Mikä on sinun ekotekosi?
Näin ympäristöasioihin heränneenä kyselen mielenkiinnosta, miten muut ihmiset ajattelevat ympäristöä, eettisyyttä ja ekologisuutta arjen valinnoissaan?
Kommentit (33)
Matkailen lähes pelkästään lähialueilla.
Tätä et varmaan halunnut kuulla :D mutta olen vegaani. Se on merkittävin tekoni, koska eläintuotanto on merkittävin ympäristön tuhoaja. Toki muutenkin kulutan vähän, en omista autoa ym.
En omista omaa autoa ja asun kohtuullisesti. Ostan tavaroita vain todelliseen tarpeeseen.
Asun vähillä neliöillä, energiamuotona aurinkosähkö. Kierrätän, syön kasvispainotteisesti, en omista autoa. Kannan aina mukana omaa kauppakassia, ostan käytettynä paljon kaikenlaista. Matkustaessa suosin usein kimppakyytejä. Suosin luomua. Elän ylipäätään pienesti ja melko vaatimattomasti, kulutan vähän.
Käyn joskus "salaa" keräämässä roskia ulkoa.
Juon vain tölkkiolutta, ettei puiden tarvitse kuolla lasipullon etiketin takia.
Minä haluan että ilmasto jatkaa lämpenemistään, jollon turhasta ihmismassasta päästään eroon ja seuraava jääkausi siirtyy mahdollisillam kauaksi tulevaisuuteen. Ajan autolla, syön lihaa ja poltan puita saunan uunissa. Enkä välitä paskaakaan. Ihanan lämmintä nytkin vain taistelunorsut ulisee.
ISO KARVAINEN HETEROMIES SAVOSTA
Kaikki nämä ominaisuuteni on kyllä puhdasta sattumaa, mutta olen kasvissyöjä, autoton, lapseton, en lennä ulkomailla, kulutan mahd. vähän noin yleensäkin. En törsää myöskään vettä, sähköä tai ruokaa.
Olen vähentänyt punaisen lihan syönnin aika minimiin ja se vähä, mitä syön on kotimaista, mahdollisimman lähituotettua luomua. Lisäksi pyrin käyttämään autoa vain kun on ihan pakko ja pyöräilen tai kävelen aina, kun mahdollista. Roskat kierrätän ja mitään roinaa en heitä luontoon tai jätä jälkeeni esim. puistoihin ja ostan vain tarpeeseen sekä pyrin kierrättämään kaiken vanhan.
Kierrätän jätteet, en matkusta, en omista autoa ja ostan vaatteet käytettynä.
Ajan hybridillä, mistä tosin en tiedä onko se ekoteko bensa-autoon verrattuna koko elinkaarensa osalta. Syön pääosin kasvisruokaa ja kierrätän. En ole lentomatkaillut vapaa-ajallanoin 8 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Ajan hybridillä, mistä tosin en tiedä onko se ekoteko bensa-autoon verrattuna koko elinkaarensa osalta. Syön pääosin kasvisruokaa ja kierrätän. En ole lentomatkaillut vapaa-ajallanoin 8 vuoteen.
Hybridi saastuttaa tuplasti eikä kestä kauan, joten se saastuttaa 5 kertaa enemmän kuin bensapaska.
Ylläri että viesti poistettiin kun siihen ei osattu vastata loogisin perustein.
En hankkinut lapsia.
En syö avokadoja.
Mulla on 4 moottoripyörää ja 2 autoa.
Kun harvennan metsääni eli kerään sieltä uusiutuvaa polttoainetta, istutan kaadettujen tilalle uusia puita. Omistan metsää 42ha, joten hiilinielu vastaa 42 ihmisen tuotoksia. Jokainen olisi pakotettava omistamaan metsää, niin loppuisi hörhöily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridi saastuttaa tuplasti eikä kestä kauan, joten se saastuttaa 5 kertaa enemmän kuin bensapaska.
Onko sinulla jotain perustelua väitteillesi? Käytön aikaiset saasteet ovat selvästi pienemmät vähäisemmän polttoaineenkulutuksen myötä.
Syön kasvisruokaa satokausia ja kotimaisuutta painottaen. Asun pienessä yksiössä ja liikun julkisilla. Ostan vain harkitusti tavaroita ja silloinkin sekä laadukkaita + mieluusti käytettynä. Kierrätän. En lennä. Asunnossa uusiutuvasta energiasta sähkö.