Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitätön keski ikäinen akka

Miten jaksan
26.06.2020 |

Sitähän minä olen. On pakko kertoa tämä mitä minulle, mitättömällä keski ikäiselle naiselle kävi. Olen ollut parisuhteessa saman miehen kanssa noin 25 vuotta. Matkailtiin paljon, harrastettiin, elettiin ihan tavis elämää. Tehtiin kesäloma matka kuten ennenkin. Viikko sen jälkeen mies suuttuu ihan jostain mitättömästä arjen asiasta niin että Haukkuu minut pystyyn, niin rumasti ettei koskaan. Sen jälkeen ns. Katoaa.....koska aina asuttiin kahta kotia työmme takia niin jää sinne omaan kotiinsa eikä enää ole missään yhteydessä. Ei vastaa, kuin maan nielemä. Minä ajattelen että nytkö se hommaksi toisen akan. Sitten yhtäkkiä soittaa puolen vuoden päästä lyhyen puhelun tyyliin anna avain, möin tämän kämpän, ostan uuden. Ja että ” olen parisuhteessa, meillä menee hyvin”.

Ei mitään selitystä, ei yhtään mitään. Laittaa matkahuolloista minun tavarat minulle . Näin päättyi yksi 25 vuotinen liitto. Ihan yhtäkkiä. Mies jää eläkkeelle ja aloittaa näin kätevästi uuden elämän. Minä ihan rikki. Koskaan en pettänyt, en edes ajatuksissa. Olisin edes halunnut tietää miksi minun kanssa oli noin paha olla että halusi jättää, missä meni pieleen. Tässä nyt koko suku ihmettelee että miten se noin teki. Miten minä selviän tästä. Olisi edes kerran sanonut aiemmin että on paha olla, olisin voinut edes yrittää korjata asioita. Nyt minun on itse keksittävä vastaus siihen mikä tässä kaikessa meni näin pieleen. Ja miten elämä oli ihan normaalia ja voi yhtäkkiä näin päättyä eroon. Minusta tuntuu että onhan siellä nyt täytynyt olla toinen nainen jo kauan ja sitten vaan etsi riidan aiheen jotta jättää minut yhtäkkiä. Ihmetyttää vaan että se toinen olisi viitsinyt noin kauan odottaa, kaikki meidän kesälomareissut sun muut ennenkun menivät yhteen. Miten minä selviän tästä enää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä toisessa asunnossa ole aina eletty kotia sinun tietämättäsi. Nyt kun otti virallisesti eron he saattoivat hankkia yhteisen.

Vierailija
22/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi jonkinlainen kuolemanpelko olla motiivina uudistaa eläkevaiheessa koko kuvionsa. Voi toimia tai sitten ei. Vanhuus tulee kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yhdyssanat muodostetaan?

Totta tosiaan! Se ei ole "keski ikäinen" eikä edes "keskiikäinen". Voisiko olla olemassa vielä joku kolmas vaihtoehto? Jos on, niin mikä se on ja miksi?

Keksi-ikäinen.

Näppisvirhe.

Vierailija
24/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vanhuspuolen/terveydenhuollon ammattilainen vastata kuuluuko tuollainen ihme käytös johonkin dementian/alzheimerin alkupuolen oireisiin?

Vierailija
25/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45+ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviät kyllä:) Usko mua, jooko...

Sua voi odottaa jotain paljon parempaa. Halaisin sua, jos voisin:)

N24

Moikkelis. Mua voit kyllä halata 😉

Ja AP:lle, ei muuta kuin meikit naamaan, hymyä huuleen ja tyttöjen kanssa terassille katsomaan nuoria uroita 😘

Kuulostatpa kusipäältä.

Vierailija
26/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku vanhuspuolen/terveydenhuollon ammattilainen vastata kuuluuko tuollainen ihme käytös johonkin dementian/alzheimerin alkupuolen oireisiin?

Usein syynä on se kuuluisa viidenkympinvillitys. Pelko vanhenemisesta ja vehkeiden surkastumisesta.

Vierailija
27/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki olis mennyt hyvin jos olisi selitellyt miksi näin. Normi, naisen ajatusmaailma.

Jos jotkut haluaa olla parisuhteessa siihen tarvitaan molempien halu.

Jos haluaa erota, se voi olla yksipuolinen päätös. Eikä se tarvitse mitään selittelyitä. Senkun lähtee.

Tavarat nainen sai kätevästi. Ihme, että ukko avainta kyseli, olis vaan sarjottanut lukot uusiksi.

Vierailija
28/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin tällaisena 60 v. Äijänä ihan nyt suoraan että ei tuo ole normaalin miehen toimintaa. Jos noin kauan olette kimpassa olleet niin ei ole normaalin ihmisen toimia vain lähteä asioista puhumatta. Voihan se olla yksipuolinenkin päätös mutta normaalisti psyykkisesti kehittynyt ihminen oli mies tai nainen kyllä pystyy keskustelemaan asioista eikä noin vain lähde. Onko se tämä uusi rouva hänellä joku narsisti joka on täysin saanut miehen sekaisin koska katkaisi samalla välit sukuunsa ja riitautui vielä työkaveriensakin kanssa? Vai onko tosiaan miehellä joku muu paha sairaus tms tullut....sanosin että me vanhat äijät nimenomaan halutaan pitää näistä ”vanhoista tyttökavereistamme” oli ne avovaimoja ta aviovaimoja kiinni justiin sen takia että sitä elettyä yhteistä elämää on jo niin paljon että kenenkään uuden kanssa sitä ei enää edes kerkiä muodostamaan niin paljoa eikä sitä enää jaksa sopeutua uuden ihmisen sukuun, tapoihin, lastenlapsia jne jne. Vanhassa vara parempi. Sitä paitsi on mukava muistella asioita nuoruudestakin, niitä yhteisiä asioita . Uuden kanssa ei olisi mitään muistelemista. Tämä on minun mielipide.kaveripiirissä joskus puhuttu äijäsaunassa näistä asioista, joka äijä oli kyllä sitä mieltä ettei ala enää vanhana emäntää vaihtamaan, ei se siitä parane.