Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitätön keski ikäinen akka

Miten jaksan
26.06.2020 |

Sitähän minä olen. On pakko kertoa tämä mitä minulle, mitättömällä keski ikäiselle naiselle kävi. Olen ollut parisuhteessa saman miehen kanssa noin 25 vuotta. Matkailtiin paljon, harrastettiin, elettiin ihan tavis elämää. Tehtiin kesäloma matka kuten ennenkin. Viikko sen jälkeen mies suuttuu ihan jostain mitättömästä arjen asiasta niin että Haukkuu minut pystyyn, niin rumasti ettei koskaan. Sen jälkeen ns. Katoaa.....koska aina asuttiin kahta kotia työmme takia niin jää sinne omaan kotiinsa eikä enää ole missään yhteydessä. Ei vastaa, kuin maan nielemä. Minä ajattelen että nytkö se hommaksi toisen akan. Sitten yhtäkkiä soittaa puolen vuoden päästä lyhyen puhelun tyyliin anna avain, möin tämän kämpän, ostan uuden. Ja että ” olen parisuhteessa, meillä menee hyvin”.

Ei mitään selitystä, ei yhtään mitään. Laittaa matkahuolloista minun tavarat minulle . Näin päättyi yksi 25 vuotinen liitto. Ihan yhtäkkiä. Mies jää eläkkeelle ja aloittaa näin kätevästi uuden elämän. Minä ihan rikki. Koskaan en pettänyt, en edes ajatuksissa. Olisin edes halunnut tietää miksi minun kanssa oli noin paha olla että halusi jättää, missä meni pieleen. Tässä nyt koko suku ihmettelee että miten se noin teki. Miten minä selviän tästä. Olisi edes kerran sanonut aiemmin että on paha olla, olisin voinut edes yrittää korjata asioita. Nyt minun on itse keksittävä vastaus siihen mikä tässä kaikessa meni näin pieleen. Ja miten elämä oli ihan normaalia ja voi yhtäkkiä näin päättyä eroon. Minusta tuntuu että onhan siellä nyt täytynyt olla toinen nainen jo kauan ja sitten vaan etsi riidan aiheen jotta jättää minut yhtäkkiä. Ihmetyttää vaan että se toinen olisi viitsinyt noin kauan odottaa, kaikki meidän kesälomareissut sun muut ennenkun menivät yhteen. Miten minä selviän tästä enää.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät kyllä:) Usko mua, jooko...

Sua voi odottaa jotain paljon parempaa. Halaisin sua, jos voisin:)

N24

Vierailija
2/28 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit verevänä keski-ikäisenä naisena todella kätevästi eläkkeelle jäämässä olevasta papasta eroon. Uusi nainen sitten hoitakoon hautaan. Ehkä mies myös kaipasi tiiviimpää suhdetta eläkepäiviksi toisen eläkeläisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puol vuotta oottelit yhteydenottoa...et ite soittanut/ menny katsomaan....ja kaksi asuntoa muutenkin. Ei tuo mikään parisuhde ollu kin sinun mielessäsi. Mene nyt ees sinne riehumaan ja anna tulla ulos kaikki...järjestä kunnon keslustelu ja ala vaatia selityksiä dilyä toiseltakin naiselta.

Mikä liitto teillä oli? Avo? No ne voikin loppua noin, ei selityksiä kun ei koskaan mitään luvattukaan.

Vierailija
4/28 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oottanut puolta vuotta kun juuri selitin että en saanut yhteyttä vaikka kuinka yritin. Työn takia oli pakko olla 2 asuntoa. En selitä sitä enempää. En mene sinne raivoamaan, ei anna ylpeys myöten. Olen kyllä todella masentunut. Olem hirveän yksinäinen. Miten tässä jaksaa elää.

Vierailija
5/28 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy vaan hyväksyä, että mennyt on mennyttä. Se ei vatvomalla muutu.

Et voi vaikuttaa muihin. Mutta sitäkin enemmän voit vaikuttaa itseesi: On paljon yksin eläviä naisia jotka voi elää täyttä elämää ilman miestä. Sinun on keksittävä itsellesi mieluisaa tekemistä. Käy lenkillä, lue, harrasta, lähde reissuun.

Eikä sun asiat niin huonosti ole: yleensä on niin että eron tultua mies ei jätä rauhaan, vaan vainoaa.

Vierailija
6/28 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se riita ei miehen mielestä ollut mitätön eikä teillä hänen mielestään mennyt hyvin. Oletko nälvinyt tai mitätöinyt häntä vuosien varrella juuri siitä asiasta mistä riitelitte? Ehkä oli se viimeinen pisara ja loukkasitkin verisesti?

Vierailija
7/28 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia. Jotkut ihmiset on dorkia ikään katsomatta. Aloitat kuntoilun ja pistät pään kuntoon ja baanalle takaisin. Ajattele positiivisia asioita ja vapautta mikä nyt on edessä.

mies52v

Vierailija
8/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tuollaista, taisi olla muistaakseni kyse vain siitä kumpi meistä veisi auton katsastukseen, katsottiin allakoista aikaa etttei tarvita kumpikaan autoa. Siinä yhteydessä yhtäkkiä huusi ja haukkui minut niin pahasti etten halua edes sanoa. Ikinä ennen ei ole tehnyt niin.. Samalla katkaisi välit aikuiseen poikaamme ja miniämme kuuli että oli läksiäisjuhlissa töissä haukkunut työkaverinsa joka on ihan ennenkuulumatonta.aina oli ollut kivat välit ja kotonakin kehui työkavereitaan. Miniä on sitä mieltä nyt että on todella outoa kun ottaa uuden emännän ja samalla katkaisee näin välit lähimpiinsä, siis meihin jotka elettiin samaa elämää vuosikymmeninä.

Mutta hän sanoi olevansa nyt onnellinen. Onneksi on läheisiä vaikka tunnen todella järkytystä, pettymystä ja surua. En voi uskoa todeksi. Isänsä vanha ihminen on ihan sanaton ja pahoillaan tästä kaikesta. Säälittää vanha ihminen tämä kokea myös.

Vierailija
9/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tuollaista, taisi olla muistaakseni kyse vain siitä kumpi meistä veisi auton katsastukseen, katsottiin allakoista aikaa etttei tarvita kumpikaan autoa. Siinä yhteydessä yhtäkkiä huusi ja haukkui minut niin pahasti etten halua edes sanoa. Ikinä ennen ei ole tehnyt niin.. Samalla katkaisi välit aikuiseen poikaamme ja miniämme kuuli että oli läksiäisjuhlissa töissä haukkunut työkaverinsa joka on ihan ennenkuulumatonta.aina oli ollut kivat välit ja kotonakin kehui työkavereitaan. Miniä on sitä mieltä nyt että on todella outoa kun ottaa uuden emännän ja samalla katkaisee näin välit lähimpiinsä, siis meihin jotka elettiin samaa elämää vuosikymmeninä.

Mutta hän sanoi olevansa nyt onnellinen. Onneksi on läheisiä vaikka tunnen todella järkytystä, pettymystä ja surua. En voi uskoa todeksi. Isänsä vanha ihminen on ihan sanaton ja pahoillaan tästä kaikesta. Säälittää vanha ihminen tämä kokea myös.

Miehellä oli selvästi toinen nainen jo pidempään. Huono omatunto purkautui sitten raivona pihalle. Tsemppiä ja nauti elämästäsi ilman moista törkymöykkyä.

Vierailija
10/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muuten erikoista, että kun miehellä on toinen nainen niin mies vie vaimonsa lomareissuun ja häipyy sen jälkeen kun pieru saharaan, eli toisen naisen luokse. Tiedän monta vastaavaa tapausta ja mullekin kävi niin.

Vierailija
11/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nainen, pää pystyyn ja muista että olet todella paljon muutakin kuin jonkun petturiksi osoittautuneen miehen puoliso. Koko identiteettiään ei kannata rakentaa toisen ihmisen ja suhteen varaan pelkästään. Tuskin kumppanuudessanne oli ns. aitoa vikaa, ukolle vaan iski ikäkriisi ja halu kokeilla onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Suhteenne päättyi hänen vuokseen, ei sinun.

Vierailija
12/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että toinen nainen katseltuna. Näppärä tekosyy raivostua sinulle ja näin erota. Mutta toisaalta tuo työkavereidenkin haukkuminen vaikkuttaisi siltä että miehellä mielenterveys pettänyt pahemman kerran. Annappa uuden naisen hoitaa miestäsi. Tosin näissä mielenterveysjutuissa voi monesti olla niin myös se toinenkin on kuutamolla. Onneksi lapsesi jo aikuinen. Onhan asunto jossa asut omasi?

