Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku auttaa? En saa uutta kaasupulloa yhdistettyä grilliin.

Vierailija
24.06.2020 |

Se venttiilimötikkä ei vaan lukitu, vaikka kuinka yritän. Oon ottanut kaasupullosta pois sen suojamuovin ja sitten yritin laittaa venttiilihommaa kiinni mut ei vaan mene. Pitääkö siitä pullosta ottaa vielä jotain pois vai mitä mä teen väärin??? Vai onko noita systeemejä montaa erilaista, oonko nyt ostanut väärän täyttöpullon?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin väsynyttä...

Vierailija
2/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mustaa rinkulaa pitää nostaa ylöspäin samalla kun painaa kiinni. Sitten se rinkula lasketaan alas painaen. Hieman hankala systeemi ennenkuin sen tajuaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mustaa rinkulaa pitää nostaa ylöspäin samalla kun painaa kiinni. Sitten se rinkula lasketaan alas painaen. Hieman hankala systeemi ennenkuin sen tajuaa.

Yritin jotenkin näin, nostin sitä rinkulaa, mutta pitääkö se jotenkin myös painaa sinne takaisin? Ei napsahda itsekseen? Mulla on siinä tämmöinen säädin

https://www.prisma.fi/fi/prisma/mustang-pv-matalapainesaadinsarja-00021…

Vierailija
4/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitätäkö nyt ensimmäistä kertaasi kaasupulloa grilliin? Minä irrotan kaasupullon joka grillauksen jäkeen.

Mutta tee näin: Nosta letkussa olevan kiinnikkeen 'kauluksesta' samalla kuin painat sen pulloon ja paina sitten kaulus alas. Varmista että pullo on kunnolla kiinni nostamalla letkun kiinnikkeestä (eli pullo nousee mukana eikä irtoa).

Vierailija
5/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja on kierre- ja paineventtiilillä. Onko kyseessä ensimmäinen hankkimasi pullo vai jo vaihtopullo?

Venttiili voi olla tiukka ja hankala painaa paikalleen.

Vierailija
6/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on joskus hankalia. Jatka vaan, kyllä se siitä.

Musta rinkula ylös ja sitten koetat, oikeassa asennossa se lukittuu.

Olethan sen korkinkin ottanut pois etkä pelkkää muovia?

Vierailija
7/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin sanottiin:

- nosta musta rinkula yläasentoonsa

- paina liitin kaasupulloon kiinni

- paina musta rinkula ala-asentoonsa

Liikkuikohan musta rinkula vajaan pari senttiä kaikkiaan?

Vierailija
8/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtopullo, mutta en muista että tää näin vaikeeta ois viimeksi ollut. Kiitos neuvoista, meen kokeilemaan vielä uudestaan.

Vierailija
9/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa saippuavettä siihen pullon liittimeen niin menee paremmin. Se grillistä tulevan liittimen tiivisteet on kuivia kun oot pitänyt sitä vuosia kiinni pullossa, niin on vähän jumissa.

Vierailija
10/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oo miestä, joka hoitas ton?

Vierailija
11/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran niin että se ei vaan kiinnittynyt jokin vika. Palautin myymälään mistä pullon ostin ja kokeilivat sielläkin ja totesivat vialliseksi.

Vierailija
12/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa olla kyllä joskus veemäisen tiukka, et oo ainoa.

Vierailija
13/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtopullo, mutta en muista että tää näin vaikeeta ois viimeksi ollut. Kiitos neuvoista, meen kokeilemaan vielä uudestaan.

Jos kyseessä vaihtopullo, pullo ainakin on oikea. Venttiilin tiivistettä/laakereita voi kostuttaa niin menee helpommin paikalleen.

Vierailija
14/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tiukka toisinaan, ei liitin ei mene tarpeeksi syvälle että lukitusrengas lukitsisi paikoilleen. Liukastetta siihen tarvitaan kuten tiukoissa paikoissa yleensäkin. Fairyvesi toimii.

Vierailija
15/19 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulloja on kierre- ja paineventtiilillä. Onko kyseessä ensimmäinen hankkimasi pullo vai jo vaihtopullo?

Venttiili voi olla tiukka ja hankala painaa paikalleen.

Totta, mutta kierreventtiililliset ovat tohottimiin ja muihin enemmän ammattimaisiin laitteisiin eikä kauppa myy sellaita grillikaasun ostajalle kuin erikseen vaatimalla. Ap olisi varmasti huomannut jos pullossa olisi kierreventtiili että tämä ei voi toimia.

Vierailija
16/19 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun venttiili on kohdallaan, mustaa rengasta pitää painaa voimallisesti alaspäin. Normaalisti painamalla rengas painuu hiukan ja voi naksahtaakin, mutta kun painetta sormilla lisää, tuntee miten lukitus muljahtaa kiinni. Vaatii sormiin hiukan voimaa. Itse venttiiliä ei tarvitse painaa kovaa.

Vierailija
17/19 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun venttiili on kohdallaan, mustaa rengasta pitää painaa voimallisesti alaspäin. Normaalisti painamalla rengas painuu hiukan ja voi naksahtaakin, mutta kun painetta sormilla lisää, tuntee miten lukitus muljahtaa kiinni. Vaatii sormiin hiukan voimaa. Itse venttiiliä ei tarvitse painaa kovaa.

Kiitos tästä, erittäin hyvä kuvaus. Kyllä Vauva-palstaan voi aina luottaa! Ihana päivä yksin mökillä, linnut laulaa, nukutti mahtavasti ja kohta vielä kunnon pannukahvia.

Vierailija
18/19 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman yksinkertaisin patentti. Vaan, olen 60 luvulta lähtien taistellut näiden kanssa, kun usein se kaasuletkun lukitusboksi ei vaan lukitus pulloon. Tilanteen ongelman syytä ei yleensä silloin pysty näkemään kuluttaja laitetta tarkastelemalla, onko esim helmet viallisia, kansi viallinen, pullon kaasuventiilin osa viallinen. Olen päätynyt siihen, että tämä on valmistajalle edullista, kun on vaihdettava pulloja ja osia.

Vierailija
19/19 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on joskus vaan erittäin hankalia. Olen käyttänyt aktiivisesti n. 40v ja monta pullia vaihtanut. Nytkin on edessä yks mikä ei onnistu. Haen kohta sisältä saippuavettä ja onnistunee. Ohjeita alla jo näkyykin riittävåsti. Huono systeemi. Kauhulla ajattelen niitä jotka ovat huolimattomia - tosin ei niitä räjähdyksiä ole ollut lehtien mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan