Miten lähestyä miestä joka on neitsyt?
Olen hetken aikaa nyt tapaillut erästä kolmekymppistä miestä. Hän on super ihana ja meillä on tosi kivaa yhdessä. On kuitenkin käynyt ilmi että hän on kokematon eikä ole koskaan harrastanut seksiä. Olen uuden edessä, itsellä takana melko kirjavakin seksuaalinen elämä ja mm lapsia. Olemme välillä suudelleet hyvin kiihkeästi ja olen huomannut että hänellä seisoo. En kuitenkaan ole uskaltanut käydä kiinni. Eli miten lähestyn tätä asiaa, että olen kunnioittava ja hienotunteinen häntä kohtaan? Olen koittanut vähän keskustella hänen kanssaan tästä, mutta se on kiusallista hänelle. Tiedän ettei tää nyt ole paras palsta tähän, mutta jos joku vinkki irtoaisi.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Älä lähesty. Jätä mies rauhaan.
Miksi? - Aika moni meistä miehistä saisi olla lopun ikäämme sinkkuna, jos odottaisimme ja vaatisimme, että joku nainen tekisi meitä kohtaan aloitteen. Toki ei meillä myöskään ole yhtään sen paremmin kuin naisilla mitään velvollisuutta hyväksyä ja ottaa vastaan aloitteen tekijän aloite. Pakkien saaminen ei varmasti ole kumpaisellekaan erityisen mukavaa. Ja jos on joltain muula kuullut, että n.n neitsyt tai, etä hänellä on poikuus tallella, niin sen voi minusa jättää omaan arvoonsa. Niin on minullakin mutta se on vain yhsi hyvin, hyvin pieni seikka tai ominaisuus minussa. Ei mielestäni mikään sellainen, jonka katsoisin määrittävän omaa eloani Vai miksi tekisin niin?
Nainen-32 kirjoitti:
Missään nimessä ei tarvitse mennä yhdyntään ekalla kerralla, eikä tokallakaan. Ei haittaa vaikka tulisi ennenkuin edes ehdin kunnolla koskea. Mulla ei ole odotuksia että hän ekalla kerralla panee heti kuin huippurakastaja ja seivästää minut kunnolla. Siihen ehditään ajan kanssa jos niikseen on tuleva.
Kiitos vinkeistä. Olin ajatellutkin että koitan vielä kertoa paremmin hänelle että hänellä on lupa koskea muhun vapaasti ja tutkia. Ja kysyä uudemman kerran mihin voisin häntä koskea. Ja ens kerralla kun hetki on rauhallinen ja intiimi, ehkä harrastaa juuri jotain kevyttä käsipeliä.
Ja tämä ei muuten ole provo.
Etenet vain rohkeasti.
Eiköhän kiihkeä suuteleminen ja seisokki osoita että miestä kiinnostaa.
Jos käy nolosti niin kyllä empaattinen asenteesi ja keskinäinen kemianne pitää huolen siitä että tilanteelle nauretaan yhdessä jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen-32 kirjoitti:
Missään nimessä ei tarvitse mennä yhdyntään ekalla kerralla, eikä tokallakaan. Ei haittaa vaikka tulisi ennenkuin edes ehdin kunnolla koskea. Mulla ei ole odotuksia että hän ekalla kerralla panee heti kuin huippurakastaja ja seivästää minut kunnolla. Siihen ehditään ajan kanssa jos niikseen on tuleva.
Kiitos vinkeistä. Olin ajatellutkin että koitan vielä kertoa paremmin hänelle että hänellä on lupa koskea muhun vapaasti ja tutkia. Ja kysyä uudemman kerran mihin voisin häntä koskea. Ja ens kerralla kun hetki on rauhallinen ja intiimi, ehkä harrastaa juuri jotain kevyttä käsipeliä.
Ja tämä ei muuten ole provo.
Etenet vain rohkeasti.
Eiköhän kiihkeä suuteleminen ja seisokki osoita että miestä kiinnostaa.
Jos käy nolosti niin kyllä empaattinen asenteesi ja keskinäinen kemianne pitää huolen siitä että tilanteelle nauretaan yhdessä jälkikäteen.
Sitä aattelehtii, etä toimiiko tämä myös toisinpäin? - En tiedä miten tai kuinka johdattaa ai olsin johdattanut jaetuja hekiä ja tilaneia seksiin asti vaikka muuoin olen onnistunut vietämään hyviä ja hyvinkin läheisiä hetkiä nais(t)en kanssa....
Päällepäin ei näy, että mies on kokematon. Ja vuosikymmeniä sitten sain vasta jälkikäteen tietää, että vein poikuuden, itse en huomannut.
Ei se seksi niin vaikeaa ole, tai ei ainakaan ole ollut. Nykyhössötyksistä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Päällepäin ei näy, että mies on kokematon. Ja vuosikymmeniä sitten sain vasta jälkikäteen tietää, että vein poikuuden, itse en huomannut.
Ei se seksi niin vaikeaa ole, tai ei ainakaan ole ollut. Nykyhössötyksistä en tiedä.
Tuskin se on yhtään sen vaikeampaa tänäänkään. Toki paineet voinevat olla erilasiet kuin aiemmin. - Nykyänhän voi katsoa seksiä tai seksinä pidettyä vaikka vuorokauden ympäri netin kautta, joka aikaa myöten saattaa muodostua mielikuviksi siitä, millaista seksi on tai mitä se voisi olla.
Mutta luulen hieman yksinkeraisena miehenä, että yksi pahimpia virheitä olisi kuvitella ja uskoa vakaasti seksin olevan suoritus, joka toimisi aina samalla tavalla. Tai, että jos tai kun se olisi toiminut ja onnistunut jonkun 2. kanssa, niin tästä saattaisi tehdä päätelmän, että seksi on vielä parempaa ja/ tai toimii vähintään yhtä hyvin välittömästi, jonkun toisen kanssa "heti" kunhan vain ähän koitaa mahdollisuus. ...
Vierailija kirjoitti:
Jätä se mies rauhaan
Saanko kysyä sinulakin miksi?
Onko niin, että vain miehellä (/Miehillä) on oikeus olla parsiuhteessa se, joka on aktiivisempi ja halukkaampi ja mahd. siten myös viemään suhteen initimimmälle tasolle? - Vai mistä kiikastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se mies rauhaan
Onko niin, että vain miehellä (/Miehillä) on oikeus olla parsiuhteessa se, joka on aktiivisempi ja halukkaampi ja mahd. siten myös viemään suhteen initimimmälle tasolle? - Vai mistä kiikastaa?
Kukaan nainen ei yllyttäisi miestä lähes raiskaamaan neitsyttä tilanteen ollessa toisin päin.
mun mies oli 25 kun vein hänen neitsyytensä. Meillä oli ensin sormipeliä pitkän aikaa ennen kuin kokeiltiin itse yhdyntää. Siinä kohtaa se tuntui jo tosi luontevalta, vaikkakin ekoina kertoina mies laukesikin tosi nopeasti. Onneksi ei mies siitä pelästynyt ja eipä siinä opettelussa kauaa mennytkään muistaakseni. Näin 10 vuotta jälkeenpäin seksimme on edelleen tosi yhteensopivaa ja mies on melko mestari kaikessa mahdollisessa. Yleensä meillä on melko pitkiä sessioita 1-2 h, että niistä alun nopeista tulemisista ei voi päätellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se mies rauhaan
Kukaan nainen ei yllyttäisi miestä lähes raiskaamaan neitsyttä tilanteen ollessa toisin päin.
Näin tietysikin on, mut eikö tuolloin oikeampi neuvo olsi, esimerkiksi seuraava jäitä hattuun ja etene rauhallisemmin... kärsivällisyytä ja malttia mukaan!
Sentään joku kokematon mies pääsemässä poikuudestaan eroon. T: ei toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se mies rauhaan
Näin tietysikin on, mut eikö tuolloin oikeampi neuvo olsi, esimerkiksi seuraava jäitä hattuun ja etene rauhallisemmin... kärsivällisyytä ja malttia mukaan!
ei, vaan jättää sen miehen rauhaan
Maailmassa riittää miehiä, miksi sinun pitää juuri tuota kiusata?
Ap:lla on hieno asenne, tuollaisen naisen toivoisin itsekin kohtaavani. Sitä voi kokeneemman olla vaikea kuvitella minkälaisen henkisen kynnyksen kokemattomuus voi saada aikaan. Tällöin avainasemassa on nimenomaan oikea, kärsivällinen ja ymmärtäväinen asenne kokeneelta kumppanilta, että edetään alkuun rauhassa, ilman paineita onnistumisesta. Se poistaa sen kynnyksen ja antaa edellytykset toimivalle seksille.
