***MAALISMASUT TO-PE***
Uutta pinoa loppuviikkoa kohti
Linkki vanhaan
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (18)
Pikaseen käynkin tässä ja kohta pitää taas rientää, ei niin millään ois jaksanu herätä tänää. Väsyttää niiiiiiiin..
No enää tämä päivä ja sit ois pitkä vapaa. Huomenna ei tosin saa nukkua kun koiran kanssa pallien poistoon meno.
Nyt se se väsy iskee, mä oisin jo sänky valmis 6 aikaan illalla. Eilenkin kun hain miestä töistä (tarttin itte autoa) ni hyvä kun en nukkunu rattiin. Sen työmatkat kun on tunti per suunta. Toinen raasu joutu ajaa kotiin sit kun en mä jaksanu ajaa. Oisin vaa voinu nukkua. Sit käytiin puistoilemassa koirien kanssa ja kun tultiin kotiin, olinki ihan kuitti.
Mutta päivän jatkot kaikille!!!
Buam 12+2 tai 8+0 (JEE)
Kukonpoikanen kirjoitteli aamusella
Ultrakuulumisia
Aikaista huomenta kaikille vanhoille ja uusille palstailijoille.Muutaman päivän
nettipimennon aikana täällä on ehtinyt tapahtua jo yhtä ja toista.Suurimmat
pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille ison halin kera:)
Ultrassa kaikki oli niinkuin piti.Kaveri oli 11mm pitkä ja pieni sydän pomppaili
villisti.Täten uskalsin varata ajan ekaan neuvolaan ensi torstaille.
Ikävämpi löydös löytyi mun vasemmasta munasarjasta,minne näiden lapsetto-
muushoitojen "ansiosta" oli kasvanut kaksi isohkoa kystaa.Toivottavasti eivät
ala oireilemaan vaan kuivuisivat pois ilman mitään hoitoja..
Kohti loppu viikkoa mennään toivottavasti kesäkelit jatkuu:)
Jaksuja kaikille ja mukavaa mahan kasvattelua!
Niin meillä poika tulee varmaankin jatkamaan hoidossa edelleen koska on siellä kuntoutuksellisista syistä.
Harmittavaa on juuri siinä se että miten poika kokee sen tarhassa olon kun minä olen vauvan kanssa kotona. Tykkää kyllä vauvoista ja 9kk ikäisestä serkustaan tosi paljon mutta entä sitten kun se on meidän "oma" vauva?
Kaikkia sitä miettii ja pähkäilee...
Meillä on kyllä osaston tutkimusjakso tulossa marraskuussa ni sieltähän vois sitten lääkäreiltä kysyä että miten siinä kannattee menetellä koska kuntotuksen kannalta on ehottomasti huono juttu jos jää pois tarhasta.
Meillä on siis poika nyt 4 vuotta ja sanoja ei ole kuin alle 10. Niin siinä mielessä jo tarvitseekin kavereita ja virikkeitä päivälle.
Mut nyt alkaa jo tuleen kiirus! =)
Minultakin erittäin paljon haleja kaikille keskenmenon kokeneille!!! Elämä ei aina tunnu oikeudenmukaiselta!!
Mäkin olin tosiaan kesäkertuissa 06 kirjottelemassa enemmän ja vähemmän. Hyvä muisti teillä joillakin joiden nimeä en muista...
Itellä tasasesti pahaa oloa ja väsymystä. Välillä oireet on olleet poissa ja sitten taas tulleet takasin. HUH! Illalla väsyttää pirusti ja aamuyöstä pissittää ja valvottaa. Onneksi tuo kaksvuotias suostuu nukkumaan aamulla pitkään ja yhtenäisen yön niin saa oikeesti nukkua minäkin.
Mä tosiaan kyselin tuossa edellisessä pinossa että voiko tuon kaksvuotiaan ottaa mukaan neuvolaan ja kyllä mä taijan sen ottaa kun muutama muukin oli ottanu. Ja jos se on sitä lippujen ja lappujen täyttämistä niin josko se aika kuluis ukkelillakin. Mä meinaan ehottaa ettei kuunnella sydänääniä kun ei sieltä viimeksikään näillä viikoilla kuulunu mitään. On tuota rasvaa ja kohtu niin taaksepäin kallellaan (kuulema).
No, nyt pitää mennä. Jaksamista kaikille! :)
Olen ollut muutaman päivän lukematta viestejä ja, nyt kun taas palstalle "saavuin", olikin useampi ikävä uutinen odottamassa. Hiljaiseksi vetää:( Kyllä se keskenmeno on sellainen mörkö, joka omassakin mielessä kummittelee enemmän tai vähemmän jatkuvasti.
Olisipa omakin neuvola jo pian. Tuntuu, että tuonne elokuun 18. päivään on vielä ikuisuus matkaa. Silloin kyllä luvattiin ultrata samalla, mutta kun ei millään malttaisi odottaa. Tuntuu, että kaikki konkretisoituu vasta, kun on uusi neuvolakortti kädessä (ja toivottavasti ultrakuva siellä välissä). Onneksi nämä kaksi jo olemassaolevaa pikkuista pitävät työntouhussa.
Päikky 6+1
Heips kaikille!
Ensiksi mittaamattoman suuret osanotot keskenmenon kokeneille ja paljon voimahaleja heille. Palauttaa tuollaiset uutiset itsenikin maanpinnalle ja alussahan tässä vielä ollaan...
Onnittelut myös ultrassa käynelle.
Kukonpoikaselle: Onnittelut pienokaisen näkemisestä ja toivottavasti kaikki muu kääntyy parhain päin.
Omaa: Olen välillä lueskellut täällä taustalla ja yrittänyt kirjoittaa, mutta väsymys ja kuvotus ovat vieneet voiton. Viime yö oli melkoinen, kun nukkua ei pystynyt ja huone sen kun pyöri. Tänään on hyvoin heikko ja pyörryttävä olo, mutta kai se on tässä tilassa ihan normaalia. Nyt on pakko siirtyä takaisin lepäämään...
Jesir rv. 5+5?
Täällä kanssa taistellaan kuvotuksen kanssa. Yleensä alkaa aamupalan jälkeen (joskus jo ennen) ja jatkuu koko päivän. Illalla onneksi usein helpottaa. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut ja kyllä sitä ruokaa syön, vaikka aloittaminen aina tökkii :-/ Edellisen kerran oli raskausdiabetes joten pitäisi tuo ruokarytmi pitää tasaisena, ikävä kyllä noi herkut maistuisi paljon paremmin...
Kiva kun osa on jo pikkuisen nähnyt :-). Aika menee kuitenkin nopeasti kun kahden lapsukaisen kanssa kotona touhuaa. Mullakin oli edellisessä raskaudessa epäselvää että millä viikoilla olen. Pääsin sitten neuvolaan lääkärin pakeille ja epäili vähän että en edes ole raskaana. No normaali ultraan tuli sitten kutsu ja siellä tuli kiva ylläri kun ajattelin että olen jotain viikolla 8 niin olinkin mittojen mukaan viikolla 11+. Saas nähdä miten tällä kertaa, nyt pitäisi kuitenkin olla suht selvää kun kuukautiset oli ihan säännölliset.
Meidän 6 v menee eskariin ja 1v7kk aloittaa päivähoidon elokuussa. Äippäloma alkanee sitten helmikuussa ja olen miettinyt että jatkaisiko sitä päivähoitoa ainakin osittain sen kevään. Saisi lapset vähän ohjelmaa ja itsekin vähän omaa aikaa vauvan kanssa. No sitä onneksi ehtii miettiä.
Mukavaa torstaita kaikille!
t. Mirabella rv 7+4
Heippa hei,
täällä kesäneito 2v nukkuu päiväunia ja pitää tunnustaa heräsin itsekin juuri äsken. On ihan pakko nukkua päiväunet joka päivä, muuten ei jaksa. Olen kävelevä zombie muuten.
Yöt on meillä mennyt taas jonkin aikaa kehnonlaisesti. Neito ei nuku koko yötä omassa sängyssään,vaan mönkii meidän väliin ja alkaa jutustelemaan. Valvotti minua viime yönä melkoisesti. Sitten kun isäntä ja neito molemmat oli jo unten mailla minä odottelin, josko uni tulisi ja sain odotella...
Tämä ihanainen ja omapäinen 2v ei ole vielä koskaan nukkunut täyttä yötä, eli on aina herättänyt vähintään kerran (mikä on yleensä tosi vähän) tai vähän useammin yössä. Mutta ehkä hänkin viimeistään murrosikään mennessä alkaa nukkumaan.
Olen yrittänyt miettiä, että millainen olo oli reilut pari vuotta sitten näillä viikoilla? Kuvottiko, väsyttikö, paleliko samaan malliin? VAi oliko alkuraskaus helpompi? Väsymyksen muistan, piti kertoa työkaverille tosi aikaisessa vaiheessa että tälle väsymykselle on ihan hyvä syy. Meinasi tietokoneen näppiksen kuvat olla otsassa moneen kertaan päivässä.
Heitänkin kyselynä teille, joilla on monta lasta jo ennestään. Oletteko huomanneet raskauksissane mitään eroa? Onko olo ollut erilainen tytöstä/pojasta?
Ensi tiistaina siis se eka neuvola. Olin yllättynyt, että jo nyt. Sillon on yhdeksäs raskausviikko menossa, olin kuvitellut että toisessa raskaudessa mennään paljon myöhemmin vasta neuvolaan. Mutta hyvä näin. Toivottavasti täällä on edelleen samat asetukset voimassa kuin ystävälläni, joka sai nyt lapsen, että kunta tarjoaa kaikille odottajille np-ultran. Kun odotin esikkoa, näin ei ollut ja kävinkin yksityisellä puolella asian varmistamassa. Säännöt tuntuvat muuttuvan aina kunnassa vallitsevan rahatilanteen mukaan. Hemoglobiinia minulta ei viimeksi mitattu kuin 3 kertaa. Siihenkin piti erikseen mennä labraan, joka oli auki vain klo 7.30-11.00 ja lähetteellä. Kysyin kerran neuvolantädiltä, että miksei hän ota sitä joka kerta, kun se on niin helppoa, niin hän vaan sanoi että ne "pikatestit" on epäluotettavia ja niinpä kaikkina kolmena kertana näyte otettiin kyynärtaipeesta ja labrassa. Itse analysoin kuitenkin, että taisi olla rahakysymys, sillä muissa neuvoloissa näytteet otetaan usein "pikatestillä" ja onhan se tulos luotettava verenluovutuksessakin, jossa samanlainen testi tehdään ennen luovutusta. Niin ne määräykset vaihtelee kunnittain.
Tällaisia kuulumisia tänään. Lämmintä torstaita kaikille.
t: Veksuli 8+0
Lohdutus halaukset kaikille km:n kokeneille!!
Pääsen kirjoittelemaan vasta nyt ultrakuulumisia, kun meillä on ollut vieraita..Eli ultrassa näkyi normaali raskaus: ruskuaispussi, alkio ja pieni, hento syke :)!!! Viikkoja on muuta päivä oletettua vähemmän niin kuin vähän ounastelinkin. Mutta ihanaa.
Oireista, ei juuri muuta kuin väsymys, tunne että jotakin olis solmussa alavatsalla oikealla tai vasemmalla puolella.
Nasse rv 6+?
Hei vaan maalismasut. Olen seurannut keskusteluanne sivusta, kun en ole uskaltanut ilmoittauta...Minulla oli tuulimuna joka meni kesken 5.6 ja nyt olen kaksi viikkoa tiennyt uudesta raskaudesta. Kävin ultrassa jossa onneksi näkyy ihan oikea raskaus. Lääkärin kanssa uskottiin jo näkevämme pienen pieni sydän, mutta viikkoja on oletettua vähemmän... vuodosta laskettuna 8+0 mutta ulrtalla ehkä 5+ jotain... että en nyt tiedä olenko maalismasu vai huuhtimasu???mitäpä väliä mukana ollaan taas...pelko keskenmenosta on suuri, mutta nyt oireet pitää huolen, että ei tarvitse miettiä...kokopäiväinen kuvotus!!!!! yökkiminen...väsymys!!!
Veksuli:
Heitänkin kyselynä teille, joilla on monta lasta jo ennestään. Oletteko huomanneet raskauksissane mitään eroa? Onko olo ollut erilainen tytöstä/pojasta?
Minulla on kaksi lasta ennestään, poika ja tyttö. Raskausaika oli molemmilla kerroilla suhteellisen helppo, vaikkain toisella kertaa siihen ei ollut samalla tavalla mahdollista keskittyä, kun oli kuitenkin huolehdittava esikoisesta. Ja nyt tämän kolmannen kanssa ehtii ajatella asiaa vielä vähemmän.... Mitään suuria eroja en raskausaikoina muista olleen paitsi, että tässä jälkimmäisessä sairastuin raskausdiabetekseen, jota viimeinen kuukausi hoidettiin insuliinilla. Sokereita aletaan varmaan seurata nytkin ja kyllähän sitä heti pitäisi olla skarppina sen suhteen, mitä suuhunsa pistää.
Esikoisen kohdalla oli koko ajan vahva tunne siitä, että poika on tulossa ja oikeassa se tunne oli. Tytön kohdalla tällaista vahvaa tunnetta ei ollut missään vaiheessa puoleen eikä toiseen.
Päikky 6+1
Minullakin molemmat edelliset raskaudet olleet hyvin samanlaisia. Ensimmäinen oli poika ja toinen tyttö. Tämäkin raskaus tuntuisi ainakin alkavan saman kaavan mukaan. Muutama viikko kuvotusta aamusta iltaan mutta pysyy kurissa syömällä. Mielestäni raskausaika on ollut hyvää aikaa ja olen kokenut voivani hyvin. Pienet kuvotukset, närästykset, liitoskivut ja loppuraskauden huonosti nukutut yöt kuuluvat asiaan mutta kun ei mitään isompia ongelmia ole ollut, niin olen pitänyt itseäni onnekkaana. Tokassa raskaudessa mulla oli kyllä raskausdiabetes mutta arvot vain hiukan yli rajan, eikä tarvinnut piikittää, niin en oikein sitäkään pitänyt minään ongelmana.
Edellisten raskauksien aikana ja myös tällä kertaa enemmän on huolestuttanut läheiset kuin raskaus ja vauvan vointi. Olen valitettavasti joka raskauden aikana saanut kokea hyvin läheisten ihmisten vakavan sairastumisen ja taistelun hengestään ja valitettavasti myös kuolema on vieraillut. Tänäänkin pitäisi käydä katsomassa sairaalaassa hyvin heikossa kunnossa olevaa mummoani. Mummolla ei ole elinaikaa enää muutamia päiviä tai viikkoja enempää. Mummolla oleva clostridium diff kyllä hiukan huolestuttaa. Clostridum on käisttääkseni aika vaarallinen raskaana olevalle tai lähinnä sikiölle. Uskaltaisitteko te vierailla clostridiumia sairastavan luona?
Mimmiu sekaisin viikoista olisikohan jotain rv 8-9
Pikaiseen tästä hikoilun ja yökötyksen lomasta viestitän. Tänään ollaan lähdössä koko sakki miehen mummolaan ja saas nähä kun ollaan siel yheksän päivää, et käykö käry ;). Eilen kerrottiin mun puolen perheelle kun en saanu rauhaa ellen olis jotain sanonu. Kertominen sujui hyvin ja alku huolen jälkeen kaikki olivat iloisia =). Jatkossa jos kaikki sujuu hyvin niin saadan mun puolelta paljon vaavikamaakin =).
Nyt toivotan kaikille hyvää viikonloppua sekä ensviikkoa ja poistun lomailemaan, hips!
Jesir 5+6
Ensimmäisenä pahoitteluni keskenmenon saaneille. Tuollaista tilannetta ei soisi kenellekkään. Vaikea on löytää lohdutuksen sanoja, mutta esitän osanottoni kuitenkin.
Itselläni oli eiliseen neuvolaan asti erittäin epäuskoinen olo omasta masuasukista, sillä oireita on ollut hyvin vähän. Neuvolaan mennessä ajattelin ettei tänne tarvi hetkeen varmaan enää tulla, mutta aivan mahtava neuvolantäti kysyi ensimmäisenä, että mennäänkö tuonne ultrahuoneeseen tarkistamaan tilanne. Meidän neuvolassa on käytössä joku iänvanha ultralaite, jonka kuva on hyvin epäselvä, mutta meidän tapauksessa hyvinkin selvä. Siellä se meidän oma vaavi kölli ja sydän hakkasi aivan normaalisti. Itku pääsi, kun tapauksen näki ja nyt koko odotus muuttui täysin, koska sai "varmuuden" asukista. Sydänäänet eivät vielä kuuluneet ja sikiön koko oli pienempi kuin näillä viikoilla kuuluisi, joten neuvolantäti ajatteli, että viikkoja on muutama vähemmän kuin menkkojen mukaan (9+5). Lopullinen la selvinnee np-ultrassa.
Neuvolantäti oli todellakin ehkä maailman mukavin, kovin kannustava ja asiallinen. Harmi vaan että joudun vaihtamaan hoitajaa ensi kuussa kun on muutto eri alueelle. Seuraava käynti olisi 12 päivä, jolloin mennään lääkärin pakeille.
Työputki on tältä erää helpottanut ja kahden viikon kuluttua alkaisi kesäloma. Mahtavaa, vaikka luulenkin että kesä taitaa olla jo ohi. Tärkeintä on kuitenkin että saan viettää aikaa perheen ja ystävien kanssa.
Tsemppiä taas kaikille odottajille.
Esskimo 9+5?
Eilen oltiin miehen kanssa päivä reissulla Tallinnassa. Kivaa oli, mutta väsy ja etominen vei kyllä multa isoimman ilon: pötköteltiin puistossa tunnin verran joten olen sitten nukkunut Tallinnan puistossa. Ruoka oli hyvää, shoppailtu ei juurikaan kun hinnat ihan Hesan luokkaa HÖH.
Oireet tehneet paluun voimakkaina: mitään ei jaksa, fyysinen rasitus hengästytttää ja jos ruoa välit yhtään venyy niin etoo. Mh yöllä niin kuuma että on nukuttu alakerrassa.
Ensi viikolla pitäsi mennä töihin, ei jaksais, onks mun pakko... Joku tuossa edelleä kirjoitti tuosta clsotridiumista, pitää sekin selvittää kun niitä saattaapi töissä olla potilailla.
T:Vacsuli rv7+3
Täällä pahoinvointi vain pahenee... Viikon verran oon nyt voinut pahoin ja päivä päivältä olo tuntuu menevän vain huonompaan suuntaan. Kolmasti oon nyt vajaan viikon sisällä oksentanut ja fiilikset alkaa olla vähän kehnonpuoleiset kun koko elämä tuntuu lamaantuvan tän pahoinvoinnin alle. Lenkille ei pääse eikä juuri uloskaan kun heti alkaa yökityttään. Päivät menevät lähinnä sängyn pohjalla (ja vessassa). Onneksi mummu on vielä viikon kesälomalla ja on ollut suureksi avuksi viemällä tyttöä välillä ulos ja kehittelemällä tekemistä.
Nyt vähän jännittää miten olo tulee kehittymään, kun viikon päästä ois Tuurissa Miljoonarock, johon me hankittiin miehen kanssa jo keväällä liput ja jota ollaan innokkaana odotettu, kun päästäisiin kahdestaan pienelle vapaalle... Nyt kun olenkin näin huonossa kunnossa, voi omalta kohdaltani tapahtuma mennä sivusuun. Ja se todella harmittaisi. Saapa nähdä mitä tulee tapahtumaan...
Tulipas omanapainen kirjoitus, pahoittelen! Lauantai-illan jatkoa kaikille!
