Uskaltaisitko matkustaa sellaisen miehen kyydissä, joka on saanut ylinopeussakon?
Itselläni ei ole ajokorttia, joten se on joko miehen kyyti tai julkinen liikenne. Matkaa on kuitenkin yli 400 km, joten voiko luottaa, ettei mies ala hurjastelemaan ja vaaranna molempien henkeä?
Kommentit (32)
Varmaan puolet kavereistani on saaneet joskus ylinopeussakon ja uskaltaisin kyllä matkustaa heidän kyydissään. Itse en ole ylinopeussakkoa koskaan saanut mutta ylinopeutta olen kyllä monesti ajanut ja silti en ole ikinä yhtäkään vaaratilannetta vielä aiheuttanut. Tietysti jos puhutaan jostain reikäpäästä joka kaahaa aina neljänkympin alueella satasta niin tuskin lähden moisen uuvatin kyytiin.
m35
Aika pahasti oletetaan sukupuolen vaikuttavan asiaan. Mitäpä jos nainen on se sakon saanut kuljettaja?
Uskaltaisin. Olen ollut hurjemmassakin kyydissä.
No todellakin uskaltaisin ja uskallan ja olen itsekin joskus sakon saanut. Se, että on sakon joskus saanut, ei tee kuskista vielä kaahailijaa. Törkeät ylinopeudet sitten erikseen.
Mä olen saanut ylinopeussakot, ja uskallan jopa lapsiani kuljettaa autolla!
Rattijuopon kyytiin en lähtisi.
Uskaltaisitko matkustaa alinopeutta köröttelevän av-mamman kyydissä?
Jos hän kerran todistetusti ajaa ihan mitä nopeutta itse haluaa, rajoituksista välittämättä, niin voi olla, että hänellä on myös hyvin matala kynnys humaltuneena tai huumepäissään ajamisenkin suhteen. Ole varovainen, ap. Sinuna menisin bussilla tai junalla.
Oon saanut elämäni kyydit Opel Kadetin takapenkilllä
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisitko matkustaa alinopeutta köröttelevän av-mamman kyydissä?
Mammat ei köröttele vaaleanpunaisilla pikku kirppuautoillaan, vaan ajavat oikeaa nopeutta.
Hullu ukko! Älä mene sen kyytiin.
Mä en kulje autolla ollenkaan. Ilmastosyyt. Esimerkiksi tänä kesänä lähden hesasta posiolle sähköpotkulaudalla. Se on ilmastoystävällistä.
Yhden miehen olen laittanut vaihtoon kun tämä ei käyttänyt ajaessa hands freeta ja puhui puhelimeen ajaessaan vaikka se on selvästi liikennesäännöissä kielletty. Toisaalta jos on niin persaukinen ettei ole hands freehen varaa niin eipä sellainen mies isommin kiinnosta. Vielä pahempi on jos on niin tyhmä ettei sitä käytä vaikka olisikin varaa..
Riippuu minkälaiset ylinopeudet hänellä oli, mutta jos hän on saanut vain sakot, niin luultavasti ylitys on ollut aika kohtuullinen.
Tiedän yhden ihmisen, jolla on lähtenyt kortti useammaksi kuukaudeksi jatkuvista ylinopeuksista, joista yksi oli jo kunnon ylitys alakoulun vieressä ja hänen kuskintaitojaan pidän huonoina.
Onneksi en ole kiinni muiden kuskien kyydityksistä.
Yksi tai muutamakaan ylinopeussakko ei ole syy olla lähtemättä jonkun kyytiin ja varsinkaan yksi sakko ei tee kenestäkään hurjastelijaa. Siihenhän riittää se, että joskus on jäänyt esim. yllättävässä paikassa ollut nopeusrajoituskyltti huomaamatta.
Enemmän täällä häiritsee tämä asenne, että ajan ylinopeutta, enkä ole aiheuttanut vaaratilanteita. Maksiminopeudelle on aina syynsä ja lähtökohta pitäisi aina olla, että niitä noudatetaan. Vaikka vaaratilannetta ei ole sattunut, ei se tarkoita, etteikö ylinopeus siihen voisi johtaa.
Riippuu missä asuat. Eri asia, jos olet vaikka Saksassa nopeusrajattomalla moottoritiellä. Kyllä sai pari kertaa huutaa, ettei kiitos tällaista kyytiä enkä toiste sen kuskin kyytiin noussut.
Onko kyse yhdestä sakosta ja kohtuullisesta ylinopeudesta? Vai useampi sakko tai törkeä ylinopeus?
Miesystäväni on saanut yhden ylinopeussakon maltillisella ylinopeudella ja olen ollut monesti kyydissä.
Minäkin olen saanut kerran ylinopeussakon maltillisella ylityksellä. Tulisitko minun kyytiin, kun olen sakon saanut nainen?
Mistä sinä edes tiedät mitä sakkoja kukakin on saanut?
Sitä paitsi ylinopeus ei automaattisesti ole mitään hurjastelua. Reaalimaailmasta ei kannata antaa omien neuroosien ja pelkojen tehdä sietämättömän vaarallista paikkaa.
No suurin osa kuljettajista on joskus saanut ylinopeussakon. Minäkin, samoin mieheni. Uskaltaisin kyllä.