Lapseni koulussa lapset saavat olla sisäjumpassa paljain jaloin. Minusta epähygieenistä, syylät yms. Mitä mieltä?
Minusta pitäisi ehdottomasti olla jumppatossut. Uskomatonta, että 2020-luvulla eivät ole pakolliset.
Kommentit (8)
Ei meilläkin ollut mitään jumppatossuja 80-luvulla ja hengissä ollaan. Uimahallissakin kuljen aina paljain jaloin.
No hankit niille omille kultsipuppeleillesi tossut niin ovat turvassa!
Turvallisempi liikkua kuin tossuilla, sillä osa voi olla liukkaita, eikä mitään tiettyä merkkiä voida vaatia käytettäväksi. Lattiat pestään säännöllisesti ja onhan ne samat pöpöt pukutiloissa kun salin puolella...
Mun ala-asteaikoina sisäjumpassa oli aina tossujen käyttö sallittua. Suurin osa oli kyllä paljain jaloin. Ainoastaan sukillaan oleminen tai varsinaiset kengät oli kielletty. Yläasteella tuli sitten sellaistakin, että pitää olla esim. sisäpelikengät.
Anna lapsille käsidesipurkit mukaan ja käske laittaa sitä jalkoihin jumpan jälkeen. Muutama tuntemani uintiharrastaja käyttää käsidesiä pesun jälkeen kuivattuihin jalkaterän ja ovat välttyneet sieniltä ym.
Ja ainahan voi laittaa tossut tai sisäkengät vaikkei olisi pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mun ala-asteaikoina sisäjumpassa oli aina tossujen käyttö sallittua. Suurin osa oli kyllä paljain jaloin. Ainoastaan sukillaan oleminen tai varsinaiset kengät oli kielletty. Yläasteella tuli sitten sellaistakin, että pitää olla esim. sisäpelikengät.
Mun kouluaikana pojilla oli pakko olla yläasteella sisäpelikengät mutta tytöt oli paljain jaloin.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempi liikkua kuin tossuilla, sillä osa voi olla liukkaita, eikä mitään tiettyä merkkiä voida vaatia käytettäväksi. Lattiat pestään säännöllisesti ja onhan ne samat pöpöt pukutiloissa kun salin puolella...
Toi on totta. Ei tarvitse ostaa hetken päästä pieneksi jääviä sisäpelikenkiä ja tekee hyvää jaloillekin liikkua ilman niitä.
ja varmaan pakko olla paljan jaloin koska kaikilla ei ole sisäkengiä