Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~CLOMISTIT vk28~~~

10.07.2006 |

[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit

[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.

[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v. Tauolla clomeista 05/06 alkaen.

[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.

[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.

[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.

[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.

[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet. Tauolla clomeista.

[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.

[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.

[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.

[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)

[size=2][color=EE1289]Giiga-82 [size=2][color=#000000]Olen 23v ja mies 25v, ja kuumeillaan pikkukakkosta. Eka sai alkunsa ekasta clomikierrosta -03 ja nyt yritys aloitettu tavallaan vuoden alusta. 04/06 yritys aloitettu kunnolla.

[size=2][color=EE1289]Helinä_1983 [size=2][color=#000000]22v. ja mies 24v. ennestään yksi " luomulapsi" tyttö 07/04. Todettu lievä hormonihäiriö, clomit ja terolutit aloitetaan todennäköisesti 05/06. Toista yritetty lähes vuosi.

[size=2][color=EE1289]RuuPikkuinen [size=2][color=#000000]Olen vm78 mies vm76, yritys aloitettu 01/06. Kierrot huitelevat hurjissa lukemissa ilman proveraa. Clomit aloitettu 05/06.

[size=2][color=EE1289]niad [size=2][color=#000000]28v, mies 29v. Kaksi clomilasta, poika 8/03 ja tyttö 9/05, tärpänneet molemmat ekasta kierrosta!

Kierrot aina olleet pitkiä, lievä pco, clomit aloitettu 06/06.

[size=2][color=EE1289]Levinia [size=2][color=#000000]Levinia, vm69, neljän tytön äiti ulkomailta! Yritys aloitettu viitosesta 2/06; jonka jälkeen tuulimuna ja km. Clomeja söin kierron verran huhti-toukokuussa ennen +. Uutta alkua yritetään kesän jälkeen eli syyskuun puolesta välistä!!

[size=2][color=EE1289]Plussanneet clomistit

[size=2][color=EE1289]Severon [size=2][color=#000000]la 10.10.06

[size=2][color=EE1289]pipu-77 [size=2][color=#000000]la 13.11.06

[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri [size=2][color=#000000] la 19.11.06

[size=2][color=EE1289]Viliweera [size=2][color=#000000]la 30.11.06

[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]la 7.12.06

[size=2][color=EE1289]Olvi [size=2][color=#000000]la 21.12.06

[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom [size=2][color=#000000]la 31.12 .06

[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]la 14.01.07

[size=2][color=EE1289]Ulriina

[size=2][color=EE1289]Elora

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoikin ensimmäinen kesälomapäivä, kaksi viikkoa olis nyt putkeen. Viikon jo kerkesin pitää aikaisemmin ja vielä sitten yksi viikko on elokuussa.

Olen muuten täysin samaa mieltä sätkyn kanssa tupakoimisesta, en hyväksy tupakoimista enkä alkoholin käyttöä jos on raskaana. Mun mielestä se on tyhmää.

Itse olen polttanut useamman vuoden ja nyt olen puoli vuotta ollut lähes polttamatta(muutaman tupakan polttanut), mutta viikonloppuna ratkesin vähän kun oltiin juhlimassa. Eilen en kyllä polttanut yhtääneikä mielikään oikeastaan tehnyt vaikka täysi aski jäi laukkuun.

Ihan varmasti olis parempi olla polttamatta jo yritys aikana mutta, sitten ainakin kun tietäisi olevansa raskaana niin saisi todella hyvän syyn lopettaa. Jos ei itsestään välitä niin tulevasta vauvasta ainakin.

Nikotiiniähän jää elimistöön pitkäksi aikaa kun lopettaa, mutta ei varmaan vaikuta samalla lailla kuin et jos polttaisi raskausaikana.

No jokainen tekee kuten lystää!

Huomenna mulla on sitten se lääkäri ja tehdän ssg, mua jännittää ankarasti. Hoitaja sanoi kun soitin että varautua odottamiseen sillä se henkilö joka toimenpiteen tekee saattaa olla leikkauksessa tai jossainmuualla. Toivottavasti ei tarvitse kauan odottaa.

