Laatukellot.fi - Varokaa kyseistä firmaa!
Jo toinen tilaukseni heiltä meni pieleen. Ensimmäisellä kerralla löysin heiltä hyvän kellotarjouksen ja jäin odottamaan tilaamaani tuotetta. Noin kuukauden kuluttua tilauksesta sain heiltä väärän tuotteen(halvemman) josta ilmoitin välittömästi asiakaspalveluun ja toivoin, että lähettävät minulle oikean tuotteen enne kuin ne tilaamani tuotteet loppuvat varastosta ja laittavat sen mukana minulle palautuslaatikon väärälle lähetykselle. Ei sopinut heille vaan vaativat, että kello tulee olla heillä ennen kuin lähettävät minulle uuden(oikean) tuotteen. No kahden viikon kuluttua sain heiltä viestin, että noin kuusi viikkoa aikaisemmin tilaamani kello on loppunut varastosta. Yritin pyytää heiltä samanlaista kelloa erivärisesllä rannekkeella varustettuna alkujaan tilaamallani tuotteen hinnalla. Ei tietenkään sopinut heille.
Nyt yritin tilata heiltä toisen tuotteen. Tuotetta piti olla varastossa ja tuotteen piti lähtä postitettavaksi 24 tunnin kuluttua tilauksesta. Sain tilausvahvistuksen ja laskun mutta en vahvistusta tilauksen lähettämisestä. 5 päivää tämän jälkeen otin yhteyttä yritykseen ja sanoin, että perun tilauksen kun ei tämä näytä tälläkään kerralla onnistuvan kuten on ilmoitettu. Sain asiakaspalautteesta vastaukseksi, että tilausta ei voisi enää perua koska se on jo lähetetty minulle ja saan samana päivänä seurantakoodin postiin. En yllättäen saanut mitään koodia joten ilmoitin, että en aio pakettia enää noutaa postista milloin ikinä se sitten tuleekin, enkä todellakaan maksa laskua jonka viikko aikaisemmin minulle lähettivät tuotteesta. No nyt sain sitten vahvistuksen, että tilaukseni on peruttu eli mitään pakettia ei ollut koskaan postitettu eli tämäkin oli vain vedätystä heiltä.
Anteeksi pitkä avautumiseni mutta ihmettelen millaisia huijareita alalla oikein toimii.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo firma on tosin ollut aika kauan olemassa Pohjoismaissa, joten siksi ihmettelen miten ovat alkaneet tuolla tavalla hoitaa asioitaan.
Ehkä korona vaikuttanut tuotesaatavuuksiin huonontavasti viime aikoina? Lähetykset ulkomailta hidastuneet heille ja sen takia asiakkaille.
Miksi tuote tilataan(ilmeisesti jostain kaukoidästä) vasta sitten kun olen ostanut tuotteen heiltä?
Oletettavasti siksi, että firmalla ei ole varaa ylläpitää noin kallista varastoa.
Tilasin n. 10 vuotta sitten sieltä Longinesin kellon. Jonkin ajan kuluttua tuli ilmoitus, että tilaus on viivästynyt. Jokusen viikon ja muutaman lähettämäni valitussähköpostin jälkeen tuli toinen pahoittelu, että tilaus on edelleen viivästynyt. Sitten muutaman viikon päästä tuli tietoa, että kello on loppu valmistajalta. Sitten tuli kuitenkin itse kello.
On siellä siis häröilyä ollut ennenkin. Itse kello oli kyllä ihan aito ja odottamisen arvoinen.
Lisään vielä, että kyseinen Longines ei ollut mikään kaukoidän maanantaikappale, vaan aito sveitsiläinen kuten pitikin. Oletan siis, että tilaavat kellot valmistajilta sitä mukaa kun tilauksia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo firma on tosin ollut aika kauan olemassa Pohjoismaissa, joten siksi ihmettelen miten ovat alkaneet tuolla tavalla hoitaa asioitaan.
Ehkä korona vaikuttanut tuotesaatavuuksiin huonontavasti viime aikoina? Lähetykset ulkomailta hidastuneet heille ja sen takia asiakkaille.
Miksi tuote tilataan(ilmeisesti jostain kaukoidästä) vasta sitten kun olen ostanut tuotteen heiltä?
Oletettavasti siksi, että firmalla ei ole varaa ylläpitää noin kallista varastoa.
Tilasin n. 10 vuotta sitten sieltä Longinesin kellon. Jonkin ajan kuluttua tuli ilmoitus, että tilaus on viivästynyt. Jokusen viikon ja muutaman lähettämäni valitussähköpostin jälkeen tuli toinen pahoittelu, että tilaus on edelleen viivästynyt. Sitten muutaman viikon päästä tuli tietoa, että kello on loppu valmistajalta. Sitten tuli kuitenkin itse kello.
On siellä siis häröilyä ollut ennenkin. Itse kello oli kyllä ihan aito ja odottamisen arvoinen.
Tällainen pitäisi silti kertoa rehellisesti ostajalle. Jos kerrotaan, että tuotetta on varastossa ja, että tuote lähetetään 24 tunnin kuluessa tilauksesta ei ostajalla ole syytä olettaa, että kello lähetetään mahdollisesti kuukauden päästä jos sittenkään.
Lisätään aloitukseen vielä, että sain kyselyn kahdelta eri firmalta truspilotin kautta kuinka tyytyäinen olen yrityksen palveluun. Toiselle yritykselle annoin 5 tähteä ja sain heti kohta vastauksen, että kommenttini on lisätty yrityksen sivulle. Laatukellolle annoin yhden tähden ja mitään vastausta en tästä palautteesta saanut. Meni kyllä luotto tähänkin palveluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla kävi sit lopulta mäihä. Onnittelut siitä. Luultavasti palvelu on huonontunut oleellisesti 10 vuodessa.
Lisään vielä, että kyseinen Longines ei ollut mikään kaukoidän maanantaikappale, vaan aito sveitsiläinen kuten pitikin. Oletan siis, että tilaavat kellot valmistajilta sitä mukaa kun tilauksia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki firmat jotka ovat "suomen/helsingin/minkätahansa" jotain kuuluu samaan kastiin näiden laatufirmojen kanssa.
mitä tarkoitat?
Tilasin tuolta noin vuosi sitten, onneksi sain sentään rahat takaisin kun en tuotetta saanut. Tuolta en tilaa mitään enää koskaan.
Niin, varmaan kannattaa aina tarkistaa, onko kyseessä virallinen jälleenmyyjä vai ei. Tässä tapauksessa ei ole, ja siihen on varmaan syynsä. Eli valmistajalta eivät todellakaan tuotteita tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin tuolta noin vuosi sitten, onneksi sain sentään rahat takaisin kun en tuotetta saanut. Tuolta en tilaa mitään enää koskaan.
Näyttää siis olevan enemmän sääntö kuin poikkeus tämän firman kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan tolla firmalla olla joku yhteys Laatukoru.fi nimiseen firmaan? Tilasin sieltä kaulakorun joka ei koskaan tullut. Sain kyllä rahat takaisin kun reklamoin sinne. Mitään selitystä asialle ei koskaan tullut.
Mulle kävi sama, asiaa ei edes pahoiteltu, vaan ensin väittivät että olisin jo noutanut tilauksen??
Laatukoru ja laatukellot täysin sama yritys, täysin huijausta. Kummastakaan en ole tilausta saanut perille asti.
Tainneet älykellot syrjäyttää perinteiset rannekellot viime vuosina, joten saatavuutta ei maailmalla enää välttämättä yhtä hyvin ole, ja kellosepät valmistaa kysynnän vähetessä pienempiä eriä.
Ihmiset muutenkin luopuneet turhasta arkiluksuksesta koronan aikana, monet ei enää jaksa brassailla somessa niillä, terveys on mennyt etusijalle eikä brassailu. Terveyttä ja koronattomuutta kun ei saa rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en todellakaan usko näihin netin yritysten mustamaaluksiin, koskaan.
ihan rehellinen "ostokokemus" tämä kertomus oli. Miksi ihmeessä keksisin jotain tällaista? Oletko itse sotkeutunut jotenkin kyseiseen yritykseen?
ap
Nämä yrityksen some ihmiset yrittää hankkia täällä lisää asiakkaita kun asiakkaat kaikonneet ja ihan syystä. Itsellä täysin samanlaisia kokemuksia. En suosittele hetkeäkään tätä firmaa
Mainittakoon tässä yhteydessä, että se kotimainen Tuurissa kauppaa pitävä kellokauppias sen sijaan on toiminut erittäin nopeasti ja luotettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon tässä yhteydessä, että se kotimainen Tuurissa kauppaa pitävä kellokauppias sen sijaan on toiminut erittäin nopeasti ja luotettavasti.
Terkkuja tuuriin
https://www.delicard.fi/ Täältä ei saa mitään. Ei kannata hankkia lahjakorttia tänne. Ihme huijausta!
Kyseisen firman toimantamalli on seuraava:
Heillä ei ole mitään varastossa, vaan hommaavat tuotteen jostain vasta kun tilaus on tehty. Tuotteissa ei välttämättä ole samanlaista takuuta kuin kellomerkin edustajalta ostetussa tuotteessa.
Kehotan välttämään ko. puljua.