Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään naista jolla on miesten työ

Vierailija
11.04.2013 |

Miten olet viihtynyt. Onko työporukka asiallista. Olisi kiva kuulla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 12:51"]Ne on näitä stereotypioita. Jos puhutaan kaveruksista Kalevi ja Reiska, harvalle tulee mieleen, että he voivat olla kätilö ja sairaanhoitaja.[/quote]

Ongelmana on se, että stereotypiat ovat osa todellisuutta. Jos puhut kotiäideistä Anne ja Riikka, et ehkä muista sanoa, että toinen heistä on tekniikan tohtori ja toinen suuryrityksestä sapattivapaata pitävä johtaja.

Vierailija
22/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pikkaisen mietin sitä että ottavatko miehet minut porukkaan ihan oikeasti, ei vain naisena vaan työkaverina. Tuo sähköala tuntui kiinnostavalta.Tekniikka on aina kiehtonut ja tuntuu helpolta. Se ei vaikuta näin ulkopuolisesta kovin raskaaltakaan joten myös hentoinen nainen voisi sitä tehdä.Vai olenko taas väärässä.Koulutus olisi varmasti aika hauskaa teinipoikien parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

automyyjä. Ei mikään miesten työ mutta aina on työkaverit ollu miehiä, koulutuksissa huomaa että ala naisistuu tosi kivasti, ei ole enää samanlainen kummajainen kuin parikymmentä vuotta sitten. En huomaa mitään poikkeuksellista suhtautumista ja naiset on varmasti mukavampia työkavereita, miehet hiukan ailahtelee keski-iän ohittaneena ja ovat kovia juoruamaan sekä mielestäni yllättävän ilkeitä toisilleen - saahan vähän yleistää?

Vierailija
24/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko naisena miesvaltaisella alalla tai työpaikassa?

Kyllä, kiitos kysymästä. Ihan hyvin olen viihtynyt eikä kenelläkään ole ollut mitään ongelmia, ei minulla eikä miehillä. Puskapissalla käynti on vaan joskus ollut vähän hankalaa isolla avohakkuualueella.

Vierailija
25/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakennusmaalari, mutta nykyisin on paljon naisia rakennuksilla töissä. Mukavia työkavereita on sattunut aina.

Vierailija
26/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä että on naisena miesvaltaisella alalla niin en itse ole mutta läheinen eli siskoni on. Hän työskentelee urheilutoimittajana vaikka kaipa silläkin alalla näyttää olevan ainakin televisiossa paljon naisia. Siskoni on työssä sanomalehdessä ja tykkää työstään, saa matkustaa paljon ulkomaillakin ja lisäks palkkaus on ainakin omaan alaani (hoitoala) verrattuna oikeinkin hyvä.

Vierailija
27/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 12:19"]

Selvitysten mukaan miesvaltaisissa työyhteisöissä naiset tekevät edelleen naisten töitä eli heille valikoituu erilaisia tehtäviä kuin miehillä ko. alalla. Esim metsäpuolella suuri osa naisista on neuvontatehtävissä, valvonnassa ja puukaupassa on miehiä.

Jostain suusta iso osa naisista miesten alalla sanoo, että naiset on kurjia työkavereita. he eivät mieti sitä, että ovat siis itse kurjia.

[/quote]

Valikoituuko vai valitseeko nainen itse? Naiset ovat luultavasti kurjia työkavereita vain naisvaltaisissa työpaikoissa. Miesvaltaisten alojen kurjat naiset vaihtavat melko nopeasti alaa.

Vierailija
28/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä raksalla kirvesmiehenä. Naisia raksalla näkyy jo jonkin verran mutta siivoojina, maalareina ja laatottajina, "kirvesnaisiin" harvemmin törmää. Viihdyn erittäin hyvin ja työkaverit on mahtavia, jutut tietty on sellaisia että pitää olla hyvä huumorintaju että tuolla miesten kanssa pärjää:)

Vierailija
29/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööri, mutta firma on pieni ja olen paljon yksin, kun miesväki laukkaa palavereissa ja kentällä aika paljon enemmän kuin minä (syy=minulla ei ole omaa autoa käytössä, joten käyn vain muiden kyydissä tai lähialueilla). Suhtautuminen on asiallista, minuun luotetaan ja saan vaativia töitä. Sen sijaan asiakkaiden puolelta on joskus tullut tämän tyyppistä "Saisinko jonkun mieshenkilön puhelimeen." Yllätys yllätys, tuota kommenttia esittävät useimmiten naiset, miehet todella harvoin. Naisinsinöörejä on kyllä paljon, mutta omalla suuntaumisvaihtoehdollani en tiedä kovin montaa. En edelleenkää sano mikä ala (kirjoitin eilen samoin johonkin toiseen ketjuun), mutta tämä ala sopii naisille mielestäni erittäin hyvin. 

Vierailija
30/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 17:43"]

Olen insinööri, mutta firma on pieni ja olen paljon yksin, kun miesväki laukkaa palavereissa ja kentällä aika paljon enemmän kuin minä (syy=minulla ei ole omaa autoa käytössä, joten käyn vain muiden kyydissä tai lähialueilla). Suhtautuminen on asiallista, minuun luotetaan ja saan vaativia töitä. Sen sijaan asiakkaiden puolelta on joskus tullut tämän tyyppistä "Saisinko jonkun mieshenkilön puhelimeen." Yllätys yllätys, tuota kommenttia esittävät useimmiten naiset, miehet todella harvoin. Naisinsinöörejä on kyllä paljon, mutta omalla suuntaumisvaihtoehdollani en tiedä kovin montaa. En edelleenkää sano mikä ala (kirjoitin eilen samoin johonkin toiseen ketjuun), mutta tämä ala sopii naisille mielestäni erittäin hyvin. 

[/quote]

Meillä siis ei ole muita naisia. Toimistotöistä suurin osa ulkoistettu ja osan hoitaa pomo itse. Minä teen joitain pieniä, mutta ehkä n. 1-2 tuntia viikossa. Edellisellä työpaikallani oli 2 naista/12 henkilöä. Vaihdoin pari vuotta sitten haastavamman työn ja paremman palkan perässsä. 

Vierailija
31/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakennusinsinööri ja työskentelen isossa yrityksessä tiimini ainoana naisena. Olen viihtynyt erittäin hyvin verrattuna esimerkiksi opiskeluaikaiseen työpaikkaani päiväkodissa. En kertakaikkiaan viihtynyt siinä juoruilevassa akkalaumassa. :D Olen hyvin naisellinen nainen, silti olen kokenut olevani vähintäänkin yhtä ammattilainen kuin muutkin. Joskus olen  kyllä huomannut, että minuun ei oman yrityksen ulkopuolisten tahojen toimesta luoteta samoin kuin mieskollegoihin. Olen kuitenkin löytänyt minulle ominaisen tavan luovia näissä tilanteissa. Sopivasti huumoria ja itsevarmuutta... Miesvaltainen työyhteisö sopii minulle. Pidän  suorasukaisesta ja rehellisestä ilmapiiristä jossa asiat käsitellään ilman että ihmiset riitelee. Olen kokenut työilmapiirimme myös poikkeuksellisen solidaarikseksi. Tietysti olen jo alaa valitessa valmistautunut siihen, että välillä naisena miesvaltaisella alalla kaikki ei suju kuin toivoa saattaisi. Joka alalla llienee lieveilmiönsä? 

Vierailija
32/32 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT-töissä. Tällä hetkellä olen toisen tason teknisessä tuessa, mutta olen toiminut myös käytettävyyssuunnittelijana. Kukaties jatkossa sitä olisi myös koodarina jonkin aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi