Lasten leirillä tarjottiin vahingossa putkiainetta mehun seassa – kuusi joutui sairaalaan
Kesäleirin järjestäjien mukaan putkien puhdistamiseen tarkoitetun aineen joutuminen mehun joukkoon oli onnettomien tapahtumien ketju.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3bf0c59d-b1d9-4360-92c2-f6846315ea51
Kommentit (3)
Mä en tajua tuota myrkkyjen laittamista elintarvikeastioihin.
Itse olen lounasruokalassa töissä ja meillä vaihtuu jonkun verran työntekijät. Siksipä on töissäkin oltava tarkkana, että mitä tekee missäkin. Meillä vanhempi emäntä tekee juuri tuota, että tyhjät mehupullot käytetään siivouksen apuna. Ei tarvitse sitten ostaa taaas uutta suihkupulloa. Nekun maksaa niin pirukseen.
Ostin sitten omasta pussista. Oho sain kolme kahdella eurolla! Myös ämpäreiden kanssa. Hän haki siivoojan ämpärit siman tekoon. En suostunut. Olen ihme niuho, pystyyhän ne pesemään teollisuuskoneessa. Silti. Siivooja tarvitsee varmasti ämpäreitään omiin tarkoituksiinsa ja aina on pesuainejäämiä.
Ei voi firman rahat olla noin tapissa, että kaikki astiat pitäisi jakaa. Pidin tiukka sävyistä luentoa tästä aiheesta ja samoin, että ne astiat myös merkataan!!! Niissäkin (hän ei myöskään merkkaa pakasteita tms. säilytettäviä elintarvikkeita, kun hän kyllä muistaa mitä missäkin on) pitää lukea mitä sisältävät, siivojalla ja meillä keittiössä.
Uudet ei voi tietää, eikä tarvii olla selvinnäkijöitäkään. Silti pitää olla varovainen tuon naisen kanssa ja aina tuplatsekata.. Hän jää ihan kohta eläkkeelle ja sitten mä perin tuon valtakunnan.
Sattuuhan sitä.