Kokemattomuus on varmasti yleisempää kuin luullaan, se on yksi nykyajan oire, kuten lisääntynyt yksinäisyyskin. Se ei kuitenkaan tarkoita että kaikki kokemattomat olisivat jotenkin kykenemättömiä tai menetettyjä tapauksia, useimmilla varmasti riittäisi ihan se että joku ns. hieman osoittaisi oikeaan suuntaan, ei vaatisi, tuomitsisi eikä pilkkaisi, vaan suhtautuisi kunnioittavasti ja ymmärtäen. Sellainen positiivinen kokemus auttaisi murtamaan sen turhan suureksi kasvaneen kynnyksen, joka koostuu mm. nolatuksi tulemisen pelosta ja kokemattomuuden tuomasta häpeästä, jota nykyajan estoton temppari-kulttuuri vain lisää.
Seksuaalisuus on ihmiselle herkkä asia ja tuo kynnys on usein se suurin syy miksi joku on säilynyt ilman kokemuksia joskus vanhallekin iälle, ellei sitä kokemusta ole syystä tai toisesta jo nuorena tullut. Sen kynnyksen kun saa rikottua, sieltä voi löytyä paljon valjastamatonta seksuaalisuutta ja himoa. Toivotan ap:lle hyvää kesää, luotan että tuolla asenteella teillä ei ole miehesi kanssa mitään hätää.
-M36
Vierailija kirjoitti:
mun mies oli 25 kun vein hänen neitsyytensä. Meillä oli ensin sormipeliä pitkän aikaa ennen kuin kokeiltiin itse yhdyntää. Siinä kohtaa se tuntui jo tosi luontevalta, vaikkakin ekoina kertoina mies laukesikin tosi nopeasti. Onneksi ei mies siitä pelästynyt ja eipä siinä opettelussa kauaa mennytkään muistaakseni. Näin 10 vuotta jälkeenpäin seksimme on edelleen tosi yhteensopivaa ja mies on melko mestari kaikessa mahdollisessa. Yleensä meillä on melko pitkiä sessioita 1-2 h, että niistä alun nopeista tulemisista ei voi päätellä mitään.
Et varmaan ole enää paikalla, mutta kuinka kauan teillä meni ns. harjoitellessa ennen kuin miehesi alkoi kestämään paremmin yhdynnässä? Ja kuinka nopeasti miehesi tuli alussa, puhutaanko suunnilleen yhdestä minuutista vai muutamasta työnnöstä? Millä tavalla miehesi oppi hallitsemaan tulemistaan?
Laita minihame päälle niin kyllä tikanpoika pesään löytyy.
Tärkeintä on että kerrot (tai annat ymmärtää) ettei asia haittaa sinua millään lailla eikä siinä ole mitään hävettävää. Sen jälkeen varmaan homma etenee itsestään. Eka kerta on miehelle helpointa jos sinä olet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Laita minihame päälle niin kyllä tikanpoika pesään löytyy.
Mä en oikeasti tiedä olenko kokemattomana miehenä poikkeus vielä kokemattomienkin joukossa, mutta tämmöiset jutut kuulostavat oudolta ja silti olen lukenut, että näin usein tapahtuu. Mulla on ainakin vuosien saatossa muodostunut tästä tilanteesta niin iso painolasti pään sisälle, että olisi tosi vaikeaa pakottaa itsensä tilanteeseen, jossa seksi voisi olla mahdollista. Saati sitten, että se tulisi tuossa tilanteessa luonnollisesti (kuten normaaleilla miehillä) ja osaisin toimia yhtäkkiä oikein. Mulla on myös niin vahva pakoreaktio tän takia, että jos en ole aivan varma siitä, että kumppani osaa suhtautua asiaan oikein ja ymmärtävästi niin en ole varma pystyisinkö mahdollisen nolauksen takia edes toimimaan. En mä ole mikään seksihurjastelija, joka ei ole vain saanut tilaisuuttaan. Kyllä asia on paljon syvempi ja monimutkaisempi. Totta kai haluaisin löytää ihmisen, jonka kanssa seksiä kokea, mutta siinä on reunaehtoja. Tiedän myös, että monelle naiselle nuo ehdot ovat liikaa ja koska en voi tilanteestani etukäteen puhua niin on hankalaa edetä asian suhteen mihinkään.
mies38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v neitsytmiehenä toivoisin jos olisin vastaavassa tilanteessa, että keskusteltaisiin asia halki ja asiassa edettäisiin hitaasti miehen ehdoilla. Varmasti 30-vuotiaalla on vielä suurempi kynnys ruveta harrastamaan seksiä kuin minulla (tai sellaisella joka ei ole neitsyt mutta ei ole harrastanut seksiä tyyliin 10 vuoteen) joten rauhassa. Älä oleta että yhdyntä tapahtuu ensimmäisellä kerralla vaan etene rauhassa, todella rauhassa. Luultavasti hänkin oppii seksin salat nopeasti kunhan hän saa rauhassa "harjoitella" ilman paineita.
Sinällään olen samaa mieltä että asiassa on syytä edetä miehen ehdoilla. Mutta ongelma voi olla että tuossa iässä mies on jo niin hämmentynyt tilanteesta että ei oikein itsekään tiedä mikä olisi paras tapa ja aika edetä.
Helposti nimittäin käy niin että mitä pidempään lykkäätte seksiä, sen suuremmaksi nousee kynnys sen harrastamiseen. Kun mies on säilyttänyt poikuutensa niinkin pitkään niin on aika varmaa että hän ei ole mitenkään hyvä viemään tilannetta ihan oma-aloitteisesti eteenpäin. Se jää suurella todennäköisyydellä naisen tehtäväksi. Mies keksii mielessään aina tekosyitä ettei tarvitse ihan vielä mennä tilanteeseen joka toisalta houkuttaa kovasti mutta pelottaa sitten sitäkin enemmän.
Olen itse ujo mies jonka eka kerta venyi varsin vanhalle iälle. Itse arvostin kyllä sitä että tilanne "laukesi" varsin nopeasti (vaikka se eika kerta ei mikään menestys ollutkaan) koska sitten asia oli poissa päiväjärjestyksestä ja voitiin keskittyä tulevaiuuteen yhdessä eikä vain sen yhden ainoan asian ajatteluun. Onneksi kohdalleni osui ymmärtäväinen nainen joka ei tehnyt siitä mitään elämää suurempaa kysymysta vaan se oli hyvin luonnollinen ja paineeton tapahtuma.
Ohis. En minä koe itse eriyisesti koskaan lykänneeni tai siirtäneeni partnerin kanssa seksi aloittamista. Niin on vain käyny ja tapahtunut, sen jälkeen kun itse alle parikymppisenä kieläydyin harrastamasta seksiä naisen kanssa, joka olisi halunnut sitä kanssani.
Kiinnostustani ei tuolloin ainakaan lisänneet erinäiset syytökset ja epäilyt. Kuten hänen väite siitä,että olen varmasti homo, kun en halua vaikka kaikki muut ova aina ollee hänen kanssaan halunneet. Tai salaan jotain, kuten että minulla on jokin (seksi)tauti ja ai olisin pettäny häntä Ei edes hänen ryhymisensä marttyyriksi saanut hänen toivomaansa lopputulosta.
Sittemmin itse olisin ollut valmis ja halukas seksiin jokusen muun naisen kanssa. Mutta jostain syystä tilanne ei ole edenny siihen (jaettuun seksiin) asti luontevasti, eikä minulla saati kumppanillani ole ollut kykyä -ehkä ei kumppanillani myöskään- erityistä halua johdattaa tilannetta siihen.
Väkisin en ole yrittänyt saati kuvitellut, että vosiin yrittää alistaa ja pakottaa seksiin ketään kanssani.
Mitä jää vaihoehdoksi? - Lahjoa joku? - Ei oikein sovi luonteelleni. Pyrkiä ostamaan, joltain naiselta ja "alan ammattilaiselta" ao palvelus tai palveluskia? - Jotenkin olen kokenut, ettei ihminen ole minulle kauppatavara. Mutta vieläkin enemmän, että tällainen no sanottaanko seikkailu saisi minut vain tuntemaan oloni kurjemmaksi ja/ tai nälkäisemmäksi.
Toisinaan tuntuu kuin eläisin jossain kirouksen alaisuudessa. Minulla on niin naisia kuin miehiä kavreina ja läheisinä ystävinä. En ole liioin erityisen uskovainen. En vaadi tai odota, että (seksi)kumppanini olisi minun laillani "kokematon" On mielestäni enemmän kuin luultavaa, että jos hän ikäiseni (n. 40 v.) niin hänellä on jo useampikin kokemus takanaan. Katkera en ole tämän "kokematomuuteni" suhteen, vaan enemmän ihmeissäni; miksi minulle on näin käynyt. Tiedän toki, että varmaan joitain prosentteja jakaa kanssani saman kohtalon. Tympeältä minun korviini kuullostava he, jotka leveielvät ja uhoavat omilla seksikokemuksillaan. Mutta heitä kohtaan tai olen kohdannut onneksi hyvin harvoin. Tällä palstalla olen minäkin joitain kertoja kysellyt puhtaasti uteliaisuudesta, että mistä muka sen kokemattomuuden erottaisi? Samalla ajaellen itseäni ja muita Vastaukseksi olen saanut vain enemmän ja vähemmn tylsiä ennakkoluuloja.
