Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko matkustaa sellaisen miehen kyydissä, joka on saanut ylinopeussakon?

Vierailija
28.06.2020 |

Itselläni ei ole ajokorttia, joten se on joko miehen kyyti tai julkinen liikenne. Matkaa on kuitenkin yli 400 km, joten voiko luottaa, ettei mies ala hurjastelemaan ja vaaranna molempien henkeä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vakavissaanko kirjoitatte?

Mulla on lukematon määrä ylinopeussakkoja, punavaloja, mopopoika ja kävelijä keilattuna, ajan aina ylinopeutta ja kaahattuakin on tullut kunnolla, 2 törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista, 3 kertaa olen ajanut kytiltä karkuun autolla ja päässytkin ym.

Ajanut kartingia, radalla autolla ym. Ym.

Työkseni ajanut jakeluautoa yli 10v ja muutenkin töiden ja harrastusten takia ajanut todella paljon, ympäri eurooppaakin.

Yhtään kolaria en ole silti ajanut.

Vierailija
22/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan puolet kavereistani on saaneet joskus ylinopeussakon ja uskaltaisin kyllä matkustaa heidän kyydissään. Itse en ole ylinopeussakkoa koskaan saanut mutta ylinopeutta olen kyllä monesti ajanut ja silti en ole ikinä yhtäkään vaaratilannetta vielä aiheuttanut. Tietysti jos puhutaan jostain reikäpäästä joka kaahaa aina neljänkympin alueella satasta niin tuskin lähden moisen uuvatin kyytiin.

m35

Mistä tiedät, että "et ole koskaan yhtään vaaratilannetta aiheuttanut"?

Nämä ylinopeutta tavan vuoksi kaahaavat eivät tajua, miten aiheuttavat niitä vaaratilanteita aivan jatkuvasti. Ne vaan eivät realisoidu onnettomuuksiksi, koska muut reagoivat teihin ja estävät ne.

Joka kerta kun ajat ylinopeutta ja liittymästä tulija joutuu muuttamaan alkuperäisesti suunniteltua nopeuttaan tai ajolinjaansa sen takia, että tuletkin takaa kovempaa kuin mitä on syytä olettaa, olet aiheuttanut vaaratilanteen. Sitä et vaan itse sieltä painavan kaasujalkasi takaa huomaa.

Takokaa nyt kalloonne kaahaajat: ette ole tiellä yksin. Joku toinen joutuu aina reagoimaan teihin ja ylinopeuteenne sen takia että olette niin perhanan piittaamattomia. Ketuttaa lähteä päivystysvuorosta viikonloppuna kun isommat tiet on täynnä näitä "ei se tyhjällä tiellä yöllä ylinopeutta ajaminen ketään haittaa" -viikatemiehiä: aina saa pelätä koska sieltä tulee jonkun kuzpään bemari päälle.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: jos joku on jo saanut sakot ylinopeudesta, se tarkoittaa sitä että ko. kuski ei piittaa nopeusrajoituksista. Vaarantaa siis itsensä, kyydittävät ja muut tiellä liikkujat. Tällaisen kyytiin en lähde, vaan ajan itse. Tuttavapiiriini ei kuulu ketään joka olisi koskaan saanut ylinopeussakkoja: ehkä siksi, että moni heistä on nähnyt omakohtaisesti millaista jälkeä ylinopeudesta seuraa.

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan puolet kavereistani on saaneet joskus ylinopeussakon ja uskaltaisin kyllä matkustaa heidän kyydissään. Itse en ole ylinopeussakkoa koskaan saanut mutta ylinopeutta olen kyllä monesti ajanut ja silti en ole ikinä yhtäkään vaaratilannetta vielä aiheuttanut. Tietysti jos puhutaan jostain reikäpäästä joka kaahaa aina neljänkympin alueella satasta niin tuskin lähden moisen uuvatin kyytiin.

m35

Mistä tiedät, että "et ole koskaan yhtään vaaratilannetta aiheuttanut"?

Nämä ylinopeutta tavan vuoksi kaahaavat eivät tajua, miten aiheuttavat niitä vaaratilanteita aivan jatkuvasti. Ne vaan eivät realisoidu onnettomuuksiksi, koska muut reagoivat teihin ja estävät ne.

Joka kerta kun ajat ylinopeutta ja liittymästä tulija joutuu muuttamaan alkuperäisesti suunniteltua nopeuttaan tai ajolinjaansa sen takia, että tuletkin takaa kovempaa kuin mitä on syytä olettaa, olet aiheuttanut vaaratilanteen. Sitä et vaan itse sieltä painavan kaasujalkasi takaa huomaa.

Takokaa nyt kalloonne kaahaajat: ette ole tiellä yksin. Joku toinen joutuu aina reagoimaan teihin ja ylinopeuteenne sen takia että olette niin perhanan piittaamattomia. Ketuttaa lähteä päivystysvuorosta viikonloppuna kun isommat tiet on täynnä näitä "ei se tyhjällä tiellä yöllä ylinopeutta ajaminen ketään haittaa" -viikatemiehiä: aina saa pelätä koska sieltä tulee jonkun kuzpään bemari päälle.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: jos joku on jo saanut sakot ylinopeudesta, se tarkoittaa sitä että ko. kuski ei piittaa nopeusrajoituksista. Vaarantaa siis itsensä, kyydittävät ja muut tiellä liikkujat. Tällaisen kyytiin en lähde, vaan ajan itse. Tuttavapiiriini ei kuulu ketään joka olisi koskaan saanut ylinopeussakkoja: ehkä siksi, että moni heistä on nähnyt omakohtaisesti millaista jälkeä ylinopeudesta seuraa.

M42

Mistä sinä voit tietää mitä sakkoja kukakin on saanut tai ollut saamatta? En minäkään ole ikinä saanut ylinopeussakkoja vaikka olen mm. ajanut tyhjällä tiellä rajoitus + 100km/h ja monesti muutoinkin joustavan liikenteen periaatteiden mukaisesti.

Vierailija
24/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttele tuollaisia miehiä. Ei autoilevaa tai lihaa syövää miestä kannata katsella. Eikä esimerkiksi sellaista, joka seuraa mitään autourheilua, kuten formuloita tai rallia. Etsi itsellesi kunnon mies, joku aito kultturelli. Ei tarvitse sitten miettiä kuka ajaa Kiasmalle, kun sinnne pääsee spåralla.

Vierailija
25/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi tuomitun rikollisen kyytiin, varsinkaan kun just liikenne on se hänen heikkoutensa, eli altistuisin vaarallisen rikoksen uusiutumiselle korkealla todennäköisyydellä. Eri asia jos olisi vaikkapa psykopaatti murhamies, sellainen ei ottaisi turhia riskejä liikenteessä ja kyyti olisi turvallinen.

Vierailija
26/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse mies mutta en kyselisi keltään jonka kyydissä kuljen, onko hän saanut ylinopeussakkoja. Se tulkittaisiin epäkohteliaisuutena.

Jos henkilöllä on tiedossa kolareita lähmenneisyydessä, ja ollut itse syyllinen, ja taustasyynä joko holtiton kaahaaminen tai rattiuopumus tms vakavampi liikennerike niin silloin harkitsisin kyytiin lähtemistä.

Vierailija
27/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ennätys 170 km/h yli rajoituksen.

Paras tietämäni on 243 yli rajoituksen. (Joo, netissä voi kirjoitella kuka vaan mitä vaan. Jos et usko niin sitten et usko, ei ole minulta pois.)

Autolla molemmat.

Vierailija
28/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden miehen olen laittanut vaihtoon kun tämä ei käyttänyt ajaessa hands freeta ja puhui puhelimeen ajaessaan vaikka se on selvästi liikennesäännöissä kielletty. Toisaalta jos on niin persaukinen ettei ole hands freehen varaa niin eipä sellainen mies isommin kiinnosta. Vielä pahempi on jos on niin tyhmä ettei sitä käytä vaikka olisikin varaa..

Mä pistin yhden naisen vaihtoon, koska se kutsui toisia ihmisiä tyhmiksi. En kaipaa sellaista negatiivisuutta elämääni.

Vierailija
29/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on ennätys 170 km/h yli rajoituksen.

Paras tietämäni on 243 yli rajoituksen. (Joo, netissä voi kirjoitella kuka vaan mitä vaan. Jos et usko niin sitten et usko, ei ole minulta pois.)

Autolla molemmat.

Kovia tuloksia. Pitää alkaa reenaamaan ;)

Se satasen ylinopeutta ajanut, Autostradalla 130 rajoitusalueella. Auto oli rajoitettu 300km/h mutta toi riitti sillä kertaa. Suomessa olen rikkonut 200 jossain keskellä skuttaa (ei moottoritiellä) mutten ole varma oliko se satasen vai kahdeksankympin alueella.

Vierailija
30/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu onko kaahannut satasta kaupungin keskustassa vai onko jäänyt tutkaan kun on alamäessä vahingossa mennyt 45km/h neljänkympin alueella. Melko varmasti kaikki autoa ajavat ovat joskus ajaneet ylinopeutta jonkin verran, ihan vaikka vaan vahingossa, suurin osa näistä vahinko"kaahareista" ei vaan jää kiinni kun hiljentävät huomatessaan eikä nopeuskameroita ole joka kulmassa. 

Vierailija
31/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On "ylinopeutta" ja sitten oikeeta ylinopeutta. Riippuu täysin kuinka lujaa on ajanut ja missä olosuhteissa. Olosuhteilla on oikeesti iso merkitys. Jos ketään ei näy missään ja ajaa 80 aluella 90, niin oikeesti ei mitää merkitystä. Eikä silloin jos ajaa 83, vaikka olisi muita autoja näkyvissä.

Vierailija
32/32 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai ylinopeussakon 30:n alueella liikennevaloista kiihdyttäessään. En nyt ihan sanoisi, että hurjasteli, kun alle neljääkymppiä ajoi ja etten uskaltaisi enää kyytiin. Itse ajan aina ylinopeutta, sillä otan mieluummin joskus sakon, kuin köröttelen suoralla, tyhjällä tiellä kolmeakymppiä. En suostu moiseen kyykytykseen! Ei ole kyllä vielä sakko napsahtanut kertaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän