Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusattujen ja yksinäisten lasten vanhemmat, miten itse jaksatte?

Vierailija
25.06.2020 |

Lasta on kiusattu ekaluokasta lähtien, lähinnä lapsi on jätetty yksin. Nyt lomalla tilanne näkyy, kun ei ole kavereita, yksinäisyys vaivaa, ja tullut joitakin ilkeitä viestejä ”kavereilta”. Oma pää hajoamassa, kun miettii lähinnä tilannetta, mutta ei voi oikein mitään tehdä tai se, mitä tekee, ei auta. Lasta pitää tukea, mutta voimavarat ei kohta riitä. Miten te muut vanhemmat jaksatte, jotta pää pysyy kasassa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee niin paha olo kun ajattelen kiusattuja lapsia ja heidän vanhempiaan ja luen kertomuksia ja kokemuksia kiusaamisesta. En osaa muuta kuin toivottaa jaksamista.

Omalta osaltani koitan tehdä voitavani, jotta teidän ääni kuuluisi ja kiusaaminen saataisiin pois niin kouluista kuin työpaikoilta.

Kiusaaminen on sivistysvaltion häpeätahra. Olette ajatuksissani!

Vierailija
2/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hakeneet apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko hakeneet apua?

Koululla ollaan jutellut opettajan kanssa ja kerran käytiin koulukuraattorin luona. Kuraattorin luona piti käydä useammin, mutta kuraattori vaihtui ja uuteen ei saatu yhteyttä. En tiedä, mistä edes hakisin apua.

Vierailija
4/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse masentunut ja kiusattu koko lapsuuteni ja toki tilanteeni vaikutti vanhempiini myös. He hakivat apua perheterapiasta meille kaikille, suosittelen samaa teille, joilla on sama tilanne.

Siitä oli apua meille kaikille ja nyt koko perhe voi paremmin, minunkin kiusaaminen loppui kun pääsin amikseen.

Vierailija
5/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistäisin syksyllä toiseen kouluun, vaikka kiusattu ei ole syyllinen itse, mutta näihin tapauksiin puututaan välillä todella huonosti, enkä antaisi lapsen sen takia kärsiä. Eikä kiusaamista tarvitse ilmoittaa muille lapsille syyksi, sisäilmaongelmia tai muuta voisi kertoa vaihdon syyksi, sillä voi tulla helposti heti kiusatuksi, jos tiedetään että taustalla on ollut sitä aiemmin, jotkut lapset vaan ovat häiriintyneitä...

Vierailija
6/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pistäisin syksyllä toiseen kouluun, vaikka kiusattu ei ole syyllinen itse, mutta näihin tapauksiin puututaan välillä todella huonosti, enkä antaisi lapsen sen takia kärsiä. Eikä kiusaamista tarvitse ilmoittaa muille lapsille syyksi, sisäilmaongelmia tai muuta voisi kertoa vaihdon syyksi, sillä voi tulla helposti heti kiusatuksi, jos tiedetään että taustalla on ollut sitä aiemmin, jotkut lapset vaan ovat häiriintyneitä...

Musta tuli täysi äiti leijona, kun lastani kiusattiin ja uhkailtiin yläasteella kaua n sitten.

Hyvä etten vetänyt turpaan niitä kaksimetrisiä oksettavia iljetyksiä, ( olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus heistä ) ja menin heidän kotiinsa kertomaan mitä heidän pojastaan ajattelen. Yhtäkin äitiä itketin ihan.

En ole niistä ylpeä, mutta vitutti niin paljon, kun vanhemmat eivät yhtään välittäneet mitä lapsensa touhusivat.

Lopuksi sanoin lapselleni, ettei sun auta mikään muu kuin puolustautua ( kun oli joutunut väkivallan kohteeksi muutaman kerran ) ja niin kävi. Hän puolustautui ja niin sanotusti antoi turpaan kiusaajalleen ja siihen se sitten loppui.Se kiusaus.

Vierailija
7/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä aloin alkuviikosta selvittämään, nyt ongelmana kesälomat. Lapsi on kiusaamisen seurauksena vähän pelokas, niin tämä vähän pelottaa häntä.

