Facebookista: Ketä lisätä kavereiksi, ketä ei? ov
Aika monella taitaa olla tapana lisätä kaikki mahdolliset tutut ja puolitututkin, sellaisetkin, joiden kanssa ei ole edes koskaan jutellut, vaan tuntee kasvoilta, Facebookin kaverilistaan.
Itse olen lisännyt sinne vain sellaisia, ketkä todella tunnen, ja joiden kanssa olen oikeasti ollut joskus tekemisissä, vaikkakin nykyään hyvin harvoin. Noita puolituttuja en halua lisätä, koska minulla on Facebookissa valokuvia, joita haluan vain tuttujen ihmisten näkevän, en halua jakaa elämääni sellaisten kanssa, joita en tosiaan tunne, vaikka kasvoilta tietäisinkin.
Mietin vaan, että loukkaako se sitten sellaisia ihmisiä, jotka ovat pyytäneet minua kaverikseen, jos kieltäydyn (painan ignore)? Mitä te ajattelette, jotka lisäätte kaikki puolitututkin Facebookiin, jos joku ei hyväksykään teitä kavereiksi? Kuinka tuo "ignore" näkyy sillä, kuka on pyytänyt kaveriksi? Näkyykö mitenkään?
Kommentit (4)
joka ikista viestia, jonka Facebookin kautta lahetat.
että hyväksyessäsi facebookin jäsenyyden, olet antanut kaikkien kuviesi käyttöoikeuden heille?
mutta laitan asetuksista, että vain lähipiiri näkee kuvat yms.
joiden kanssa en ole koskaan edes jutellut. Iggaaminen ei kai näy pyytäjälle mitenkään, paitsi että jos hän katsoo sitä pientä boksia, joka tulee sua nimellä haettaessa, niin siinä ei enää näy se "Friends requested" enää ignooraamiseen jälkeen. Eli saa kyllä tietää, jos iggaat, jos tietää tuolta katsoa.Itse olen ignooratuille tyypeille laittanut erikseen ystävällisen viestin, jossa olen kertonut, että mulla on kavereina vain sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olen nyt tai olen joskus ollut aktiivisesti tekemisissä.