Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tk.n päivystyksessä toivoa, ettei joudu nuorelle mies lääkärille?

Vierailija
29.06.2020 |

Eli siis kun päivystyksessä kaksi lääkäriä, nuori mies ja vanhempi nainen, niin en halua mies lääkärille kun huonoja kokemuksia nuorista mieslääkäreistä. Pääsenkö naislääkärille?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, sillä selviää.

Vierailija
2/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä toivoa, mutta ei kannata yleistää huonoja kokemuksia. Nuoret mieslääkärit voi olla tosi hyviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyytää. Päivystysaikana pyyntöä ei välttämättä voi toteuttaa, vaikka olisikin mies- ja naispäivystäjä, mutta kun esim. tiettyihin etnisiin ryhmiin kuuluville järjestetään aina oman sukupuolen lääkäri, niin yhdenvertaisuuden nimissä vastaava valinnanvapaus pitää kuulua myös kantasuomalaisille.  Sanot vain, että haluat naislääkärin. Jos kysytään miksi, voit sanoa, että sulla on traumaattinen kokemus nuoresta mieslääkäristä.

T. tk:ssa työskentelevä

Vierailija
4/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämäkin on, kun on yhdyssanat lipsahtaneet oikein aloitusviestiin.

Vierailija
5/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista minkä asian takia olin menossa terveyskeskukseen, mutta silloin kysyin nätisti, että onko mahdollista saada joku naislääkäri. Henkilö, jonka kanssa puhuin, ei pitänyt sitä erikoisena asiana, vaan ehdotti aikoja, jotka olivat naislääkäreille. 

Kysyä aina kuitenkin voi. Vastauksesta en ole varma. 

Vierailija
6/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi tärkeää

Vierailija
7/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi tärkeää

Itse en suostu menemään mieshammaslääkärille, koska on niin huonoja kokemuksia yhdestä. Ei sille traumalle vaan voi mitään. Väärinhän se on yleistää, mutta...

Vierailija
8/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on aikoja saada ja päivystyksessäkin alkuarvion ja jonottamisen jälkeen voi olla kiitollinen siitä, että pääsee edes jollekin lääkärille. Yrittäähän aina voi.

Olen itse kyllä saanut apua, sitten kun olen hoitoon asti päässyt. Hakeutuminen on vaan niin hankalaa, ettei sitä sairaana oiken tahdo jaksaa.

Vierailija
9/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin korona-aikaan kun lääkärit on maskit päällä, niin ei haittaa yhtään sukupuoli,. Niistä tulee ihan persoonattomia, kun ei näe naamaa. Näin ainakin itselle kävi, kun päivystykseen jouduin.

Vierailija
10/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta tuli mieleen, kun olin flunssaisena kerran terveyskeskuksessa ja piti kurkkuun katsoa. Sairaanhoitaja veti herneet nokkaan, kun se katsominen ei tahtonut onnistua. On tosi voimakas oksennusrefleksi. 

Jatkossa aina puistatti se ajatus, että joutuisi saman ihmisen vastaanotolle. Totta kai mielelläni antaisin katsoa, kun olisihan se itsellekin paljon helpompaa. Tahallani en ollut hankala. 

Vierailija
11/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessa ei voi lääkäreitä valita.  Ajat annetaan kiireellisyys järjestyksessä ja joutuu sille lääkärille, joka milloinkin sattuu vapaana olemaan.

Mitä siitä tulisi, jos päivysteksessä pitäisi alkaa säätämään, että tämä potilas menee nuorelle naislkääkärille ja tämä taas haluaa vanhemmalle mieslääkäri.

Toisin on oikeassa ajanvarauksessa terveyskeskuksissa, siellä voi saada haluamansa lääkärin, kun jaksaa jonottaa.

Lääkäri on lääkäri oli nainen tai mies, vanha tai nuori, suomalainen tai ulkomaalainen.

Vierailija
12/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei-valkoiset naiset ovat pyytäneet.

Vierailija
13/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi tärkeää

Itse en suostu menemään mieshammaslääkärille, koska on niin huonoja kokemuksia yhdestä. Ei sille traumalle vaan voi mitään. Väärinhän se on yleistää, mutta...

Ja minulla taas täysin päinvastaisia kokemuksia. Aina on mieslääkärit olleet paljon hellävaraisempia kuin naislääkärit, vaikka olettaisi asian olevan ihan päinvastoin, että miehet runnoo ja naiset on varovaisempia.

Eipä ole naisistakaan varsinaisesti traumoja jäänyt, mutta mieluummin menen mieslääkärille.

Vierailija
14/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole niin sairas, että tarvitsee päivystävää lääkäriä, kun jaksaa ja pystyy vaatimaan tietyn lääkärin sieltä.

Ja mistä tiedät ketä siellä tänään tai huomenna päivystää?

Lääkärit vaihtuvat päivystyksessä jatkuvasti.

Vierailija
15/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi valita.

Vierailija
16/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on julkinen palvelu. Jos se ei kelpaa, niin voit omalla rahallasi ostaa palvelua ihan keneltä haluat.

Vierailija
17/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai voi pyytää, eikä tarvitse edes perustella

Vierailija
18/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulta kysytään aina aikaa varatessani kenelle lääkärille haluaisin. Kysyn vaihtoehdot ja valitsen vanhimmalta eli kokeneimmalta kuulostavan nimen.

Vierailija
19/22 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksessa ei voi lääkäreitä valita.  Ajat annetaan kiireellisyys järjestyksessä ja joutuu sille lääkärille, joka milloinkin sattuu vapaana olemaan.

Mitä siitä tulisi, jos päivysteksessä pitäisi alkaa säätämään, että tämä potilas menee nuorelle naislkääkärille ja tämä taas haluaa vanhemmalle mieslääkäri.

Toisin on oikeassa ajanvarauksessa terveyskeskuksissa, siellä voi saada haluamansa lääkärin, kun jaksaa jonottaa.

Lääkäri on lääkäri oli nainen tai mies, vanha tai nuori, suomalainen tai ulkomaalainen.

Ei voi tavallisessakaan jos yksikkö näin on päättänyt. Perusasioita julkisesta terveydenhuollosta.

Vierailija
20/22 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, tämä on todistus siitä, kuinka sain lainaani, niin monet yritykset, jotka ovat väittäneet olevansa todellisia lainanantajia, ovat huijalleet minua, mutta kaikki ponnisteluni olivat turhaa, olen menettänyt yli 3500 euroa väärentäjille, jotka vaativat olla mitä he eivät ole. Ennen kuin ystäväni esitteli minut oikealle lainanantajalle, johon otin yhteyttä ja sain lainan onnistuneesti heiltä vain 48 tunnin sisällä, kehotan kaikkia lainaa hakevia ottamaan heihin yhteyttä ilman pelkoa sähköpostitse: mobilfunding1999@gmail.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme