Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijat: Vain joka kuudes suomalainen on laktoosi-intolerantti. Heistäkin enemmistö voi juoda lasillisen maitoa ilman oireita

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5+/5

Vierailija
2/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jättää maidon pois niin laihtuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuudeshan on aika paljon. Ja vaikka voisi juoda, miksi pitäisi?

Vierailija
4/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain joka kuudes? Niin moni. Jäätävät määrät porukkaa. Mun miehellä on laktoosi-intolenranssi eikä se häntä haittaa. Minua kyllä koska laktoosipieru on ihan omaa maataan. Se mädän munan ja ruikun hajuinen pieru ei edes häivy niin kuin normaali pieru. Lomareissuilla yleensä joudutaan asian kanssa tekemisiin koska kotona on aina Eilat käytössä. Ei ole yksi ja kaksi kerta kun olen harkinnut nukkumista hotellin vessan lattialla.

Vierailija
5/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain" joka kuudes? Minusta tuo on paljon. Maitoallergiset vielä lisäksi.

Vierailija
6/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika testattiin jatkuvan ja loputtoman ripulin takia. Diagnoosiksi tuli laktoosi-intoleranssi. Voi kuitenkin syödä pieniä määriä maitoa ruoassa esim. pullassa, kiusauksissa, suklaassa tms. Toisaalta riisipuurossa sitä on liikaa ja vessaan on juostava. Jos juo tavallista maitoa, niin vessakäynti on alle vartin sisään edessä ja vatsakivut.

Sama ei kuitenkaan tapahdu ulkomaalaisten jäätelöiden suhteen. Niitä voi syödä melko huoletta, vatsa ei tule kipeäksi, maha on kyllä vähän löysällä mutta tarvetta ei ole juosta vessaan samantien.

Ei siis ole aivan itsestään selvää, että kaikki maitotuotteet aiheuttaisivat täsmälleen samanlaisia oireita. Meillä kotona kaikki on laktoositonta mutta ravintoloissa ja kyläpaikoissa on tullut kokeiltua ja osaa tuotteista sietää ihan tavallisenakin ilman suuria vaikutuksia mutta osaa ei.

Eikä lapseni teeskentele, se vessakäynti tulee niiin hetkessä että sinne on juostava, jotta ehtii ajoissa.

Vierailija
7/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuudes? Siis itse asiassa ihan helvetin monta suomalaista. Sehän on jo hälyttävä summa.

Vierailija
8/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi juoda maitoa? Maito on vasikoille, ei ihmisille.

Vierailija
9/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella monta ihmistä. Vatsakivut ja ripuli eivät ole kiva juttu. Onneksi nykyään on paljon laktoosittomia tuotteita myynnissä, vaikkeivät ne itseäni autakaan kun olen maitoproteiinille itsessään allerginen. Tietyt tuotteet aiheuttavat kovempaa kipua ja rajumpia oireita, esim smetana on sellainen että yö menee istuessa vessassa, kun taas jäätelö aiheuttaa vain kertaripulin.

Vierailija
10/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi juoda laktoosillista maitolasillista, mutta maltillinen määrä jugurttia, juustoa tai raejuustoa menee. Laktoosia muutenkin kannattaa välttää, se on sokeria siinä missä muutkin.

Vierailija
11/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hunaja kuuluu Maija Mehiläiselle joka ok ihana ja pörröinen 😂 😂 😂 😂 😂 😂

Vierailija
12/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella monta ihmistä. Vatsakivut ja ripuli eivät ole kiva juttu. Onneksi nykyään on paljon laktoosittomia tuotteita myynnissä, vaikkeivät ne itseäni autakaan kun olen maitoproteiinille itsessään allerginen. Tietyt tuotteet aiheuttavat kovempaa kipua ja rajumpia oireita, esim smetana on sellainen että yö menee istuessa vessassa, kun taas jäätelö aiheuttaa vain kertaripulin.

Olet todella luulotautinen, nimenomaan hapatetuissa tuotteissa se ei ole ongelma 😂

Vierailija
13/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todella luulotautinen, nimenomaan hapatetuissa tuotteissa se ei ole ongelma 😂

Siis millä lailla hapatetuissa tuotteissa ei ole maitoproteiinia?

Vierailija
14/14 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hunaja kuuluu Maija Mehiläiselle joka ok ihana ja pörröinen 😂 😂 😂 😂 😂 😂

Oletko 13-vuotias?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi