Mua alkaa aina pyörryttää, kun paino laskee alle 70 kilon, ärsyttävää!
Haluaisin laihtua vielä noin viitisen kiloa.
Oon aikuisiällä "jojoillut" 68 kilon ja 72kilon välillä ja aina kun paino menee alle 70 kilon, niin mua alkaa pyörryttää. Tai ei siis koko ajan pyörrytä, mutta kun istun hetken ja nousen ylös, niin silloin pyörryttää. Johtunee matalasta verenpaineesta ja 176cm pituudesta. (En muista mun verenpainearvoja, mutta olin lääkärillä toukokuussa ja verenpaineen mitattuaan totesi "sua varmaan pyörryttää aika usein?" eli mulla on aika matala verenpaine.)
Syön kunnolla, joten ei johdu mistään kitudieetistä.
Ärsyttää vaan, koska koen olevani todella iso ja haluan pudottaa vähän painoa pois.
+70kiloisena mua ei juuri koskaan pyörrytä, mutta alle 70kiloisena pyörryttää, huoh.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
nesteet, nesteet ja nesteet
Syön ja juon riittävästi.
Mua on lapsuudesta lähtien pyörryttänyt (paitsi ne kaudet kun oon ollut normaalipainon ylärajalla.)
Oho, en olekaan ainoa! Minulla on normaalipainossa paineet noin 105/55 ja ylipainoisena 130/85.
Millainen hemoglobiini ja varastorauta/ferritiini?
Googlaa millä saa verenpaineen korkeammaksi.
Salmiakki ja suola yleensäkin kohottavat verenpainetta. Mulla on yläpaine yleensä siinä satasen hujakoilla, mutta mua ei onneksi pyörrytä ihan hirveän helposti. Jos olen venytellyt pää alaspäin ja sitten nousen yhtäkkiä ylös, voi vähän huipata.
Vierailija kirjoitti:
hahah no nyt on uus tekosyy olla laihtumatta.
oiskohan elintavoissa vikaa jos huimaa...
ei painossa.
Ensinnäkin, oon normaalipainoinen.
Toiseksi, haluan laihtua vähän.
Syön ja juon terveellisesti, mutta verenpaine muuttuu matalammaksi kun paino putoaa.
Ei musta ole kiva kun pyörryttää. Eikä oo kiva olla 70 kiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Millainen hemoglobiini ja varastorauta/ferritiini?
Näitä ei oo mitattu.
Ja mun pyörrytys ei johdu helteestä.
Mua alkoi jo maaliskuussa pyörryttämään, kun sain painoa alemmas.
Itse olen sua muutaman sentin pidempi, ja ylipainoinen, silti verenpaine alhainen. Tasan kerran mitattu koholla olevaksi ja sekin kun mulla oli migreenikohtaus.
Miksi alanuolet aloituksessa?
Ettekö muka voi uskoa, että toisia pyörryttää hetken, kun istumisen jälkeen nousee ylös.
Vierailija kirjoitti:
hahah no nyt on uus tekosyy olla laihtumatta.
oiskohan elintavoissa vikaa jos huimaa...
ei painossa.
Haha oiskohan...
Vuoden tyhmin kommentti av:lla?
Mulla on sama. Matala verenpaine aiheuttaa huimausta. Ratkaisuni: nousen hitaasti ja ennakoin. Sehän ei ole vaarallista muuten kuin jos pyörtyy ja lyö päänsä. Olen 171/56 ja paineet saattaa olla jopa 95/55 tasoa silloin kun on mitattu.
mites sun liikunta ? kuinka monta kertaa viikossa
Pysy 70 kilossa. Onko se paria kiloa pyörrytyksen arvoista?
Mulla on täysin sama. Nyt 5 kiloa ylipainoisena ei pyörrytä, paineet jotain 60/100, mutta 5 kiloa laihempana paineet putoaa alemmas ja huippaa ihan tosissaan. En oo oikein keksinyt ratkaisua tähän. Hitaasti vaan aina ylös sängystä ja pää polviin, jos meinaa taju mennä.
Älä tuijota painoa vaan koita muuttaa kehonkoostumusta ja sitä kautta timmimpään kuntoon?
Olen myös pitkä nainen ja minulla on matala verenpaine, olen muutaman kerran elämässäni pyörtynyt tämän takia... mutten ole huomannut eroa vaikutuksessa painon muuttuessa.
Vierailija kirjoitti:
mites sun liikunta ? kuinka monta kertaa viikossa
Aikana ennen koronaa liikuin 5-6x viikossa, mutta voin myöntää, että oon nyt liikkunut paljon vähemmän. Ehkä 3 rauhallista kotijumppaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Pysy 70 kilossa. Onko se paria kiloa pyörrytyksen arvoista?
Koen olevani todella iso 70 kiloisena.
vaatteetkin istuu paremmin pari kiloa kevyempänä.
Oikeasti, sillä parilla kilolla on ulkonäöllisesti paljon merkitystä!
Mikä avuksi matalaan verenpaineeseen?