Tulen sitten huomenna heti kertomaan tuomion :)

Vierailija
2/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan tullut liika kirjoiteltua tänne kun on näppäimistö jo heikossa kunnosssa. Ei muuta vikaa mutta väliä ei aina tahdo enää kunnolla tulla jos ei oikeasta kohdasta paina, ja kun kirjoittaa nopsasti ei tule katsottua et mihin tulee virheitä. Näppämistöä joutuu katsella kun kirjoittaa :)

Kone on kuitenkin suht uusi, reilu puoli vuotta sitten ostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun on normaalisti pitkänpuoleinen kierto 35-42 pv, niin osaatteko te pitempään Clomeilleet sanoa että millaiseksi kierron pitäisi kuurilla lyhentyä? Eli otan nyt yhden tabun kierron 3. - 7. päivä.

Hassua kun molempien vesseleiden raskaudet on alkanut clomeilla, että miten sitä autuaasti ajan saatossa unohtaa kaikki yksityiskohdat... :o)

Vierailija
4/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa pitkistä kierroista mitään, mutta mulla itsellä on kierrot ilman clomeja ja clomien kanssa 25-28pv. Oikeastaan voisi sanoa et clomeilla kierron pitudeksi tule 26-27. Mä otin clomit kp5-9.

Oon tässä kokoajan odotellut huomista lääkäriä, jospa saisin luvan taas aloittaa clomit. Mut en oo enää varma et kuin mones kierto mulla on ilma clomeja(nopeasti sitä unohtaa) koko ajan olen ajatellut et oliko tämä nyt jo kolmas kierto ilman mut en oo yhtään varma. Pitänee ruveta tutkimaan kalenteria :)

Vierailija
5/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl se nyt on jo kolmas kierto menossa, piti heti tarkistaa. Tuossa esittelylistassakin olin laittanut omalle kohdalle et tauolle jääty 05/06 joten nyt on kolmas kierto menossa. Säikähdin jo et olis vasta toinen ja vielä joutuis odottaa enen kuin saa jatkaa, clomejakin on jäljellä kaapissa ja reseptissäkin on vielä yksi 20kpl satsi, ei tarvitse uutta tahtoa. Toivottavasti se kysta olis lähtenyt pois.

No nyt lähden pois niin ei oo koko päivä pelkästään mun höpötyksiä, jospa jollakin olisi kiinnostavampaa kerrottavaa.

Oliko muuten kuin moni tauolla clomeista, en varmaan ole listaan merkannut muita kuin itseni(omaa napaa vain ajateltu), mut korjaan asian jos ilmoitatte :)

Mitenkäs piinaviikkojen laita, jännäkö joku?

No nyt meen, plussaonnea kaikille!

Vierailija
6/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna: mä olen clomitauolla niin, että kahdet clomittomat menkat ollu ja kolmannet pitäis vielä odottaa kuun vaihteessa. Taidettiin jäädä tauolle samoihin aikoihin.

Irmeli: mulla ollut kierto aikasemmin 25-35 pv (useimmiten 30) ja clomeilla se lyheni 26-28 päivään. Useimmiten oli 26 ja kerran taisi olla 28. Söin siis 5 kk clomeja ja jäin sitten omasta tahdosta tauolle, kun en halunnut kesäkuista lomaani pilata clomien sivuvaikutuksilla. Lähinnä karsastin sitä hirveetä masista, joka iski n.kp3. Söin muuten clomit kp3-7.

Vierailija
7/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka " vakava" masis sulle clomeista tuli? Mä olen kovin taipuvainen alavireisyyteen ja toi vähän säikäytti...

Mukava kuitenkin kuulla että kierto lyhenee tai oikeastaanhan sitä toivoo että kierto jäis kokonaan pois :o).

Vierailija
8/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt ehkä vakavaksi masennukseksi voisi luokitella, mutta olo oli ihan älyttömän toivoton ja apea. Olis vaan halunnut maata sängyssä ja surra kaikki maailman asiat. Tänne kirjoittelin ihan epätoivoisia juttuja. Kyllä se kestettävissä oli, mutta en halunnut lomalle yhtään sellaista päivää. Onneksi se olo ei kestänyt kuin pari päivää ja sitten ovista kohti lippu oli jo korkeella, kunnes täti taas pilas kaiken. Eikä se masis välttämättä clomeista johdu, sillä nyt oli samanlaista oloa suurinpiirtein samoissa kp:ssä, vaikka olen tauolla. Hormonaalista varmaan kuitenkin ja toivon nyt hartaasti, että ovuloisin tässä kierrossa luomusti!

Vierailija
9/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Mulla menossa 3. clomiton kierto. Clomeilla kierto oli säännöllinen 31-32 pvää. Clomit jätettyä pois - 34-33 pvää. Sivuoireet oli tuskaisan ärsyttävät; lämpöilyä yli 3 vkoa, pissaaminen vaikeata, pahoinvointia,oksettavaa oloa, turvotusta, rinnat kipeät, huimausta, verenpaine alhaalla, jatkuvaa palelua. Sivuoireet johtuivat masennuslääkkeiden vähentämisestä, lääkkeiden yhteisvaikutuksesta.

En tiedä uskallanko enää koskaan aloittaa clomifenit. Myös PMS-oireyhtymä on riesanani, mikä taas osaltaan vaikuttaa samanlaisia oireita. Vauvakuumekin on mennyt menojaan...

Vierailija
10/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinustakin Kaipuu! Olen välillä miettinytkin, että mitä sinulle mahtaa kuulua. Itse yritin kesäkuussa vauvakuumetta viilentää, mutta enpä siinä kovin hyvin onnistunut. Vähän helpotti, mutta nyt se taas jyskyttää ja pahasti...Saa nähdä kuinka pää kestää, kun välillä ottaa tosi koville tämä alituinen pettyminen.

Vierailija
11/22 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan.Lukemassa olen käynyt päivittäin täällä. Mulla on nyt sitten jo viides clomikierto menossa.Otin niitä siis 3-7 kp. Nyt otin siis 3, 2,3,2,3 x vrk.

Irmeli72 kyseli niistä oireista. Mulla ei ole mitään sivuoireita tullut, kuin aamuisin kun menen pimeästä kirkkaaseen, niin näkyy näkökentän sivuilla oli tavallaan välkehdintää. Soitin lääkärille tästä ja lääkäri sanoi että ei varmaan mitään vakavaa. Jopa clomipurkin kyljessä lukee että voi aihuttaa tilapäisiä näön hämärtymisiä. Sitten näkyi lukevan, että jos tulee näköhäiriöitä, niin sitten pitää lääke lopettaa.

Mulla alkaa mennä toiveet kohta näiden clomien suhteen, vaikka lääkäri sanoikin, että ei olla vielä löydetty sopivaa annostusta. Nyt mulla on siis nostettu annostusta, saapa nähdä...

Korkeintaan otan ensi kuussa vielä clomit ja sitten pidän tauon.

Asiasta viidenteen, ei ole clomisteissa tapahtunut nyt plussauksia, harmillinen asia. Saapa nähdä kauanko itsekkin " joutuu" roikkumaan täällä. Mielellään sitä olisi jo odotuspuolella... Vaikka täällä clomisteissa on kyllä niin mukavaa porukkaa. Kiitos teille kaikille!

T.Omppu03

Vierailija
12/22 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pitäis töihin keskittyä...

Omppu03, saako kysyä että oletko sä hoidoossa jollain lapsettomuusklinikalla vai hoitaako sinua joku gyne? Toi sun clomiannostus tuntuu melkosen suurelta. Oletko sä pitänyt taukoja clomeista ja käytkö ultrassa joka kierrossa? Myös mulla on diagnosoitu pco. Mun gyne sanoi myös että mun pitäis laihduttaa, en ole vaikeasti ylipainoinen ja liikun paljon, mutta kilojen tiputtaminen on vaikeeta - ainakin näin kesällä :o/

Onko muilla clomisteilla pcota?

Vierailija
13/22 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole todettu pco:ta eikä mitään muutakaan vikaa. Priimakunnossa kuulema ikäisekseni " vehkeeni" ovat, mutta raskaaksi en vaan onnistu tulemaan. Kismittää niin vietävästi, kun ei ole mitään syytä, miksi se ei voisi onnistua!

Ovis saattoi olla eilen. Kipuja oli vähän vasemmalla puolella ja limaakin tuli su-ma, tänään hiipunut. Lämpöjä en mittaile enkä ole tikuttanutkaan, joten ei tietoa, onko jotain tapahtunut vai ei. Jostain sen vaan tietää, että tärppi ei ole käynyt. Tätsy tulee tuossa kuun vaihteessa. Tarkkaa kierron pituutta en nyt tiedä, mutta jos nuo ovisoireet oli oikeita, niin kierto palautuisi siihen 28-30 kieppeille. Toiv. ei ainakaan venähdä enää!

Hannan ssg-uutisia odotellaan kuumeisesti!

Vierailija
14/22 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Irmeli: Olen käynyt nyt yksityisellä puolella pco:n vuoksi ja sama gynegologi ollut melkein joka kerran. UÄ tehty myös joka kuussa... On se aika kallista. Mulla ei ole ylipainoa, jota pudottaa, mutta kuulemma sokerihan ei ole hyväksi munasarjoille. Olen yrittänyt vähentää nyt sokeria ja käyttää esim. kevytjuomia. Tosiaan mulla kerran irtosi munis 2 x vrk annostuksella, mutta toisella kerralla ei luultavasti. Sen vuoksi lääkäri uskalsi nostaa annosta. Saapa nähdä..

Ovisonnea ja tärppionnea kaikille!

Kesäterkuin Jaana

Vierailija
15/22 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisella mielellä nyt kirjoittelen, ssg paljasti että molemmat munajohtimet ovat auki ja se kystakin oli lähtenyt pois joten seuraavassa kierrossa saan taas ottaa clomit käyttöön.

Helpotti kyllä ankarasti huh.. oikein huokaisin kun tätä kirjoitin.

Pahinta siinä toimenpiteessä oli kun laittoi ne katetrit paikoille, yritti ensin jos saisi ne ihan helpolla menemään mutta ei onnistunut joten joutui ottaa kiinni kohdunnipukasta tai jostain en muista mitä sanoi. Se nipisti kyllä ihan helvetisti ja meinasin jo ääneen kirota. Sit vielä nipisti aika lailla kun työnsi ne katetrit paikoille, mutta sitä liuoksen laittamista en tuntenut lainkaa. Ei tullut huonoa oloakaan, vaikka siitä varoittelivat. Sain neljä antibioottia mukaan ettei tule mitään tulehduksia.

Nyt on vähän sellaista veristä vuotoa, mutta se ilmeisesti kuuluu asiaan. Toivottavasti se vain pian loppuisi ettei tule mitään ongelmia.

Lääkäriä en tavannut tänään lainkaan ja uusi aika hänelle on vasta 26.9, joten en siitä luteaalivaiheen pituudesta oikein päässyt kysymään.

Kysyin kyllä siltä joka tekin ssg ja sanoi kyllä et on aika lyhyt, kun tässä kierrossa jäi 9pv.

Voiskohan neuvolalääkäri määrätä mulle jotain lääkettä jolla sen saisi pitenemään vai pitääköhän odottaa syyskuulle asti. Ei millään kyllä malttaisi odottaa sinne asti jos voisi jostain saada siihen avun ennen sitä. Ties vaikka tärppäisi sitten.

Olikos terot vai luget sellaisia et vois auttaa? Mulla ei niistä ole mitään tietoa, mutta eikös useampi täällä palstailevan käytä niitä?

Täytyy heti huomenna aamulla soittaa neuvolaan.

Nyt vain ovista bongailemaan, taidan kuitenkin jättää tikuttelun väliin tässä kierrossa, jos vain maltan.