Ymmärrän että olet shokissa mutta unohda koko mies! Nauti itseksi asioista, tee ylitöitä jos mahdollista niin asia ei pyöri kokoajan mielessä ja samalla tienaat.

Vierailija
13/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. Minä kanssa tiedän muutamia noita tapauksia, ja olen kuullut myös noista että kun ukoilla toinen eukko ne alkaa saada raivokohtauksia omalle eukoll,e kun ne on niin ristiriitaisessa paineessa. Että se kai hermostuttaa ukkoja olle kahden naisen loukussa ja sitten ne saa raivareita. Että kun ukko raivoaa se on aina merkki toisesta eukosta. Sillon kannattaa vaan potkaista pihalle, sellasella ukolla ei tee yhtään mitään.

Vierailija
14/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhdyssanat muodostetaan?

Vierailija
15/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä menneisyytensä totaalihylkääjiä ollut kautta maailman sivu, valitettavasti. Totta kai on hyvin karua, jos ja kun tuollainen sattuu omalle kohdalle. Kandee pitää mielessä, että syy ei todellakaan ollut sinussa vaan se löytyy miehen korvien välistä. Ehkä onni onnettomuudessa että pääsit hänestä ajoissa eroon, mies saattaa vanhoilla päivillään muuttua vielä hankalammaksi ja arvaamattomammaksi. Nyt hän on uuden emännän huolena. 

Vierailija
16/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon kirjoitusvirheitä voikaan yhdessä aloituksessa olla?

Vierailija
17/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yhdyssanat muodostetaan?

Totta tosiaan! Se ei ole "keski ikäinen" eikä edes "keskiikäinen". Voisiko olla olemassa vielä joku kolmas vaihtoehto? Jos on, niin mikä se on ja miksi?

Vierailija
18/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei voi koskaan täydellisesti tuntea, sen yritän täällä muistaa minä, toinen keski-ikäinen ja neljännesvuosisadan verran aviossa ollut. Nyt on ok ja ”tavis elämää”, mutta samalla käsitän, että kun tosi vaikea paikka ja kova takaisku joskus tulee niin kuin elämässä lopulta tulee, en voi olla varma että toinen pysyy vierelläni silloinkin.

Sinä et ole mitätön. Entinen miehesi on Ilmeisesti kieltänyt ja mitätöinyt koko eläkkeelle jäämistä edeltävän elämänsä. Oli syy mikä hyvänsä, hän on polttanut sillat takanaan, ja raskaimmat seuraukset hän kantaa siitä lopulta itse. Toivon, että jaksat keskittyä katsomaan eteenpäin. Tuo mies on niin entinen kuin olla voi, ja sinä selviät ja voit paremmin ilman tuollaista katkeruutta ja kaunaa kerännyttä, keskenkasvuiseksi jäänyttä ihmistä.

Vierailija
19/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviät kyllä:) Usko mua, jooko...

Sua voi odottaa jotain paljon parempaa. Halaisin sua, jos voisin:)

N24

Moikkelis. Mua voit kyllä halata 😉

Ja AP:lle, ei muuta kuin meikit naamaan, hymyä huuleen ja tyttöjen kanssa terassille katsomaan nuoria uroita 😘

Vierailija
20/28 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa! Tässä on nyt oiva tilaisuus muuttua perhoseksi! Kampaaja=erotukka, kosmetologi, kuntosali/uimahalli, vaatekaappi (nämä toki riippuu budjetista).

Minäkin olen keski-ikäinen mitätön akka mutta eipä haittaa pätkääkään! Elelen omaa elämääni täyteläisin rinnoin, tee sinä sama. Tietenkin on nyt shokkivaihde päällä, mutta älä surkuttele että olet huono/kamala! Korkeintaan anna itsesi tuntea raivoenergiaa kuspäisen miehesi takia, sinussa ei ole vikaa. Meitä on paljon joiden tarina muistuttaa omaasi ja kyllä me on pärjätty oikein hyvin. Mutta älä nyt vain hätäpäissäsi heittäydy ensimmäisen miehen vietäväksi ja lyö hynttyitä yhteen..