Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuletteko te tosiaan rikastuvanne niillä muumimukeilla?!

Vierailija
12.04.2013 |

Siis tämä kysymys on niille, jotka tosiaankin perustelee muumimukien keräilyään sillä, että tulevaisuudessa myyvät ne pois. 

Ettekö te nyt käsitä, että teidän lisäksi niitä mukeja kerää vaikka kuinka moni muu? Tästä seuraa se, että se teidän myyntihomma on täysin muiden keräilijöiden varassa, joilla on jo omassa kaapissaan ne mukit. Suuri osa näistä keräilijöistä vielä menettää kiinnostuksensa hommaan viimeistään silloin, kun lapset lähtee kotoa eikä haluakaan mukikasaa mukaansa.

Pari euroa kipale on teidän mukien jälleenmyyntihinta, jos kovin monta vuotta odottelette näitten nyt kaupoissa olevien kanssa.

Ja te, jotka muka keräätte vain omaksi iloksenne, kun mukit on söpöjä, ettekä silti niitä käytä: Ihan sitä varten ne mukit on teillä siellä vitriinissä tai kaapin perällä, että elättelette rikastumishaaveita. Muutenhan ne olisi ahkerimmin käytettyjä mukejanne, kun kerta niistä niin kovasti pidätte. Ette huijaa ketään. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Vierailija
2/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama asia on ostaa lapselle kallis merkkihaalari sillä perusteella, että sillä on hyvä jälleenmyyntiarvo. Sitten ostetaan toinenkin haalari, jota lapsi oikeasti käyttää, ja se kallis merkkihaalari laitetaan kaappiin myyntiä odottamaan. Miksei alunperinkin osteta vain sitä yhtä, halvempaa käyttöhaalaria? :D Eikö siinä säästäisi enemmän??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutama lahjaksi saatu muumimuki kaapin perällä. Mielestäni ne ovat niin rumia, ettei niitä viitsi edes käyttää. En vaivaudu kyllä niitä kaupittelemaankaan, koska rahapulaa ei ole.

Vierailija
4/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu toisia risovan mukien keräily :D

Vierailija
5/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin nettosin mukilla jota olen pitänyt itselläni 8vuotta.
Maksoin uutena 29,90e myin 1200e..

että, joo.. kyllä mä ainakin vähän rikastuin :)

Ottaako aivoon?

Vierailija
6/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 08:05"]

Ottaako aivoon?

[/quote]

No ei se nyt kyllä ainakaan muumimuki ollut xD en ole ap

Vierailija
7/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki yhteen muumimukien hintalistaan jos jotakuta kiinnostaa.

http://www.iskelma.fi/viihde/omistatko-muumimukeja-katso-taalta-kaikkien-mukimallien-nykyiset-arvot/2/5661

Vierailija
8/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen oikeesti edes viitsii kerätä jotain muumimukeja? pikkasen noloa

Vierailija
9/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 08:13"]

Ottaako aivoon?

[/quote]

[/quote]

Kyllä oli, muumipeikko unelmoi niminen. Käyppä katselemassa sen hintoja huutiksessa.

Vierailija
10/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 08:14"]

Ottaako aivoon?

[/quote]

[/quote]

Kyllä oli, muumipeikko unelmoi niminen. Käyppä katselemassa sen hintoja huutiksessa.

[/quote]

Klup. Joo kallis näytti olevan. Mutta oikeasti, muumimukista yli 1000e tai ylipäätään posliinimukista joka ei ole edes mitään antiikkia??? reps xDD

Vierailija
11/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 08:14"]

Ottaako aivoon?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Klup. Joo kallis näytti olevan. Mutta oikeasti, muumimukista yli 1000e tai ylipäätään posliinimukista joka ei ole edes mitään antiikkia??? reps xDD

[/quote]

No joo. en mä ite mukista maksaisi päältä 100 tai edes useita kymppejä.
Mutta ei se muo haittaa, jos joku muu haluaa multa sellaisen ostaa. Satasille tai tässä tapauksessa jopa tonnilla :)

Vierailija
12/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen muumimukeja siksi, että rakastan muumiromaaneja, -sarjakuvia ja -filosofiaa. Järkytyin, kun sitten kuulin, että ne vanhat mukit ovatkin arvokkaita. Nyt olen säilyttänyt mukeja paljolti vitriinissä, sillä kyllä sekin surettaa, jos kallis muki menee rikki. Eli vaikka toisaalta on tietysti hauska, että noille on tullut arvoa, toisaalta surettaakin se, ettei niitä voi käyttää ahdistumatta vähäsen. Mutta olen kyllä miettinyt, että mitähän mieltä Tove Jansson olisi koko hommasta. Pudistelisi varmaan päätään tai nauraisi makeasti. Muumifilosofiaanhan kuuluu, että vaikka elämästä ja materiastakin nautitaan, ryppyotsaisesti ei omaisuutta haalita, se vain ahdistaa ;) Minun puolestani kukin kerätköön mikä omaa silmää miellyttää tai olkoon keräämättä.

Vierailija
13/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ap.Kuka puhu rikastumisesta? Jokaisella meista on omat prioriteettit elamassa ja jokainen valitse se tie,joka tuntu oikealta elaa.Anteeksi tasta filosofiasta,mutta todelllisuudessa et voi tieda,mita toinen koko asiasta ajattele,mitka ovat hanen motiivinsa ja ne ei valtamatta enaa ole samat aikuisiassa,kuin esim.hyvin nuorena,iassa kun ei paljon ajattele mitaan.Olemme ihmiset hyvia arvostelemaan toisen ihmisen elaman,kanattaa kuitenkin muista,etta kuinka paljon ihmisa maailmassa,niin paljon mielipiteitakin.

Vierailija
14/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 08:25"]

Keräilen muumimukeja siksi, että rakastan muumiromaaneja, -sarjakuvia ja -filosofiaa. Järkytyin, kun sitten kuulin, että ne vanhat mukit ovatkin arvokkaita. Nyt olen säilyttänyt mukeja paljolti vitriinissä, sillä kyllä sekin surettaa, jos kallis muki menee rikki. Eli vaikka toisaalta on tietysti hauska, että noille on tullut arvoa, toisaalta surettaakin se, ettei niitä voi käyttää ahdistumatta vähäsen. Mutta olen kyllä miettinyt, että mitähän mieltä Tove Jansson olisi koko hommasta. Pudistelisi varmaan päätään tai nauraisi makeasti. Muumifilosofiaanhan kuuluu, että vaikka elämästä ja materiastakin nautitaan, ryppyotsaisesti ei omaisuutta haalita, se vain ahdistaa ;) Minun puolestani kukin kerätköön mikä omaa silmää miellyttää tai olkoon keräämättä.

Olet hengenheimolaiseni. Paitsi että... Hei, käytä niitä vaan! What would Muumimamma do? (:

Huvittavaa kyllä. En olekaan tiennyt, että on tällainenkin ärsyyntymisen erityisala kuin toisten muumimukien keräilystä ärsyyntyminen. No, aina oppii uutta av:llä.

[/quote]

Vierailija
15/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita mukeja kerää Muumi-fanit ulkomaillakin.

Vierailija
16/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keräily on hauskaa. Muita perusteita ei tarvita.

Vierailija
17/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12. Joo, jos kallis muki särkyisi, Muumimamma vain toteaisi rauhallisesti, että mitäs siitä, se oli oikeastaan aika rumakin ;)

Vierailija
18/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin just mun muumimukien arvon (huutonetin toteutuneet kaupat) ja se on melkein 6000€. Enpä nyt itseäni rikastuneeksi kutsuisi, vaikka ne möisinkin, mutta ihan kiva summa. Liikaahan noita on kertynyt ja lisää pukkaa koko ajan markkinoille...

Vierailija
19/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri myin muutamia kuppeja ja yli 400e tuli. Oli kyllä oikea pelastus siinä tilanteessa, kun pahasta perhekriisistä johtuen rahat oli ihan finaalissa.

Vierailija
20/21 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista mut mulla on tasan kaksi muumimukia. Toinen on se vaaleanpunainen rakkausmuki jota varmaan myydään vieläkin? Toinen muki on se surullisen kuuluisa Fazer muki jonka ostin helsingin mikonkadulla sijaitsevasta fazer kahvilasta. Olin menossa kahville ystävän kansa ja näin niitä siinä ikkunassa sellofaaniin käärittyinä ja jostain syystä ostin vaik rumahan se oli jo silloin. 

Tiedän et saisin siitä koska vaan yli tuhat euroa mut mua huvittaa toi muumuhysteriä niin paljon et mukissa on tälläkin hetkellä raeruoho kasvamassa.=D