Miksi on näin kuuma, eikö tämä pitänyt olla vasta lapsiemme riesa??
Ilmastonmuutos on edennyt niin hitaasti etten edes usko siihen ja yhtäkkiä tämmöstä että iteki kärsii!!
Kommentit (62)
No onko pakko aina puhua säästä? Paljo muitakin aiheita.
Esim. miksi vesistöjä pitää lämmittää? Auttaisiko sen ohjaaminen uudelleen prosessiin korkeammalta painetasolta?
Jos olis kylmä niin siltikin valitettais.
Ei mua ainakaan kiinnosta, oon onneksi jo tarpeeksi vanha.
Ap, sää ja ilmasto ovat kaksi eri asiaa. Se, millainen säätila kulloinkin on, vaihtelee.
Mutta ilmasto on Suomessa lämmennyt sadassa vuodessa jo noin asteen. Lämpeneminenhän ei etene kaikkialla maapallolla samaa tahtia, vaan se on voimakkaampaa etelä- ja pohjoisnapojen läheisyydessä.
https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Kartat_ja_tilastot/Ympariston_tilan_indi…
Mulla on vanha auto. Muualla maailmassa julkinen liikenne on halpaa, ei täällä vaan. Hidasta ja kallista. Ei mitenkään varaa jos hankkii lapsia ja syö lihaa ja edes kerran vuodessa etelään.
Pahvilaatikossako pitäisi kituuttaa että olis lapsilla parempi tulevaisuus?
Ai se, että kesällä on hellettä niin on uusi ilmiö? Kyllä mun lapsuudessa oli kuumia kesiä ja oli isovanhempienikin lapsuudessa. Ei ole mikään uusi ilmiö.
Tarkoitatko, että tehdään vaan lapsia ja jätetään ne kärventymään kuumenevaan maailmaan? Vanhemmanrakkaus on ihana asia.
Suomeen aurinkoturisteja!!!!!!!!! Jeeejeee lisätuloja!!!!!
En kestä tätä. Oispa jo edes lämmin talvi taas.
Missä se toinen ketju on? Mon kommenttini siellä oli paljon parempi
Suomessa on ollut muutaman päivän hellejaksoja jo vuosikymmeniä ellei jopa satoja. Ei näillä ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa.
Mun lapsuudessa 90 luvulla ja 00 luvulla kesät oli aina tälläisiä ja talvet kylmiä ja lumisia. Epänormaalia on se että kesällä ei ole kuuma ja talvella ei ole kylmä tällä pallon akselilla.
Vierailija kirjoitti:
Menikö säästä keskustelu epäasialliseksi vai miksen löydä sitä edellistä?
Se johtuu siitä että taivutit väärin. Daa.
Mä en ainakaan usko ilmastonmuutokseen ilman todisteita.
Enkä sairaanhoitajana oo tehny vielä yhtäkään tutkimusta joka asiaa puoltaisi.
Ainakin 2019 syntyneet voivat sanoa että Suomessa on aina ollut näin lämmintä. Ja aika menee niin nopeesti ettei täällä kohta aiemmin syntyneitä olekaan.
Ei kuumuus Suomessa haittaa jos muualla on paljon kuumempaa. Oletko ikinä käynyt ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuumuus Suomessa haittaa jos muualla on paljon kuumempaa. Oletko ikinä käynyt ulkomailla?
Kyllä haittaa! Ei viilennä yhtään olotilaa, että muualla on kuumempaa. Siellä "muualla" on sitä paitsi totuttu siihen kuumuuteen. Täällä Pohjolassa se on sen verran harvinaista, ettei olla totuttu. t. eri
Kuule, hanki (jos asut omakotitalossa) tai tee pyyntö (kerros/luhti/rivi/tmv - talo) erillisestä muovituotteiden roskiksesta johon _kaikki_ muoviroska toimitetaan. Sitä yllättyy hyvin moni siitä, kuinka paljon sitä turhanpäiväistä muoviroskapaskaa kertyy _jo_ ihan jokapäiväisistä roskista.
Autat osittain luonnon pelastamisessa tekemällä tämän.
Kyllä, myös Suomen luonnon.
Vierailija kirjoitti:
Siellä tuli esiin tietoa joka haittasi ilmastonmuutosnarratiivia.