Lue keskustelun säännöt.
Alalle opiskelemaan joka ei ole itselle
26.06.2020 |
Sain siis opiskelupaikan yliopistolta, alalta joka ei juuri kiinnosta enkä sitä omakseni tunne. Olen pyrkinyt kahdesti haluamaani koulutukseen, tuloksetta. (Oikis).
Mitä tekisitte tilanteessa? Opiskelisitteko alaa jolle pääsitte ja hakisitteko joka kevät yliopistoon pääsykokeella uudestaan, vai suorittaisitteko maisterivaiheen ja työelämästä vaihtaisitte myöhemmin alaa?
Suoraan en välttämättä voi heti vaihtaa alaa, sillä opiskelijalla loppuvat sekä opintokuukausituet että laina. Valmistuessa velkoja olisi opinnoista kuitenkin jo sen verran, ettei uutta maisterin tutkintoa viitsisi heti lähteä suorittamaan.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla saman tyylinen tilanne, tosin olen työelämässä ollut jo pitkään. Entinen unelmatyöni loppui ja työnantaja lupasi kouluttaa (ilman että mulle tulee siitä kustannuksia) alalle joka työllistää heillä jatkossakin. Olen nyt myöntynyt tähän ja siirtynyt jo opettelemaan uutta työtä, joka ei ole niin mun juttu... Ala kuitenkin siis työllistää joten teen nyt sitä toistaiseksi.
En usko että ala jolle nyt olen siirtymässä olisi mulle loppuelämän työ eikä edes pidempiaikainen mutta jos nyt käyn sen koulutuksen ja pari vuotta teen ko. työtä niin sitten voisin alkaa miettiä mitä mielekkäämpää tekisin seuraavaksi. Tästä saan kuitenkin koulutuksen ja kokemuksen jolla mulla on realistiset mahdollisuudet työllistyä jatkossakin. Jollain on elettävä.