Paastosin vuorokauden - näinkö helppoa tämä laihduttaminen onkin?
Huomenna aion syödä normaalisti ja sitten taas päivän paasto. Tällä tavalla kilot varmaan sulavat hetkessä pois!
Kommentit (15)
Pätkäpaastoilu on tehokasta, terveellistä ja trendikästä.
Se on aina hienoo ku on näitä ihmisii jotka ajattelee et se kalorivaje ja nälkä jotenkin resetoituu yön aikana. Kyl se alkaa sitten tuntua myöhemmin.
Tänään olen syönyt kevyen aamupalan ja salaattia lounaaksi. Eikä ole yhtään nälkä! Ja huomenna taas paastotaan.
Ap
Todellakin. Pätkäpaastoilu on parasta. On aikaa tehdä kaikkea muuta, kun ei tarvitse syödä.
Ja se olotila on mieletön, kun pääsee siihen paaston flowtilaan. Silloin ei edes halua syödä mitään, vaikka tarjottaisiin. Paastohan helpottuu mitä pidempään on syömättä. Monen päivän paastossa vain se ensimmäinen puolikas päivä on vaikeaa, sitten ne paaston hyödyt iskeentyy sisään ja olotila vain paranee ja paranee.
Kokeilisipa ennakkoluuloiset, eikä valittaisi omia ennakkoluuloisia näkemyksiään. Älä hoilota ennen kuin tiedät mistä puhut.
Minä paastosin vuosia noin 10 päivää kuukaudesta. En kyllä laihtunut ollenkaan.
Paasto on hieno ja terveellinen asia. Kumma kyllä koulutetunkin ihmisen ajattelu lentää paaston kohdalla romukoppaan, esim. kuvitellaan että keho alkaisi sen myötä imeä itseensä enemmän kaloreita kuin ruoassa todellisuudessa edes on (mistä se tyhjä energia ilmestyy? Kertokaa toki, niin ihmiskunnan energiahuolet saadaan ratkottua ikuisiksi ajoiksi). Ehkä paaston ensimmäinen sääntö onkin, että paastosta ei puhuta.
Yleisemmin kaikki dieetit laihduttavat kaksi ensimmäistä viikkoa hyvin... Jaaa sitten se keho alkaa reagoimaan toisenlaisella tavalla ja se motivaatio ja hetken huuma katoaa. Katotaanko sitten AP miten menee?
Vierailija kirjoitti:
Yleisemmin kaikki dieetit laihduttavat kaksi ensimmäistä viikkoa hyvin... Jaaa sitten se keho alkaa reagoimaan toisenlaisella tavalla ja se motivaatio ja hetken huuma katoaa. Katotaanko sitten AP miten menee?
Katsotaan vain. Veikkaanpa, että kun päivitän vointiani kahden viikon kuluttua tähän ketjuun, niin sinä olet iiiiiiiihan hiljaa. 😁👌
Ap
normi mamma luovuttaa jo 3 tunnin jälkeen
(koska ferritiini ja kilppari ja mies ei huomioi)
Joo, dieettien ekat päivät on niitä helpoimpia :D syöt vähän, asia on ekana mielessä, nestekilot lähtee ja jes, onnistuit "laihtumaan" ja näinkö helppoa se olikin! Viikon päästä mietit että olen laihtunut jo niin paljon ja helposti niin voi vähän höllätä ja syöt kivan palkintopitsan. Kroppa iloitsee että jes, vihdoinkin ravintoa! ja jemmaa pitsan suoraan lanteille ja nestekilot tarttuu takaisin. Tuloksena turpoat täysin entisiin mittoihin.
En osaa enää uskoa mihinkään paastoihin, nää on niin nähty... Liian intensiivistä joka antaa valheellisen onnistumisen tunteen. Heti kun hölläät vähänkin, miettien että mähän-oon-kärsinyt-jo-niin-paljon, niin kroppa imaisee kaiken ihraksi. Samalla kuihdutit lihakset, jes!
Uskon enemmän terveelliseen, vähähaloriseen ruokavalioon jatkuvalla pitkällä tähtäimellä. Parempi että oikeasta syömismallista tulee automaattinen tapa eikä laihtuminen ole mikään laskutoimitus edellisten päivien paastosta.
Minäkin paastoan silloin tällöin muutamia päiviä kerrallaan. En laihtuakseni, vaan terveyden takia. Nälkä ei yleensä paastossa vaivaa kuin hetkittäin. Jos ei pidä huolta nesteytyksestä ja suolan/elekrolyyttien saannista, voi päätä särkeä.
Pätkäpaastoilen päivittäin ihan luonnostani, voin paremmin niin. Tulee huono olo kun kohteliaisuudesta joskus joutuu syömään liian usein päivän aikana. Ihan vetämätön turvonnut olo tulee, jos jatkuvasti sulattelee ruokaa.
Olen ihan normaalipainoinen urheileva ja terve keski-ikäinen. Kuuntelen kehoani.
Itse menen viikko-viikko systeemillä. Toimii todella hyvin.
Siskoni laihdutti 25 kg tuolla tavalla.