Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI aikuinen mies ei pese hampaitaan??

Vierailija
11.04.2013 |

Mieheni on muuten ulkoisilta puitteiltaan normaali eikä kiinnitä negatiivista huomiota mitenkään, mutta hampaitaan hän ei pese. Olen nalkuttanut asiasta jo useamman vuoden, ja silti asia ei muutu. Parannusta on toki tapahtunut: ennen mies saattoi olla 2-3 päivää pesemättä hampaitaan kertaakaan, mutta nykyään pesee n. joka toinen päivä. Joskus jopa kerran päivässä jos huomautan asiasta.

Olen silti tosi turhautunut. Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin tuntea olevansa miehen äiti. Ällistyttävää kyllä, miehen hampaat ovat hyväkuntoiset. Varmaan vahva hammasluu tai jotain. Mutta minua kuvottaa ajatus miehen suutelemisesta, jos hampaiden pesusta on aikaa. Mies käy kyllä suihkussa joka päivä jne. joten mikä siinä hampaiden pesussa on niin vaikeaa!!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä tuota! Tapasin todella kivan miehen, mutta siitäkin huolimatta, että minä olen ammatiltani suuhygienisti, hän ei ole petrannut ollenkaan. Hänelläkään ei ole reikiä eikä päällisin puolin näyttäisi hammaskiveäkään olemaan. Olemme nyt tapailleet kaksi kuukautta ja sanokaa vain pinnalliseksi, mutta aion jättää hänet tämän asian vuoksi.

Vierailija
2/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä näitä vajakkimiehiä siunaantuu ja, oikeastaan aiheellisempi kysymys, miksi te naiset siedätte haisevia mätäsuita? Kakkonen, teet oikean ratkaisun. Jotain on oltava päässä vialla, jos ei oma terveys hampaidenpesun vertaa jaksa kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kariesta, niin menevätkö ne hampaat miksikään, vaikkei niitä pesisikään?

Vierailija
4/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun kanssa aina muistuttamaan, että pese hampaat. Monesti töistä tullessaan odottaa pusua, mutta jos suussa on käynyt hammasharja viimeksi edeltävänä iltana, niin ei tipu. Miehen hengitys haisee ihan hirveältä, mikä on johtanut siihen, ettei me enää suudella. Pusun saatan antaa silloin tällöin. Mulle toi ei vaan ole riittävän hyvä syy erota. Voin vaan keskustella asiasta miehen kanssa ja toivoa, että parantais tapansa.

Vierailija
5/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot hampaita pesee. Ja ämmät ja pakkoruotsinkieliset. Samat, jotka muutenkin itseään jynssää muuta kuin kerran viikossa saunassa. Ja kalsareitakin vaihtaa kerran kuussa. Tosimies on tosimies.

Vierailija
6/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:38"]

Minäkään en ymmärrä tuota! Tapasin todella kivan miehen, mutta siitäkin huolimatta, että minä olen ammatiltani suuhygienisti, hän ei ole petrannut ollenkaan. Hänelläkään ei ole reikiä eikä päällisin puolin näyttäisi hammaskiveäkään olemaan. Olemme nyt tapailleet kaksi kuukautta ja sanokaa vain pinnalliseksi, mutta aion jättää hänet tämän asian vuoksi.

[/quote]

On kyllä miehellekin paras ratkaisu että jätät hänet.

Vierailija
7/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät siedä holhousta ja kapinoivat pelkän kapinan takia.

Vierailija
8/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:34"]

Kaikki eivät siedä holhousta ja kapinoivat pelkän kapinan takia.

[/quote]

Mitä se sitten on, kun se on alkanut niin, että mies on lopettanut hampaidenpesun ja siitä annetaan palautetta vasta myöhemmin? Ennaltaehkäisevää kapinaa, joka ei toimi?

Vierailija
9/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä! Mies voi olla monta päivää pesemättä hampaitaan. Ei aina pese, vaikka kehotan! Suuteleminen aika lailla jäänyt. Vielä kehuskelee sillä, että taas on kiva töhnä hampaidne päällä... yök.

Muuten fiksu, korkeassa asemassa oleva, akateemisesti koulutettu mies. Muu hygienia, pukeutuminenm ulkonäkö hänelle tosi tärkeää. Mutta ei hampaat?!

Vierailija
10/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:36"]

Sama ongelma täällä! Mies voi olla monta päivää pesemättä hampaitaan. Ei aina pese, vaikka kehotan! Suuteleminen aika lailla jäänyt. Vielä kehuskelee sillä, että taas on kiva töhnä hampaidne päällä... yök.

Muuten fiksu, korkeassa asemassa oleva, akateemisesti koulutettu mies. Muu hygienia, pukeutuminenm ulkonäkö hänelle tosi tärkeää. Mutta ei hampaat?!

[/quote]

Ja jos nyt kysytte, että miksi otit sen, niin aiemmin se kyllä pesi hampaansa päivittäin...

Vierailija
11/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaas sitä että jos miehet kerran käyvät suihkussa joka päivä niin viettä sinne suihkuun niille hammasharjan ja tahnan... Lämpimän veden alla on mukava pestä hampaat ja menee siinä sivussa kun muutkin pesut... Mä pesen aina hampaani suihkussa :)

Vierailija
12/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:35"]

Mitä se sitten on, kun se on alkanut niin, että mies on lopettanut hampaidenpesun ja siitä annetaan palautetta vasta myöhemmin? Ennaltaehkäisevää kapinaa, joka ei toimi?

[/quote]

Jospa ei ole asunut tynnyrissä ennen parisuhdetta vaan on saanut kuulla ennenkin nalkutusta asian tiimoilta?

Vierailija
13/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:35"]

[/quote]

Jospa ei ole asunut tynnyrissä ennen parisuhdetta vaan on saanut kuulla ennenkin nalkutusta asian tiimoilta?

[/quote]

Jospa ei ole? (Ja tämä tiedetään varmaksi)

Vierailija
14/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:36"]

[/quote]

Ja jos nyt kysytte, että miksi otit sen, niin aiemmin se kyllä pesi hampaansa päivittäin...

[/quote]

Joo, sama mulla. Hampaidenpesu jäi pois vasta parin vuoden yhdessäasumisen jälkeen, ja siinä vaiheessa oli seurusteltu jo neljä vuotta...

T.5

Vierailija
15/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei myöskään pese, vaikka muuten on ihana!

Ilmeisesti edellisessä parisuhteessa nalkutettiin joka asiasta, niin selvästi ei tykkää, jos asioista huomautttelen (1,5 v. oltu yhdessä).

Kyllä muakin sellanen nalkutus ottaa kaaliin. Jätin eksäni sen ainaisen nalkuttamisen takia.

Aion kuitenkin mainita asiasta hänelle, mutta nätisti.

Vierailija
16/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä miehet tiedetään,jotka ei pese hampaita koskaan. Joillekin ei tule reikiä, mutta heillä usein ongelmana on ikenen sairastuminen eli parodontiitti. Jos mitään ei tehdä, hampaat irtoavat itsekseen pahimmillaan. Sitten kun ongelma on jo suuri ja joudutaan poistoihin, voi käydä mielessä et olis kannattanut harjata..

T. hammaslääkäri

Vierailija
17/47 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläs ei ole kariesta suussa, joten siksi hampaat sietää ton kohtelun. Sen sijaan taitaa olla taipumusta ientulehduksiin? Mulla ainakin näin ja joku hammaslääkäri joskus sanoi että jos ei ole taipumusta reikiin, niin sitten ientulehdukseen.

Joka tapauksessa kenen hyvänsä hengitys haisee varmasti pesemättömänä, joten jatka kannustamista. Osta hälle vaikka seuraavaksi synttärilahjaksi sähköhammasharja, jossa on ajastin.

