Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut kokevat tarvetta olla sinkkuna "itseään kehittääkseen" ja miten se kehitys sitten tapahtuu?

Vierailija
23.06.2020 |

Kun jotkut ovat sitä mieltä, että ihmisen ei pitäisi olla aina romanttisessa suhteessa vaan pitkiä aikoja yksin. Mihin sellaiseen tarvitsee olla nimenomaan yksin, miten ei voisi suhteessa ollessa kehittyä? Eihän ihmiset ole suhteissakaan vyötäröstään kiinni, tai aikuisten ihmisten persoona sulaudu toiseen niin, ettäkö oma ajattelu ei romanttisessa suhteessa mahtuisi olemaan. Jos ystävyyksiä ja perhesuhteita pidetään ihan normaaleina elämässä, niin miksi ei parisuhteita? Miksi persoonallisuus kehittyisi paremmin nimenomaan ilman tietyntyyppistä vuorovaikutusta ja mitä sellaista tehdään yksin, mikä suhteessa ei tapahdu, joka kehityksen saisi aikaan?

Sydänsuruista toipuminen on asia erikseen, mutta väkisinkin tulee mieleen, että näillä ihmisillä on huolestuttavan kaikennielevä kuva parisuhteista tai sitten tarve jäädä rypemään omassa olemisessaan, jos tarvitsee vuosien ajan kerätä itsevarmuutta ja itsetuntemusta uskaltautuakseen suhteeseen.

Saman kaavan toistaminen mitään oppimatta on asia erikseen, mutta näin voi käydä myös niin, että aina uuden suhteen kariuduttua luetaan self helppiä vuosi muutama. Tai ei uskaltauduta koskaan toista lähelle lainkaan.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne itsensäkehoitäjät täällä asiansa esittävät. Vieläpä hyvinkin vihaisesti. Minne lie se kehittyminen sitten matkan varrella hukkunut?

Vierailija
42/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin aikasemmin tehdä samasta aiheesta aloituksen mutten tehnytkään, kiva että sinä teit.

Olen nimittäin miettinyt samaa.

Ymmärrän ton et jos haluaa ottaa aikaa edellisestä suhteesta tms, mutta tiedän myös ihmisiä jotka haluavat panostaa just kaikkeen ja sit kokee sen parisuhteen just uhkana, sitä en ymmärrä.

Itse olin sinkku 30v sitten löysin todella hyvän miehen ja sen jälkeen olenkin saavuttanut paljon enemmän asioita ja on elämä ollut paljon rikkaampana kun on ollut toinen kenen kanssa sitä elämää jakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kuin pelkän otsikon, mutta hassua lukea juuri näiden sinkkujen viestejä "shoppailen" tai "käyn vaan ystävien kanssa kaffella". Siis oikeastiko 90 vuotiaaksi asti meinasitte tehdä ko. asioita? :)

Kyllä tämänkaltaisesti sinkuiksi julistautuvat ovat kyllä melkoisia loosereita. Sori vaan....

Tulee vaan mieleen muutaman vuoden takaa iltapäivälehtien vaatelias ystävättäriensä parissa kovin tiiviisti viihtyvä täti-ihminen, jolla oli kyllä miehille pitkä vaatimuslista, mutta joka lopulta paljastui mm. ulkonäölliseltä olemukseltaan melkoisen vaatimattomaksi.... :)

Joo meinaan shoppailla ja käydä ystävien kanssa kahveilla vielä ysikymppisenä, jos vain jalka nousee ja pää pelaa.

Kuka sen tietää olenko silloin sinkku vai dinkku, minä olen silti sama.