Iloista ja aurinkoista päivän jatkoa kaikille :)

Vierailija
16/22 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna, että " paikat" kunnossa! Lääkkeistä en kyllä osaa sanoa, ehkä neuvolasta tosiaan saat tietoa.

Itse olen ollut tikuttamatta ja ihan hyvin pystynyt olemaan. Helpompaakin on ollut, kun ei laske kiertopäiviä mielisairauden partaalla...Lääkärikäyntiä suunnittelen sitten elokuulle. Sille lääkärille onneksi pääsee lyhyelläkin varoitusajalla tyyliin: tuutko huomenna. Toiv. ei tartteis kuitenkaan mennä...

Vierailija
17/22 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vielä ennen nukkumaanmenoa kommentoin Hannalle, että Lugeja käytetään luteaalivaiheen pidentämiseen. Teroja taas käsittääkseni kadonneiden menkkojen metsästykseen. Tiedä sitten miksi noin, kun molemmathan on keltarauhashormonia. Luget " luonnollista" ja Terot synteettistä (vai mitä sanaa tuossa yhteydessä tavataankaan käyttää...).

Vierailija
18/22 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

clomistitko lomailee?

Vierailija
19/22 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ollaan matkalla kohti Pohjanmaata, ollaan molemmat sieltä kotoisin. Onneksi tämä käy näin kännykälläkin :-)

Ihmettelin tänä aamuna ovistestin tulosta. Normaalisti näyttää nimittäin aina vähintään heikkoa viivaa. Sitten tummuu kolme päivää ja sitten taas se tavallinen heikko viiva (eli ovis ohi). Eilen oli ihan niinkuin pitikin sellainen vähän vahvempi viiva ja odottelin että tänään ja huomenna vahvistuu. Mutta sepäs näyttikin tänään taas sellaista ihan heikkoa viivaa. Ei tainnut siis olla ovista ollenkaan :-P Lämpöjä en ole mitannut enää aikoihin, kun yöunet alkoi heitellä miten sattuu (ja silloinhan lämmötkin näyttää mitä sattuu) ja sitten se vain jäi. Sinänsä en ihmette ettei ollut ovista. Clomi-tauollahan tässä ollaan ja toisaalta lääkäri näki silloin ultrassa kp2 niin vähän kehittymässä olevia muniksia ettei niistä tainnut yksikään jatkaa kasvua ovikseen asti.

Nyt täytyy alkaa vahdata tietä kun meinaa tehdä häijyä... :-P

Vierailija
20/22 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kanssasisaret!

Aika hiljaista on ollut pinossamme, oli nytkin jo valahtanut kauas toiselle sivulle.. taitaa tosiaan väki lomailla.

Hanna: olipa sinulla mukavia uutisia kerrottavana tutkimuksen jälkeen. Hienoa, että munatorvet ovat auki!! Nautihan lomasta!

Nyt en muista mitä muuta mitä piti kommentoida, helle on pehmittänyt tämän naisen pään täysin.. :) Joten yleisesti toivottelen kaikille plussaonnea oviksen metsästykseen sekä raskautumiseen! Ja aurinkoista kesää tietysti ja mukavaa lomaa (ketkä sitä sitten vietättävät)!!!

ON: jeee! Minun kehossa tapahtuu jotain.. keskiviikkona näytti ovistesti plussaa ja eilen tunsin selvästi ovulaation. Tai ainakin luulen tuntemuksien alavatsassa liittyneen siihen. Nyt vaan sitten jännäillään pari viikkoa kuinka käy! Olen kyllä iloisella mielellä ovisplussasta, ja niinpä toiveet sitten sitä myötä nousevat uusiin ulottuvuuksiin.. Edell. kierroissa en tuntenut ovista enkä oikein löytänyt sitä tikuttamallakaan, joten siksi tämä suuri riemu tästä oviksesta!

Plussatuulia kaikille! Iloisia plussauutisia kaivattaisiin tähänkin pinoon!! +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

muikeasti hymyilevä ja hyväntuulinen SaaraMatias kp20/?