Nasuliini rv 6+6
tulimme juuri pieneltä kesälomareissulta. Käytiin Ikaalisten kylpylässä lomailemassa ja tietenkin TiTi-nallen talossa. Meidän neito oli kyllä ihan tohkeissaan. Harmillisesti hänelle tuli yön aikana ihan mahdottoman kova yskä ja se vähän verotti voimia, siksi emme tänä aamuna menneet uimaan ollenkaan.
Toivottavasti pinot ei hiljene, täällä on mukavaa käydä lukemassa ja kertoilemassa kuulumisia. Itse aion pysyä vain ja ainoastaan täällä kirjoittelemassa, en meinannut liittyä yahooseen ollenkaaan. Toivottavasti täällä pysyisi pari muutakin vaihtamassa ajatuksia.
Oma napa on ollut muutaman päivän aika oireeton. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. En ole tarvinnut päikkäreitä, eikä ole enää kovasti etonutkaan. Jos ruokavälit repsahtaa pidemmiksi, niin sitten heikottaa, mutta ei pahaa oloa ole tullut silti. Tiistaina se neuvola, jospa niitä sydänääniä kuunneltaisiin. Voihan se olla että on hankala vielä niitä kuulla näillä viikoilla, on tota massua edelliseltä kierrokselta kuitenkin niin paljon jäljellä...
Kesälomaa olisi vielä kaksi viikkoa jäljellä. Aloitettiin loma vasta viikolla 30, ihan mukavaa. Saisi aurinko vielä paistaa ainakin pari viikkoa.
Hyviä vointeja kaikille.
T:Veksuli 8+3
Täällä yksi varhainen kukkuja... Neuvola siis odottaa tuossa ennen kymmentä ja tämän aikaisuden nimi on ole pissaamatta 4 tuntia.... Heh heh
Toivottavasti saadaan alkavasta elokuusta meille hyvä kuukausi ja jatketaan loput matkaa perille asti. Olen jo asennoitunut, että neuvola täti yrittää kuunnella ääniä, mutta sieltä ei mitään kuulu. En oikein jaksa ymmmärtää niiden intoa, kun kuitenkin aina aloittavat, että eihän näillä viikoilla yleensä mitään kuulu, mutta koitetaampas. Ja sitten se seuraava fraasi menee niin - ei kuulunut, mutta ei tässä mitään hätää ole kuten jo sanoin koitettiin vaan.. Joltain oli nyt neuvolassa muuten kuulunut, kun oli hoikka - tosi hieno juttu! Se on sellanen pieni pompotus, jota osaa sen jälkeen odottaa.
Eilen töissä seisoskelin montakertaa ultran vieressä, ja naureskelin itselle, olenko niin epätoivoinen, että yritän taivutella itseni kurkkaamaan - kuvitelkaas nyt... Sallin teille hyvät naurut... En sitten lopulta viitsinyt, kun en olisi rauhassa saanut kuitenkaan olla. Pomo oli ärsyttävä itsensä ja ei tahallaan meinannut ymmärtää, että mitä sanon, joten paukautin sitten lopulta suoraan, että jään ensi vuonna mammalomalle - sitten upposi ja tuli no onnea sitten vaan. Öh jes mahtavaa... Mikähän sitä saa odottavan äidin kuvittelemaan, että tämän pitäisi olla jokaisesta hienojuttu?
Isompien hoidosta on ollut puhetta. Tyttö aloittaa nyt esikoulun 5.8 ja on samalla iltapäivän tarhapaikalla. Ajateltiin, että vauvan jälkeen kävisi vaan esikoulussa eli tulisi sitten iltapäiväksi kotiin. Poika taas saisi käydä tarhassa sen muutaman päivän viikossa, jotta pysyisi kaverit ja toiminta hiukkasen.
Jep pinoilin 06 kesäkertuissa ja tuolla tuo meitin kahdenvanha herra vetelee unia. Täällä vilahti siitä pinosta toinenkin tuttu nikki. heanka kävi kertaalleen jo pinossa.
Lytte 8+0 ja murut