Mitä päälle työhaastatteluun kesällä?
Tälläsillä helteillä, mitä laittaisitte päälle? Tulisiko kesämekosta jotenkin huono vaikutus?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kesämekkoa jos haluat antaa ammattimaisen vaikutelman, jakkupuku on paljon parempi. Toki jos kyseessä on joku kesäpesti hautausmaalla niin sitten mekko kelvannee mutta jos vaikka johonkin yritysjohtoon olet hakemassa niin ei missään nimessä.
Jakkupuku on kyllä niin tantta-asu kuin olla ja voi. Tyylikkäästi voi pukeutua myös olematta tantta. Kesämekkokin voi olla tyylikäs, jos se on oikeanlainen. Ei mitään henkkamaukka-retkua tai rantamekkoa.
No eikä ole tanttaa, jos ei valitse tanttapukua. Löytyy vaikka mitä trendikkäitä nuorille sopivia office asuja. Mun lempi toimistolookissa on siistit ballerinat, leveät mustat vajaamittaset housut, valkonen paitapusero ja musta bleiseri, jossa on tekonahkaiset ohuet liepeet. T. Nainen pankissa 27v.
Kesämekko kuulostaa liian casualilta, mutta voi olla nähdään mielessämme eri asu.
Tuohan ei ole jakkupuku. Office eli ihan vain toimistoasu on ihan eri asia kuin jakkupuku. Et ehkä ymmärrä termin kesämekko laajuutta, jos se sinusta kuulostaa liian rennolta. Kesämekkohan voi olla käytännössä mitä tahansa pikkumustan ja rantakaavun väliltä.
Pikkumusta ei ole kesämekko. Voit käyttää pikkumustaa kesällä, mutta se ei ole kesämekko.
Siistin mekon voisin laittaa työhaastatteluun. En mitään hihatonta tai naruolkaimia, paitsi toki jos päälle laittaa jonkun takin tai puseron tai muuta. Mutta laittaisin sen verran siistin mekon, etten sanoisi sitä kesämekoksi.
Ok. Minulle termi kesämekko kattaa myös siistit mekot.
Riippuu työstä ja työpaikasta. Musta kuitenkin hyvä ohjenuora on, että pukeudu kuten pukeutuisit sinne töhin mennessäsi. Ihan turha pukeutua jakkupukuun, jos et sellaista aio käyttää siellä jatkossa. En ymmärrä miksi työhaastatteluun pitäisi pukeutua ylihienosti. Monessa toimistossakin pukeutuminen on hyvin vapaata, ellet nyt jonnekin pankkiin tai asianajotoimistoon ole menossa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työstä ja työpaikasta. Musta kuitenkin hyvä ohjenuora on, että pukeudu kuten pukeutuisit sinne töhin mennessäsi. Ihan turha pukeutua jakkupukuun, jos et sellaista aio käyttää siellä jatkossa. En ymmärrä miksi työhaastatteluun pitäisi pukeutua ylihienosti. Monessa toimistossakin pukeutuminen on hyvin vapaata, ellet nyt jonnekin pankkiin tai asianajotoimistoon ole menossa.
Sori saivartelu, mutta ei ole hyvä idea pukeutua lököverkkareihin ja kauhtuneeseen t-paitaan, vaikka olisikin menossa raksatyön haastatteluun. Tuossa asussahan saattaa sinne itse työhön mennä, kun oma asu kuitenkin peitetään työvaatteilla. Kyllä työhaastatteluun on vähän syytä panostaa joskaan minunkin mielestäni jakkupuku tms. on turha, jos sellaista ei muutenkaan käytä. Siistit farkut ja siisti paitakin toimii oikein hyvin. Sillä asulla olen itse kaikki työni saanut. Kuumalla voi sitten valita ohuemmat materiaalit (ei kuitenkaan läpikuultavia).
Olen rekrytoinut vuodesta 1995. Tärkeintä on se mitä suustasi päästät ei se miltä näytät. Olen nähnyt näitä joulukuusia haastatteluissa todella paljon. Vinkkini kaikille on, että jos haet teatteriin näyttelijäksi, niin näyttele.
Siisti polven alle yltävä paitamekko on ihan ok työhaastatteluun. Ei siis trikoinen vaan esim. pellavaa. Sellainen jossa on vyö. Kyllä te tiedätte mitä tarkoitan :)
Monissa kommenteissa oletetaan että ap olisi hakemassa johinkin kansainväliseen megakorporaatioon, jossa odotetaan jäykkää bisnespukeutumista. Sopiva pukeutuminen riippuu tosi paljon siitä tehtävästä johon olet hakemassa. Selvitä mitkä ovat alan pukeutumisnormit ja pukeudu sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Siisti polven alle yltävä paitamekko on ihan ok työhaastatteluun. Ei siis trikoinen vaan esim. pellavaa. Sellainen jossa on vyö. Kyllä te tiedätte mitä tarkoitan :)
Vanha kunnon karjakkomekko :) No ei, onhan ne ihan siistejä laadukkaasta materiaalista tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Olen rekrytoinut vuodesta 1995. Tärkeintä on se mitä suustasi päästät ei se miltä näytät. Olen nähnyt näitä joulukuusia haastatteluissa todella paljon. Vinkkini kaikille on, että jos haet teatteriin näyttelijäksi, niin näyttele.
No eipä täällä mitään joulukuusitälläytymistä ole ehdotettu..
Laita myös vaatteet joissa oot itsevarma! Jos aiot koko ajan hermostuneena nykiä mekonhelmaa ja ajattelet "oi ei, onko tää nyt liian lyhyt/rento/hippi/mitäikinä" niin se ei ole hyvä asu sulle. Jotain mikä on siistiä ja sulla on hyvä fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki. Vain kovin jäykkää bisnestyyliä, joka on tarpeen hyvin harvassa firmassa Suomessa. Jos hakee vaikkapa kaupan kassalle jakkupuku tms. näyttää lähinnä naurettavalta haastatteluasuna ellei kyseessä ole joku Turo Taylorin myyjän paikka.
Vierailija kirjoitti:
Monissa kommenteissa oletetaan että ap olisi hakemassa johinkin kansainväliseen megakorporaatioon, jossa odotetaan jäykkää bisnespukeutumista. Sopiva pukeutuminen riippuu tosi paljon siitä tehtävästä johon olet hakemassa. Selvitä mitkä ovat alan pukeutumisnormit ja pukeudu sen mukaisesti.
Mm totta. Taitavat vastata oman työpaikan mukaan.ap saattaa hakea vaikka jätskikiskalle.
Vaaleat farkut ja valkoinen T-paita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki. Vain kovin jäykkää bisnestyyliä, joka on tarpeen hyvin harvassa firmassa Suomessa. Jos hakee vaikkapa kaupan kassalle jakkupuku tms. näyttää lähinnä naurettavalta haastatteluasuna ellei kyseessä ole joku Turo Taylorin myyjän paikka.
Totta. Mutta luulisi kysyjän itsekin tajuavan jos pukeutuu överihienosti mennessään kunnan ulkotilojen huoltotiimin haastikseen tms. Ja jonnekin se siistimpi bleiserityyli vaan sopii, ei sitäkään tarvitse kokonaan pois rajata. Olisi kyllä helpompaa jos kysyjä vähän avaisi tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mutta luulisi kysyjän itsekin tajuavan jos pukeutuu överihienosti mennessään kunnan ulkotilojen huoltotiimin haastikseen tms. Ja jonnekin se siistimpi bleiserityyli vaan sopii, ei sitäkään tarvitse kokonaan pois rajata. Olisi kyllä helpompaa jos kysyjä vähän avaisi tilannetta.
Jos on menossa elämänsä ensimmäiseen haastatteluun, ei välttämättä tajua. Sitten löytää itsensä jakkupuku päällä sieltä huoltotiimin haalarityyppien joukosta, kun kuunteli av-mammoja. Toki oma vika, kun ei kertonut edes suunnilleen, minkä alan töitä hakee.
Biksut, jos mies haastattelija. Teet vielä yli venytteleviä liikkeitä sopivin ajoin.
Olin viime kesänä helleaikaan työpaikkahaastattelussa hihattomassa kesämekossa.
Mekko on musta, pitkä ja tyylikäs, ei mikään naruolkainreuhka, ja se oli mulla tänäänkin töissä päällä.
Sain paikan heti, 15 minuutin haastattelun jälkeen.
Haastattelija oli äitini ikäinen nainen.
PS. Jalassa oli sandaalit, joista näkyivät hopeanhohtoisen varpaankynnet aivan kuten tänäänkin.
Mä olin viimeksi ihan alasti haastattelussa, koska oli kuuma ja muutenki en jaksanut liikaa pohtia. Sain paikan, vaikka haastattelija oli äitini ikäinen heteronainen. Nykyään olemme molemmat usein töissä pyllybikineissä. Ja meilläkin on toki varpaat lakattu!
Voi mä käytän ihan hirveästi erikielisiä termejä. Kauniisti sekaisin suomea, ruotsia, englantia ja saksaa. Ja office wear sanan olen varmasti kuullut paljon paljon useammin kuin toimistotyyli.