Vierailija
8/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ihan kiusaamisviestejä lapselle niin käypä jutteleen poliisin kanssa. Rikosilmoitus kyllä lopettaa touhuun ja myös koulu joutuu tutkintaan. Kouluhan yleensä vähättelee asiaa ja yrittää välttää näitä rikostutkintoja. Mutta jos tosiaan on näyttöä että koulu on tietoinen kiusaamisesta ja jättänyt hoitamatta asian ja nyt vielä lomallakin häiritään viesteillä, niin poliisiasia tuo on. Älkää vaan poistako viestejä!

Kyllä siellä on moni vanhempi kuset sukissa, kun polliisi tulee jututtamaan...

Vierailija
9/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin löytää lapselle samanikäistä seuraa jostain muualta. Kun lapsi saa kavereita, itsetunto kasvaa ja maailma ei ole enää pelkästään sitä kiusaamista. Sen jälkeen joko koulun vaihto tai kiusaajat kuriin.

Vierailija
10/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi koulun vaihto voi olla hyvä tai huono homma. Voi olla, että sattuu hyvin eikä kiusata siellä. Mutta toisaalta uusi, vähän pelokas oppilas on aika klassinen kohde taas.

Tosi vaikea aihe, toivon kaikille kiusatuille kaikkea hyvää.

Toivon myös että ne kiusaajat tunnistaisivat syynsä kiusata ja saisivat apua siihen mikä sitten taustalla vaivaakin.

Vierailija
11/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdettiin luokkaa ja se riitti.

Vierailija
13/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin äitini tuntui jaksavan, kun mua kiusattiin useita vuosia peruskoulussa sekä lukiossa. Ei äitini välittänyt koko asiasta. :( Ei kuulemma tiennyt, mitä olisi tehnyt tai ei osannut tehdä mitään. Lähipiiristä olisi löytynyt peruskoulun opettajia, joilta kysyä, miten kiusaamisen saa loppumaan. Mutta ei äiti keneltäkään kysynyt. Ihan yksin sain kärsiä ja selvitä.:(

Alakoulussa opettaja ei välittänyt koko kiusaamisesta, vaikka tiesi siitä. Yläkoulussa luokanvalvoja yritti kiusaamiseen puuttua, mutta ei se oikein auttanut. Lukiossa en puhunut siitä enää kenellekään.

"Arvet" se jätti ja muutti mua ihmisenä. Mutta nyt aikuisena mulla menee ihan hyvin.:)

Vierailija
14/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kotikoulua.

Vierailija
15/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi aloittaa, että ottaa yhteyttä kiusaajien vanhempiin. Voi mennä ihan ovelle asiasta puhumaan. Kiusaajia yleensä nolottaa enemmän kertoa miespuoliselle eli kiusatun isälle mitä on tullut tehtyä. Nuo viestit myös talteen ja ne voi forwardoida kiusaajan vanhemmille. Tämä jos kiusaajan vanhemmat on suht normaaleja. Onko luokan vanhemmilla joku wappi ryhmä tms. Sinne voi myös laittaa viestiä, mutta kannattaa pysyä asialinjalla. Kyseessä on kuitenkin lapset ja hyökkäämällä saa yleensä vain aika vahvan puolustusreaktion aikaan.

Vierailija
16/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi häntä kiusataan? Onko erikoinen?

Vierailija
17/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan kotikoulua.

Pään paneminen hiekkaan ei ratkaise asiaa.

Vierailija
18/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä lapsi pois koulusta kotiopetukseen. Harrastaako hän jotain tai haluaisiko harrastaa jotain jota kautta saada mahdollisesti ystäviä? Tai kaipaako hän edes kaveria? Viihtyykö ennemmin aikuisten parissa?

Vierailija
19/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee ihan kiusaamisviestejä lapselle niin käypä jutteleen poliisin kanssa. Rikosilmoitus kyllä lopettaa touhuun ja myös koulu joutuu tutkintaan. Kouluhan yleensä vähättelee asiaa ja yrittää välttää näitä rikostutkintoja. Mutta jos tosiaan on näyttöä että koulu on tietoinen kiusaamisesta ja jättänyt hoitamatta asian ja nyt vielä lomallakin häiritään viesteillä, niin poliisiasia tuo on. Älkää vaan poistako viestejä!

Kyllä siellä on moni vanhempi kuset sukissa, kun polliisi tulee jututtamaan...

Polliisit ei tee mitään.

Vierailija
20/22 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan kotikoulua.

Pään paneminen hiekkaan ei ratkaise asiaa.

Miksi lapsen pitää sietää yksin jättöä ja kiusaamista? Ei näille asioille kouluissa mitään tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi