Olin tänään metsässä lenkillä ja joku mummo hyppäsi pusikkoon huutaen "varo, minä olen supertartuttaja"
Kommentit (7)
Oletko niitä ulkoilijoita, jotka eivät osaa väistää? Mummon tempaus vaikuttaa vähän siltä, että halusikin sun jäävän miettimään kohtaamistanne. Viesti ei ehkä nyt mennyt ihan perille,mutta tuo väistäminen on monelle oikeastikin hyvin vaikea asia hahmottaa. Miten on?
Ainakin se väisti. Monet eivät osaa siirtyä omaan reunaansa kun joku tukee vastaan lenkkipolulla tai jalkakäytävällä, vaan kävelevät keskellä niin ettei turvaväliä voi pitää.
Jo se hyppäsi samaan pusikkoon jossa itse olit, aika pelottavaa?
Monen kuukauden karanteenissa olleilla vanhuksilla alkaa olla pinna tiukalla varsinkin kun muut lenkkeilijät vielä tunkevat aivan iholle ja hönkivät räkäistä läähätystään päin pläsiä
Väistäminen on monelle ihan normaalilta vaikuttavalle aikuiselle ihmeen vaikeaa.
Nopeaa vastaantuloa tai ohitusta on kyllä vaikea pitää kovin isoriskisenä tilanteena, vaikka turvaväli siinä pariksi sekunniksi rikkoutuisikin, etenkin kun puhutaan ulkotilasta.
Eli siis sairas ihminen? Olisi pitänyt soittaa hätäkeskukseen. Potilas kadoksissa ja sinä löysit.