Olen miettinyt sijoitusasunnon ostoa - vanhoja kerrostaloasuntoja (joissa valmis vuokralainen) saa halvalla - mutta asunnon arvo ei kyllä nouse...
Mutta saisi pääomalle jotain tuottoa. Olisi kiikarissa 8 % tuotto.
Sitten on nämä uudet asunnot - ”käsiraha 40 000 e ja 75 000 e yhtiölainaa. Mutta niistä nähtävästi ei saa yhtiölainaa lyhennettyä kovinkaan nopeasti.
Mutta taidan jättää väliin.
Kommentit (5)
Meillä vanhempiankwrrostaloasuntoja. Ollaan remontoitu ne ja vuokratuotto on hyvä.
Joku ollaan myös myyty remontoituna.
Hki:stä on tällä hetkellä vaan ihan mahdotonta löytää hyviä kohteita. Kaikki myydään tosi nopeasti!
Laitoin myös vuokralaisen tekemään töitä asuntoni eteen ostamalla uudiskohteen, jota hän työlläön maksaa. Modernia orjakauppaa...
Vanhoissa asunnon arvon nousu vaatisi, sen että asunnon saisi halvalla ja remppaisi. Taloyhtiön isot rempat pitäisi olla tehtynä ja sijainnin hyvä. Tämän lisäksi pitäisi itse osata remontoida/tuntea joku joka osaa ja tekee halvalla. Tuollaista kohdetta on aika vaikea löytää ja minä en ole remonttimies, joten itse harkitsisin uudempaa
Vierailija kirjoitti:
Itse päädyin uudiskohteeseen. 25v laina-aika. Muutan sitten 25 vuoden päästä siihen, kun jään eläkkeelle.
En osaa osakesijoittaa, joten kokeilin tuota. Aika näyttää menivätkö rahat kankkulankaivoon.Köyhän on jotakin koitettava elantonsa eteen, kun eläkekin tulee olemaan pieni
Sun kannattanee laittaa parikymppiä sivuun kuukausittain tulevia remontteja varten, jos suunnitelmasi on tuo, muussa tapauksessa kannattanee vaihtaa jossain vaiheessa uudempaan kohteeseen. Putkiremppa tämän hetkisessä kohteessasi on ajankohtainen, kun olen asunut siinä 10-15 vuotta.
Itse päädyin uudiskohteeseen. 25v laina-aika. Muutan sitten 25 vuoden päästä siihen, kun jään eläkkeelle.
En osaa osakesijoittaa, joten kokeilin tuota. Aika näyttää menivätkö rahat kankkulankaivoon.
Köyhän on jotakin koitettava elantonsa eteen, kun eläkekin tulee olemaan pieni