Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys seksuaalisesta ahdistelusta/raiskauksesta

Vierailija
26.06.2020 |

Kun armeijassa varusmies menee valittamaan lääkärille vatsakipua niin tietyissä varuskunnissa varuskuntalääkäri käskee laskea housut ja hän työntää sormensa varusmiehen takapuoleen tarkistaakseen ettei ole sisäisiä verenvuotoja. Tätä voisi ajatella normaaliksi käytännöksi mutta jos nyt todellisuutta mietitään niin kun aikuiset työntekijät hakevat työpaikaltansa sairaslomaa vatsataudin johdosta niin ei kukaan lääkäri tunge sormea takapuoleen. Koska tätä käytäntöä ei käytetä missään muualla kuin armeijassa niin uskon käytännön olevan lähinnä varusmiesten nöyryyttämisen takia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä erikoiselta...

Vierailija
2/6 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on erotusdiagnoosista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön löpön. Mulla on ollut hankala sappikivitauti jonka kanssa jouduin päivystykseen lukuisia kertoja. Ihan joka ikinen kerta tutkittiin peräsuolen kautta, ettei olen mitään verenvuotoa ja että uloste on normaalin näköistä tai että suolessa ei ole mitään isoa kakkapaakkua.

Samaten mieheni joutui päivystykseen divertikuliitin takia. Taas tutkittiin peräsuolen kautta.

Työskentelen itse sairaanhoitajana yliopistosairaalassa. Jos meidän potilaista joku valittaa vatsakipua, niin kyllä se tuseeraaminen (peräsuolen tutkiminen) tehdään silloinkin aina. Se on vatsakipuisen potilaan perustutkimus.

Vierailija
4/6 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. Mulla on ollut hankala sappikivitauti jonka kanssa jouduin päivystykseen lukuisia kertoja. Ihan joka ikinen kerta tutkittiin peräsuolen kautta, ettei olen mitään verenvuotoa ja että uloste on normaalin näköistä tai että suolessa ei ole mitään isoa kakkapaakkua.

Samaten mieheni joutui päivystykseen divertikuliitin takia. Taas tutkittiin peräsuolen kautta.

Työskentelen itse sairaanhoitajana yliopistosairaalassa. Jos meidän potilaista joku valittaa vatsakipua, niin kyllä se tuseeraaminen (peräsuolen tutkiminen) tehdään silloinkin aina. Se on vatsakipuisen potilaan perustutkimus.

Kun kävin terveyskeskuksessa valittamassa vatsakipua, niin ei silloin mitään peräsuolta tutkittu. Lääkäri vain paineli vatsaani ja sanoi, että minulla on ärtyneen suolen oireyhtymä.

Vierailija
5/6 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusjuttu. Kun umpisuoli puhkesi niin melkein ekana tutkittiin pyllyn kautta onko ongelma siellä. Kipu oli vähän kaikkialla.. ja leikkaukseen vauhdilla.

Vierailija
6/6 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homolääkäreitä