Tuo oli omakin kokemukseni todella pitkään. Nyt jälkeenpäin tajuan että jos asiat tuntuvat vaikeilta tai epäluonnollisilta niin kyse on siitä että ei ole löytänyt itselleen oikeasti sopivaa kumppania. Ehkä jotkut ihmiset kykenevät helposti seksiin kenen tahansa kanssa mutta kyllä hyvin monille miehillekin se onnistuu hyvin vain jos tuntee olonsa oikeasti turvalliseksi ja rakastetuksi.
Itsekin siis tuskailin todella kauan sen kanssa että oikein kenenkään kanssa suhteista ei tahtonut tulla mitään. Jonkinlaista molemminpuolista kiinnostusta oli mutta edes suuteluun saakka oli työn ja tuskan takana päästä. Puhumattakaan siis että olisi menty pidemmälle. Sitten vain kerran tapasin naisen jonka kanssa se yhdessä olo oli jotain ihan muuta kuin koskaan ennen kenenkään muun kanssa. Äkkiä kaikki tuntui kauhean luonnolliselta ja helpolta. Toki seksi jännitti mutta ei liikaa vaan melkein hyvällä tavalla. Ja siitä sai sitten alkunsa suhde jossa olen edelleen, viisi vuotta myöhemmin.
Ohis. En minä koe itse eriyisesti koskaan lykänneeni tai siirtäneeni partnerin kanssa seksi aloittamista. Niin on vain käyny ja tapahtunut, sen jälkeen kun itse alle parikymppisenä kieläydyin harrastamasta seksiä naisen kanssa, joka olisi halunnut sitä kanssani.
Kiinnostustani ei tuolloin ainakaan lisänneet erinäiset syytökset ja epäilyt. Kuten hänen väite siitä,että olen varmasti homo, kun en halua vaikka kaikki muut ova aina ollee hänen kanssaan halunneet. Tai salaan jotain, kuten että minulla on jokin (seksi)tauti ja ai olisin pettäny häntä Ei edes hänen ryhymisensä marttyyriksi saanut hänen toivomaansa lopputulosta.
Sittemmin itse olisin ollut valmis ja halukas seksiin jokusen muun naisen kanssa. Mutta jostain syystä tilanne ei ole edenny siihen (jaettuun seksiin) asti luontevasti, eikä minulla saati kumppanillani ole ollut kykyä -ehkä ei kumppanillani myöskään- erityistä halua johdattaa tilannetta siihen.
Väkisin en ole yrittänyt saati kuvitellut, että vosiin yrittää alistaa ja pakottaa seksiin ketään kanssani.
Mitä jää vaihoehdoksi? - Lahjoa joku? - Ei oikein sovi luonteelleni. Pyrkiä ostamaan, joltain naiselta ja "alan ammattilaiselta" ao palvelus tai palveluskia? - Jotenkin olen kokenut, ettei ihminen ole minulle kauppatavara. Mutta vieläkin enemmän, että tällainen no sanottaanko seikkailu saisi minut vain tuntemaan oloni kurjemmaksi ja/ tai nälkäisemmäksi.
Toisinaan tuntuu kuin eläisin jossain kirouksen alaisuudessa. Minulla on niin naisia kuin miehiä kavreina ja läheisinä ystävinä. En ole liioin erityisen uskovainen. En vaadi tai odota, että (seksi)kumppanini olisi minun laillani "kokematon" On mielestäni enemmän kuin luultavaa, että jos hän ikäiseni (n. 40 v.) niin hänellä on jo useampikin kokemus takanaan. Katkera en ole tämän "kokematomuuteni" suhteen, vaan enemmän ihmeissäni; miksi minulle on näin käynyt. Tiedän toki, että varmaan joitain prosentteja jakaa kanssani saman kohtalon. Tympeältä minun korviini kuullostava he, jotka leveielvät ja uhoavat omilla seksikokemuksillaan. Mutta heitä kohtaan tai olen kohdannut onneksi hyvin harvoin. Tällä palstalla olen minäkin joitain kertoja kysellyt puhtaasti uteliaisuudesta, että mistä muka sen kokemattomuuden erottaisi? Samalla ajaellen itseäni ja muita Vastaukseksi olen saanut vain enemmän ja vähemmn tylsiä ennakkoluuloja.