Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon laihduttaneet persoona

Pikkusisko
26.06.2020 |

Oletteko huomanneet useita kymmeniä kiloja laihduttaneiden persoonan tai käyttäytymisen muuttuneen "ilkeämmäksi".

Minulla on sisko joka oli sairaalloisen ylipainoinen (bmi 48), nyt kesän aikana onnistui vihdoinkin pääsemään normaaliin painoindeksiin.

Nyt sisko on ruvennut laukomaan todella inhottavia kommentteja.
Hän huomautti minulle eilen että takapuoleni näyttää isoilta farkuissa ja huomauttelee jos otan kaksi grillimakkaraa.
Hän peililee itseään jatkuvasti ja äsken sanoi että voi antaa hänelle isoksi jääneet vaattet minulle.
Jos laitan hiuksia peilin edessä, tulee siskoni katselemaan minua päästä varpaisiin, näen tämän peilin kautta.
Vieressäni seisoessa selvästi vertailee kehojamme.

Olemme käyneet yhdessä ulkoiluttamassa vanhempiemme koiria viikonloppuisin ja nyt siskoni sanoi että hänen varmaan pitää mennä yksin, sillä en tule pysymään hänen perässään.

Kaupassa ja kaduilla on ruvennut kommentoimaan ihmisten kehoja todella rumasti ja tuijottelee itseään jokaisesta heijastavasta pinnasta.
Pukeutuminenkin on muuttunut todella radikaalisti. Jopa niin että pyysimme äidin kanssa siskoa laittamaan jotain hieman sopivampaa isoäitimme hautajaisiin.

Olemme aikuisia, yli kolmekymmentävuotiaita ihmisiä. Olemme tiivisti tekemisissä sillä asumme todella lähellä toisiamme ja vamhepiamme.

Olen surullinen, en ymmärrä miksi ennen mukava siskoni on muuttun niin kovin piikikkääksi. Ajattelin painon pudotuksen lisäävän itseluottamusta. Onko teillä kokemuksia vastaavanlaisesta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kommentteja ehkä toisinpäin. Olen siis mies ja tiputin painoa 142kg -> 85kg. Ennen sain vähän väliä pistäviä kommetteja tai vihjailuja siitä, että olen ylipainoinen. "heh.. etkö meinaa mahtua siihen, siirretäänkö pöytää?". Kun sain itseni normaalipainoiseksi, niin nuo kommentit loppuivat ja alkoi tulla paljon positiivisia kommentteja. Moni naispuolinen tuttu on jopa sanonut "mä näen sut jotenkin nyt eri valossa, olet vähän kuin toinen henkilö". Siis mitä ihmettä? Onko mun persoonani ja luonteeni jotenkin kiinni siinä mitä mä painan?

Vierailija
2/9 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden viikon laihdutta jutuissa näkee tuon persoonan muutoksen...

Katsokaa vaikka itse, tässä muutama ennen ja jälkeen kuva artikkeleineen:

https://www.iltalehti.fi/viikon-laihduttaja/a/201701292200061659

https://www.iltalehti.fi/viikon-laihduttaja/a/201701272200061092

https://www.iltalehti.fi/viikon-laihduttaja/a/2016072621957160

https://www.iltalehti.fi/viikon-laihduttaja/a/2016032921337499

Kummallisesti vaattetkin vähenee painonpudotuksen myötä ja naama menee ankanhuulitötterölle.

Kato vaan Ap kohta siskos pukee päälleen "voimaannuttavat pyllybikinit" XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kommentteja ehkä toisinpäin. Olen siis mies ja tiputin painoa 142kg -> 85kg. Ennen sain vähän väliä pistäviä kommetteja tai vihjailuja siitä, että olen ylipainoinen. "heh.. etkö meinaa mahtua siihen, siirretäänkö pöytää?". Kun sain itseni normaalipainoiseksi, niin nuo kommentit loppuivat ja alkoi tulla paljon positiivisia kommentteja. Moni naispuolinen tuttu on jopa sanonut "mä näen sut jotenkin nyt eri valossa, olet vähän kuin toinen henkilö". Siis mitä ihmettä? Onko mun persoonani ja luonteeni jotenkin kiinni siinä mitä mä painan?

Nuo ovat sinun omia kokemuksiasi muiden reagoimisesta sinuun, eivätkä muiden

kokemuksia sinusta.

Henkilön on itse vaikea huomata persoonan muutoksia itsessään.

Keho ja mieli kulkee yhdessä.

Olen työssä vammaistyössä ja valitettavasti jotkut ihmiset katkeroituvat ja muuttuvat happamiksi mikäli vammautuminen on tapahtunut myöhemmin elämässä vaikka onnettomuuden seurauksena. Näissä tapauksissa läheiset ovat raportoineet psyykkeen muutoksista.

Itsellä lihominen aiheutti masentuneisuutta ja passiivisuutta. Miksi siis laihtuminen ei aiheuttaisi jonkinlaisia muutoksia?

Vierailija
4/9 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannu omassa kaveriporukassa että monet lihavat on enempi tai vähempi"piikikkäitä".

Olen miettinyt että johtuuko se siitä että ovat tunteneet tulleensa jossain vaiheessa kiusatuksi, tai huonosta itsetunnosta ja siksi haluavat "hyökätä" ennenkuin muut loukkaavat heitä. Sitten kun lihava laihtuu niin alkaa "kostotoimenpiteet" muita kohtaan.

Ne ystävät jotka ovat olleet hoikkia/normaalipainoisia koko elämänsä harvemmin kiinnostaa muiden paino, kun taas laihduttanut kaveri puhuu kokoajan "läskeistä" ja muutenkin kommentoi toisia kokoajan ikävään sävyyn.

Tämä kaveri yhteisissä illanvietoissa vetää aina hirveet överit ja sitten jotenkin aina esittelee itseään (viimeksi alkoi stripata).

Instassa sisältö on muuttunut radikaalisti.

On pettänyt poikaystäväänsäkkin nyt useamman kerran laihtumisen jälkeen. Poikaystävä tietää, mutta on antanut anteeksi.

En tunne enää kaveriani.

Vierailija
5/9 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että mun entinen hyvä ystävä yritti reippaasti laihduttuaan pokata mun miestä. (Olen itse ylipainoinen) Ennen kävi lapsensa kanssa meillä kylässä. (Meilläkin suurinpiirtein samanikäinen lapsi miehen kanssa) Kaveri alkoi ilmestyä meille kun olin iltavuorossa. Oli ollut miehen mukaan antavaa vaatetta päällä. Kuulemma ohi ajoi ja lapsensa ehdotti että poiketaan kylään. Mies päästi sisälle ja rupesi keittämään kahvia ja lapset leikki huoneessa. Tämä ystävä sitten oli kysynut mieheltäni että onko jälkkäriä myös tarjolla, kun hän on ollut niin kiltisti ja syönyt vain salaattia. Mies kohteliaasti oli sanonut ettei valitettavasti ole. Ystävä istui hetken vielä kylässä. Mies kertoi tästä heti kun tulin kotiin. En sanonut tästä mitään ystävälle, kun sillä on vähän tommonen huumorintaju. Yritti pari kertaa vielä tulla kylään kun en itse ollut kotona, mutta mies sanoi että nyt ei oikein sovi. Kun mies alkoi saamaan viestejä ja kuvia facessa niin silloin katkaisin välit tähän ystävään.

Vierailija
6/9 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu sanoo kaikesta et kaikki hälle kateita.

Nyt kun on laihtunu. Joku nainen katto vihasesti kun tää kiilas ohi kassalla niin katto silleen koska oli kuulema kade.

Vierailija
7/9 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut! Tuo itseään esille kokoajan ja silittelee mahaansa/lantiotansa

Vierailija
8/9 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo läihdutti ja jätti

Vierailija
9/9 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen ennestäänkin kuvottava eksä kuvitteli vissiin rupeavansa maratoonariksi sen jälkeen kun miehen veli kippasi sen elämästään ja meni naimisiin nykyisen vaimonsa kanssa. Alkoi juosta ja laihtui rumaksi ja ryppyiseksi luukasaksi ja on kuulemma vielä v... mäisempi kuin aikaisemmin läskinä. Onneks ei tarvii olla enää tekemisissä. Luuleekohan vielä jonkun miehen saavansa??:=DDDDD ei taida onnistua kun näyttää ruumiilta