]
Twinsetit on muuten älyttömän käytännöllisiä.
[/quote]
Voi olla, mutta on niin niin tätimäisiä. Koko sanastakin tulee mieleen joku amerikkalainen Avon-kosmetiikkaa myyvä kotirouva, joka permanentissaan touhuaa keittiössä hymy punatuilla huulillaan.
Mustat pillifarkut, el naturalistan kengät, jakku tai villapaita. Harmaa on hyvä väri.
Pillifarkut vaan jalkaan ja piikkikorot,nain mennaan tosiaan.
Käytän pääsääntöisesti housuja, koska reisissä on aika lailla selluliittia (olen normaalipainoinen, mutta silti). Useinmiten farkut jalassa, yläosana t-paita ja neule, paitapusero tai jakku. Jalassa näin liukkailla yleensä matalat, nauhalliset kävelykengät, en tykkää liukastella.
Hametta käytän harvoin em. syystä.
Tänään mustat kapeat farkut, punainen pitkähihainen t-paita ja punainen villapaita. Jalassa oli mukavat Eccon maastokengät, kun piti kävellä.Muutenkin tykkään punaisesta ja mustasta. Hyvä, kun jotain valkoista ja mustavalkoraitaa käytän. Olen pian 41-v. Pituutta 162 cm ja painoa 51 kg. Tykkään kapeista farkuista ja sopivista paidoista. Mustat mekot ovat myös pop, ilman kukerruksia. Kenkien pitää olla _mukavat_ ja mielellään punaiset.
Näillä mennään.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 10:29"]
[/quote]
Tämä kuulsotaa juuri minunkin makuni mukaiselta, ihanalta :)
Mä olen 41-vuotias. Tänään päällä polvipituinen musta mekko, jossa pieniä luonnonvalkoisia pilkkuja, ja sen päällä harmaa neuletakki. Jalassa paksut mustat sukkikset ja korkeakorkoiset saappaat. Pitkä tukka on auki.
Eilen mulla on farkut (maltillinen boot-cut, oikeastaan suora lahje), harmaat korkeakorkoiset nilkkurit ja istuva punertava-harmaa kauluspaita, tukka ponnarilla.
Toissapäivänä mustat suorat housut (melko leveälahkeiset), musta kauluspaita ja puolireiteen yltävä vaaleanruskea neuletakki, ja mustat korkkarinilkkurit.
Käytän aika paljon mekkoja, vielä enemmän kun ilmat lämpenevät. Töissä aina korkokengät.
Mielestäni hyvin ja aina tilanteen ja olosuhteiden mukaan. Noudatan omaa tyyliäni, en juokse pintamuodin perässä. Tiedän mikä minulle sopii ja millaisissa vaatteissa tunnen oloni hyväksi esim. hermostuttavissa tilanteissa.
Ostan vaatteita harvoin, hoidan niitä hyvin ja käytän niitä pitkään. En tykkää vaate-shoppailla, en tajua mitä järkeä siinä on.
Olen 44 v.
No, tänään on casual Friday ja mulla on farkkulegginsit ja erikoisesti leikattu musta neuletunika, korkonilkkurit, tukka nutturalla.
Eilen oli mokkahame, värikäs trikoopusero ja musta ohut neuletakki, mustat paksut sukkikset ja mustat korkkarisaappaat, paksut pitkät hiukset taivutettuna ja auki.
Toissapäivänä musta poolo, harmaa kotelomekko ja mustat sukkikset mustien korkokenkien kanssa
Välillä erikoisemmin leikatut mustat housut paitojen ja neuleiden kanssa tms. Aika paljon vaihtelee mun pukeutuminen. Väriä pitää olla aina, tuo yksi päivä poikkeus! Pukeutumistyyli lähinnä klassisen tyylikäs mutta nuorekkaasti. Ei ylilyöntejä.
n 50+