Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita äitejä, joiden mielestä lapsista on pelkkää vastuuta ja vaivaa?

Vierailija
29.06.2020 |

Mä koen näin. En koe minkäänlaisia äitiyden iloja, ainoastaan huolta, murhetta, ahdistusta, surua ja tietenkin hirveää vaivaa. Vaivan olen ulkoistanut lasten isälle, mutta huoli ja vastuu ei katoa koskaan. Mitään et saa vastoneeksi. Huonosti kohtelevia ja käyttäyviä pikkuihmisiä vain..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa oma äitini ollut aikoinaan rehellinen, että lapsesta ei ole mitään iloa. En tajunnut lapsena, ettei se iloitse minusta yhtään. Tai jos iloitsi, se ilo oli pelkästään itsekästä.

Ap

Vierailija
2/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin esikoinen on lievästi autistinen niin vaikeuttaa aivan kaikkea. Sisarussuhteista alkaen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, ei kiinnosta vastata.

Vierailija
4/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta olen tuota mieltä. Sen vuoksi niitä lapsia ei olekaan. Vanhemmuus ei minusta ole millään tavalla hieno tai hyvä juttu.

Vierailija
5/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teit lapsia, sehän on ollut sinun oma valintasi.

Vierailija
6/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini. Teki hyvin selväksi, että lapsista ei ole kuin vaivaa, haittaa ja rasitetta. Ja kaupan päälle ne on vielä tyhmiä ja äänekkäitä. Ja sotkee joka paikan.

Siksi en koskaan hankkinut omia lapsia, koska en halunnut samaa riesaa.

Vierailija
7/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, mutta olen tuota mieltä. Sen vuoksi niitä lapsia ei olekaan. Vanhemmuus ei minusta ole millään tavalla hieno tai hyvä juttu.

Ei minustakaan. En ihan tajunnut sitä murheen ja huolen määrää vain. Se ei ois niin pahaa, ellei esikoinen ois lievästi autistinen. Kuopuksesta saisi hetkittäi olla ylpeä, se on ehkä parasta. Mutta siis ei sen arvoista. :) Paljon hienompaa on koittaa elää niin, että on itsestään vaikka ylpeä

Ap

Vierailija
8/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu jorisee paskaa taas niin kauan kunnes ketju poistuu.

Vierailija
9/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini. Teki hyvin selväksi, että lapsista ei ole kuin vaivaa, haittaa ja rasitetta. Ja kaupan päälle ne on vielä tyhmiä ja äänekkäitä. Ja sotkee joka paikan.

Siksi en koskaan hankkinut omia lapsia, koska en halunnut samaa riesaa.

Mun äiti teeskenteli tässäkin. Koska Hyvä Ihminen ei paljasta tällaisia.

Ap

Vierailija
10/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitihullu jorisee paskaa taas niin kauan kunnes ketju poistuu.

Päinvastoin. Aiheesta on todellakin syytä puhua, niin moni lapsi joutuu kärsimään, kun äitiyttä hehkutetaan vailla kattavaa käsitystä erilaisten ihmisten sisimmistä.

Ap

Vierailija
11/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä voinut arvata, etten kokisi heistäiloa. Etteivät he tavallaan olekaan sellaisia, kuin halusin. Toki heidän ei tarvitse ollakaan, mutta eivät myöskään ole.

Ap

Vierailija
12/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei tietenkään voi sanoa, että heidän pitää olla jotain muuta kuin ovat. Mutta pelkään, että lapset eiv

T ole tästäkään vapaudesta kiitollisia, koska saavat sen annettuna. Ja miettivät tosiaan vain sitä, että äiti ei tehnyt sitä ja äiti ei tehnyt tätä? Kuten en asunut heidän kanssaan. Tosin jos se aiheutti trauman, sen voinee käsitellä. Se tuskin haittaa muuten, koska isä kuitenkin asui.

Ap

Vierailija
13/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa kommenteissa en ymmärrä sitä, että miten ihmiset kuvittelee tietävänsä että millaista se vanhemmuus on, jos eivät ole sitä itse kokeneet? Vierestä seuraaminen ei todellakaan ole sama juttu.

Vierailija
14/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä voinut arvata, etten kokisi heistäiloa. Etteivät he tavallaan olekaan sellaisia, kuin halusin. Toki heidän ei tarvitse ollakaan, mutta eivät myöskään ole.

Ap

Yhden lapsen kohdalla selitys vielä menisikin, mutta miksi niitä on tehty useampia. Seuraavien lapsien kohdalla kyllä tiesit mihin ryhyt.

Vierailija
15/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa kommenteissa en ymmärrä sitä, että miten ihmiset kuvittelee tietävänsä että millaista se vanhemmuus on, jos eivät ole sitä itse kokeneet? Vierestä seuraaminen ei todellakaan ole sama juttu.

Varmaan osataan kuvitella tilanteita, joissa ei voi eikä saa toimia siten, kuin itseä huvittaisi? Se on jo monelle ymmärrettävä turn off.

Ap

Vierailija
16/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yhden lapsen kohdalla selitys vielä menisikin, mutta miksi niitä on tehty useampia. Seuraavien lapsien kohdalla kyllä tiesit mihin ryhyt.

Pikkulapsiaika on erilaista, helpompaa (kun on osallistuva mies). Ja halusin vain lapselle sisaruksen siinä vaiheessa, koska luulin, että niin on rattoisampaa.

Ap

Vierailija
17/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saan murehtia jopa sitä, että tavallaan esikoinen kärsii siitä, että syntyi sisko. Sisko kiusaa ja vie kaiken elintilan. Ja siis suuttuminen siitä pahensi kaikkea ja mies taas ei näe, että sisko tarttisi rajoittaa.

Ap

Vierailija
18/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei varmaankaan koe saavansa sitä rakkautta, mitä tarttisi, koska siskonsa vie kaiken huomion. Anakin isältä.

Ap

Vierailija
19/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit kokea huolta lapsesta, jos et saa hänestä muita tunteita, esim. rakkauden ja ilon?

Mutta totta se on, että pikkulapsiaika on raskasta. Lopulta menee ohi. On tärkeää tukeutua toisiin kun on raskasta. Puhua niistä huolista ja murheista lapsiin liittyen muille, sekä ottaa vastaan apua sieltä josta haluaa ja saa apua.

Meillä yksi lapsista on autismikirjon lapsi. Raskasta on, enkä tarkoita että raskaampaa kuin sinulla, mutta hyvin olen oppinut että ne surut, murheet ja huolet kertovat eniten siitä kuinka rakas ja tärkeä se lapsi on lopulta. Kuinka hänelle toivoisi parasta mahdollista.

Meillä n. 90% lähipiiristä ei pärjää lapsemme kanssa. Lastenhoito on lähinnä yhden ihmisen varassa. Nyt aiomme venyttää penniä ja hankkia lastenhoitajan jolla kokemusta erityislapsista.

Tsemppiä sinulle! Yritä nähdä se rakkaus ja herkkyys siellä taustalla ja ennen kaikkea hanki tukea ja apua!

Vierailija
20/25 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päätyy tekemään lapsia, jos on noin erikoinen maailmankatsomus?