Ahdistaako tuleva hellepäivä?
Kommentit (37)
En niin kauheasti tykkää. Huonosti nukutut yöt ja polla pehmenee vaikka kuinka juo. Etätyö kotona ja huone lämpenee päivän mittaan. Virkisti kyllä kun pääsin tekemään aamun viileydessä tunnin pyörälenkin. Ei sellaista voi ajatellakaan enää iltapäivän puolella.
Täytyy vain pärjätä. Loma alkaa ihan justiinsa ja luvattu +20 astetta joka sopii mulle paljon paremmin. Silloin voi ulkoillakin kunnolla.
Ei ahdista. Kuumimman ajan hengailen sisällä ja nautin aamu- ja ilta-auringosta.
Ahdistaisi ilman ilmastointilaitetta. Käytin koiran klo 4 ja 9:30 ja nyt voi istua sisällä pimeässä ja viileässä.
Ahdistaa, kun aloin miettiä, että tulevaisuudessa tämä kuumuus vain lisääntyy ja nytkin jo pellot kelottuu kuivuudesta.
Ajaessani autoa kuvittelin miltä maisema näyttää tulevaisuudessa, -näin edessäni pelkkää aavikkoa.
Nyt töissä +27 ja tästä kun kotiin pääsen, pääsen "ihanaan" 32 asteiseen kämppääni. Yöksi partsin ovi auki ja aamuksi laskenut "hyytävään" 30 asteeseen... On nää länsi-ikkuna-asunnot ihania! (never again!) onneksi vaan tää viikko ja ens viikolla tippuu lämpötilat 19-20:een.
Vierailija kirjoitti:
Snadisti.
Eilen oli 32,5 ja autoilen ilmastoimattomalla autolla työssäni. Auton sisällä oli yli 53, viimeisin lukema ennen mittarin sekoamista.
Vinkki: raota ikkunoita.
Onneksi on loma, ei tarvi mennä minnekään. Kaupassa (ilmastointi) voi käydä ostamassa jätskiä, jos jaksaa. Kuumimman porotuksen jälkeen/illansuussa mennään lapsen kanssa uimaan.
Ei onneksi olla kotona (ennuste 29) vaan Oulussa (ennuste 26).
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ihan hemmetisti muutenkin saatika nyt, kun tänään ja huomenna on muutto. Mitä edes tarjoan muuttoapulaisille ruuaksi? Ikääkin on ihan riittävästi ja senkin takia helteet on rasittavia.
Olen niin väsynyt, että itku pääsi. Onneksi olen yksin.
Eii mä olen ihan hyvässsä kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Eii mä olen ihan hyvässsä kännissä.
En mää kato maailmaa selvinpäin, se ei ooo mun juttu.
Enää yksi hellepäivä, mahtavaa. Sitten alkavat sateet.
Mua ahdistaa koko kesä, tulisi jo syksy!
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ahdista! ilolla ja riemulla otan vastaan. Suomessa saadaan olla noin 360 vrk / vuosi pimeässä ja kylmässä ja nyt kun muutama lämmin päivä niin otan oikein mielelläni vastaan :)
Vau, ihanko 360 vuorokautta kylmää ja pimeää? Olisi varmaan kannattanut käydä ala-aste loppuun.
Ei ahdista.
Täälläpäin on puolet vuodesta +32 ja nyt keskiyölläkin näyttäisi olevan melkein sama lukema. Ihan normisettiä, tykkään tästä.
Kunhan tästä päivästä selvitään, niin ollaan onneksi jo voiton puolella. Huomiseksi luvattu enää 25 astetta.
Ahdistaa. Kotona ei niin haittaisi, vaikka täälläkin nousee 30 asteeseen. Mutta työpäivä ja siellä ilmastointi ollut rikki iät ajat.