Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä suojaatte isommat lapset nyt helteellä? Koululainen ei enää suostu ohuisiin pitkähihaisiin ja esiteini ei enää edes aurinkorasvaan

Vierailija
24.06.2020 |

Tekee pahaa kun 12v kirkuu "Mä en tartte mitää vammast rasvaa!" ja painelee ovesta toppi ja sortsit päällä. 7v antaa sentään rasvata, mutta epäröin riittääkö se kun trampalla auringossa hyppii.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkaa sille toi video, kertoo auringolta suojautumisesta

Vierailija
22/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan alakoululainen suostu pitkähihaisia käyttämään, ei edes tuo 5v :) Annan heidän nauttia shortseista, t-paidoista, mekoista ja paidattomuudesta nämä pari kuukautta kun tätä kestää. Hatut on oltava silti päässä etenkin keskipäivän tienoilla. Ilta-auringossa olen joustanut hattujenkin kanssa koska eivät niitäkään tohtisi pitää. Rasvaa kyllä laitetaan, varsinkin kun mennään rannalle. Oma piha on niin suojaisa isoine puineen että siellä leikkiessä ei niinkään rasvaa tarvitse. Meidän lapset ei ole helposti palavaa sorttia. Ei nekään rasvasta tykkää, vähimmällä tappelulla pääsee kun on sellaista helposti levittyvää sprayta jota ei tarvitse hinkata ja hieroa ihoon, sipaisee vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vee osaa itse laittaa aurinkorasvaa, jos aikoo olla pitkiä aikoja auringossa. 9-vuotias taas on vain 15-30 minuuttia kerrallaan auringossa (uima-altaassa pihalla) ja lopun aikaa sisällä tai terassin varjossa. Kavereiden kanssa leikkivät varjossa enimmäkseen.

Molemmat sellaisia että päivettyvät kauniisti, mutta eivät pala helposti. Jos oleskeltaisiin vaikka rannalla iltapäivästä/keskipäivällä enemmän kuin tunti, sitten rasvaa tietysti.

Tuli tästä mieleeni hiukan hysteeriset kesät päiväkotiaikoina. Rasvaa olisi pitänyt toimittaa päiväkotiin ja pitkähihaista jne. Molemmat lapset hyvin lämminveristen, joten pitkähihaisia ulkoilu kesäkelillä sai lapset suorastaan vihaiseksi. Yksikin hoitaja pakotti päälle +21 asteen kesäsäässä pienemmälle collegehousut ja tuulitakin, "kun on niin viileä keli". Poika itse olisi halunnut olla ja viihtynyt t-paidassa ja shortseissa.

AP:lle, 12-vuotias on sen ikäinen että sen kanssa vois ihan keskustella kuinka haluaa aurinkosuojauksen hoitaa jos se nyt ylipäänsä on todella tarpeen. Oleskeleeko auringossa? Ja kuinka kauan? Annat vaihtoehdot ja niistä valitsee mieluiten.

Vierailija
24/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä sellaiset helteet ollut, että olemme koko perhe suosiolla sisällä.

Vierailija
25/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa jos kerran pari palaa nahka, siitähän sitä oppii.

Ei ole terveysriski. Jatkuvalla syötöllä auringossa palaminen ja istuminen on eri juttu.

Vierailija
26/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei olen järkyttynyt siitä, miten normaalia on näköjään että 12 vuotiaat eivät halua ulos. Ja vanhempien mielestä on ok, että he ovat koko päivän vain tietokoneen ääressä? Ei ihmekään, että tuon ikäisillä loppuu mielikuvitus keksiä itselleen tekemistä. 

Vierailija
27/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään spraytä, 50-suojakertoimista, koska lapset ovat kovin vaaleaihoisia ja helposti palavia. Kyllä nuo ymmärtävät järkipuheen.

Vierailija
28/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12v tajuaa ihan itse, miksi sitä rasvaa laitetaan. Ja laittaa itse, paitsi joku muu rasvaa selän. Ei ole yhdenkään lapsen kanssa tästä tarvinnut ikinä vääntää, esikoinenkin jo täysi-ikäinen.

Vierailija
29/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tommoinen 13-vee..laittaa rasvan jos vahdin, mutta yx päivä livahti ulos ja paloi pahasti uimassa hartijat..oli vissiin niin kipeet, että nyt mukisematta pistää rasvan..oli myös huono olo kun ei juomapulloakaan pidä mukana eli kuivunutkin varmasti..kyllä käy hermoon ja ärsyttää kun en tosiaan tykkää, että itsensä tuolla polttaa.

Vierailija
30/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapsilla myös hatut päässä?

Vierailija
31/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmislapset on niin vaikeita

Vierailija
32/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojasuihketta suihkuttavat itse ja lippikset päässä 8 ja 10v pojat.

Vierailija
33/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palanut iho on ruma. Tämän on meidän teini huomannut ja rasvaa itsensä kiltisti, jos vaikka rannalle lähtee. Lenkkeilee iltaisin, joten ei sitä rasvaa onneksi kovin usein tarvitse.

Vierailija
34/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei olen järkyttynyt siitä, miten normaalia on näköjään että 12 vuotiaat eivät halua ulos. Ja vanhempien mielestä on ok, että he ovat koko päivän vain tietokoneen ääressä? Ei ihmekään, että tuon ikäisillä loppuu mielikuvitus keksiä itselleen tekemistä. 

Miten niin loppuu. Se tekeminen on vain kovin toienlaista kuin omassa nuoruudessa.

Vierailija
35/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmasluokkalainen palaa auringossa (hänellä on myös lääkitys, joka vahvistaa tätä), joten eipä ole muita vaihtoehtoja kuin hattu päähän ja pitkähihainen paita päälle. Meillä ei ole koskaan ollut tapana, että lapset olisivat kovin paljon t-paidalla ulkona, joten toistaiseksi tästä ei ole ollut kauheasti vääntöä.

Vierailija
36/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kolmasluokkalainen palaa auringossa (hänellä on myös lääkitys, joka vahvistaa tätä), joten eipä ole muita vaihtoehtoja kuin hattu päähän ja pitkähihainen paita päälle. Meillä ei ole koskaan ollut tapana, että lapset olisivat kovin paljon t-paidalla ulkona, joten toistaiseksi tästä ei ole ollut kauheasti vääntöä.

Jatkan vielä tästä... asun maalla, eikä täällä monellakaan lapsella ole lierihattua tai pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita. Nuorempi lapsemme on päiväkodissa, ja hän taitaa olla ryhmässään ainoa, jolla ei ole t-paitaa. Kaikilla muilla on lippikset.

Vierailija
37/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset käy lenkillä aamuisin ja iltaisin ja päivät pääasiassa pelaavat, ellei ole jotain ohjelmaa. Uimarannalle mennään vasta klo 16 jälkeen. Ollaan vaaleaihoisia ja helposti palavia. Aurinkosprayta laitetaan jos oleskellaan ulkona klo 11-17 välisenä aikana esim. pihatöitä tehden tai trampalla. Nyt kun päästiin 30 asteeseen, niin ollaan oltu tuo kriittisin aika sisällä.