Sitten kannattaa kyllä laittaa stoppi pussailulle haisulin kanssa, eli aina kun suu löyhkää, kierrät pusun ja sanot että ei kiitos ennen kuin peset hampaat. Myös niin oudolta kun kuulostaa kaikkein paras olis jos joku ulkopuolinen (sun kaveri tai miehes kaveri) huomauttais asiasta miehelle. Jos ei kehtaa sanoa että me peseen hampaas, niin vois kysyä että onko mies terve, onko suussa joku tulehdus kun noin tuoksahtaa.

Nalkuttaminen ei toimi. Vertaan tässä miestäs muhun itteeni. Mä en siedä nalkutusta vaan toimin juurikin päinvastoin.

Mä pesen hampaani kerran päivässä eli aamulla. Mulla syynä on omat suun bakteerini. Jostain syystä aina kun pesen illalla hampaani, aamulla herätessä suu löyhkää ihan järkyttävältä. Kun en pese illalla, on sellanen ihan normi olotila. Tää toimii mulla, mutta en suosittele muille. Mullakaan ei sitä kariesta ole, eikä 42v aikana ole ollut yhtäkään reikää hampaissa.

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:05"]

Mieheni on muuten ulkoisilta puitteiltaan normaali eikä kiinnitä negatiivista huomiota mitenkään, mutta hampaitaan hän ei pese. Olen nalkuttanut asiasta jo useamman vuoden, ja silti asia ei muutu. Parannusta on toki tapahtunut: ennen mies saattoi olla 2-3 päivää pesemättä hampaitaan kertaakaan, mutta nykyään pesee n. joka toinen päivä. Joskus jopa kerran päivässä jos huomautan asiasta.

Olen silti tosi turhautunut. Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin tuntea olevansa miehen äiti. Ällistyttävää kyllä, miehen hampaat ovat hyväkuntoiset. Varmaan vahva hammasluu tai jotain. Mutta minua kuvottaa ajatus miehen suutelemisesta, jos hampaiden pesusta on aikaa. Mies käy kyllä suihkussa joka päivä jne. joten mikä siinä hampaiden pesussa on niin vaikeaa!!

[/quote]

Vierailija
18/47 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden tyypin hampaat juuresta mustanharmaat, lohkeilleet, murentuneet, ruskeita reikiä on tosi paljon, hengitys löyhkää, asiasta tyypille mainittu, myös mädän löyhkästä, on luvattu jopa kimpassa maksaa hammashoitokulut hänen puolestaan, mut ei. pesee kertomansa mukaan hampaitaan noin kerran kahdessa viikossa ja ylpeilee, että olisivat vielä pahemmassa kunnossa, jos ei näin toimis. pienissä tiloissa hirveetä olla tän tapauksen kanssa, hengityksensä haisee ihan helvetin hirveeltä. se ei häntä haittaa, hönkii päin naamaa ja nauraa koko mätä purukalusto loistaen. alkaa oksettaan koko tyyppi. mut jos mikään ei auta, niin ei. ei voi kaveria väkisten hamnaslääkärille työntää. olin 'työleirillä' kaverin kanssa 2 viikkoa samassa huoneessa, ei pessy hampaitaan kertaakaan, kävi yhden kerran suihkussa koko aikana. nyi vi...u.

Vierailija
19/47 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rupesi oikeasti oksettamaan tama ketju.

Oma mies pesee aamuin illoin + lankaa paivittain. Kuten tietysti minakin. 

Mutta - me ollankin oltu vasta vahan yli vuosi yhdessa, muuttuukohan se vanhemmiten? :D 

Vierailija
20/47 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden peseminen on tapa. Harvoinhan sitä kukaan suunnittelee. Ihmisen vaikutusvalta omaan käytökseensä on hyvin rajallinen.