Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selän takia sairaseläkkeellä oleva mies rakentaa

Vierailija
23.06.2020 |

mökkiä itselleen. 🤔
Ei kovin kipeä voi olla..

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos otan kuvia kun rakentelee mökkiään. Eikö se riittävä todistus.

Ai haluat vielä syytteen itsellesi salakuvaamisesta yksityisyyden suojaa nauttivalta alueelta. No masokisminsa kullakin stalkkerilla.

Vierailija
22/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se liike, mutta jos ei pysty olemaan paikallaan kipujen takia. Omasta nuoruudesta muistan erään ihmisen joka vammautui niin. Käytännössä käveli koko hereillä olo aikansa, koska kivut alkoi paikallaan ollessa. Hän pääsi eläkkeelle selän takia. Olen myös ollut suhteessa selkävikaisen kanssa. Paikallaan olo oli tuskaa, mutta rakennushommat sujui hyvin.

Mutta miksei silloin yhtä hyvin voisi tehdä töitä, joissa koko ajan liikkeessä?

Niinkuin mitä? Ja palkkaisitko sinä tälläisen henkilön, saattaa koska vaan jäädäkin kuukausien tai vuosien saikelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tiedän vastaavan tapauksen. Rakentaa kaikenlaista kavereille ja harrastaa lisäksi maratonjuoksua. 

Vierailija
24/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se liike, mutta jos ei pysty olemaan paikallaan kipujen takia. Omasta nuoruudesta muistan erään ihmisen joka vammautui niin. Käytännössä käveli koko hereillä olo aikansa, koska kivut alkoi paikallaan ollessa. Hän pääsi eläkkeelle selän takia. Olen myös ollut suhteessa selkävikaisen kanssa. Paikallaan olo oli tuskaa, mutta rakennushommat sujui hyvin.

Mutta miksei silloin yhtä hyvin voisi tehdä töitä, joissa koko ajan liikkeessä?

Kun se liike on sen vamman ehdoilla. Esim ihminen joka pystyy ainoastaan kävelemään tasaisesti eteenpäin pysähtymättä. Mitä hän tekisi. Alkaisi energiavoimalaksi? Hän ei voi taivuttaa, ei kääntyä, ei pysähtyä. Vain olla suorana ja kävellä tasaista tietä eteenpäin.

Vierailija
25/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tiedän vastaavan tapauksen. Rakentaa kaikenlaista kavereille ja harrastaa lisäksi maratonjuoksua. 

Mitä sitten? Minulla on munuaisten vajaatoiminta jonka takia olen sairaseläkkeellä, harrastan lenkkeilyä ja elän suht normaalia elämää.. paitsi käyn dialyysissä 3krt viikossa 5h kerrallaan.

Vierailija
26/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Kelaan ilmoitus auttaa?

Mieheni on työkyvyttömyyseläkkeellä ja eläkkeen maksaa Varma. Kelan kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
27/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. minä olen _pään_ takia työkyvyttömyyseläkkeellä, ja opiskelen yliopistossa. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
28/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet työkyvyttömät piristyvät kummasti kun eläkepäätös tulee. Varsinkin masentuneet ja uupuneet nuoret.

Vierailija
29/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Minulla on munuaisten vajaatoiminta jonka takia olen sairaseläkkeellä, harrastan lenkkeilyä ja elän suht normaalia elämää.. paitsi käyn dialyysissä 3krt viikossa 5h kerrallaan.

Voihan tuon töidenkin jälkeen hoitaa?

Vierailija
30/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vinkata eläkeyhtiöille, eikä Kelalle. Em. yhtiöillä on niitä vakuutusetsiviä, joiden homma on käräyttää etuuksien väärinkäyttäjät.

Vierailija
31/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ap:n kaltaisten ihmisten takia ei missään nimessä kannata kertoa olevansa työkyvyttömyyseläkkeellä, se hitonmoinen kateus joka heihin iskee...toisen sairaudesta.

Vierailija
32/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ensin dialyysissa ja tule sen jälkeen kertomaan millaiset fiilikset.

eri

Vierailija
33/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Hyvin ehtii, jos 16 pääsee töistä, 17 dialyysiin ja sitten 22 kotiin nukkumaan ja taas töihin aamulla..

Vierailija
34/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy tekemään vähän kerrallaan omaan tahtiin, niin sehän on hyvä.

Töissä ei yleensä ole sellaista mahdollisuutta että voi tehdä vähän kerrallaan omaan tahtiin ja jatkaa vaikka seuraavalla viikolla jos ei aiemmin pysty.

Kaikki tekeminen ja puuhastelu, matkusteleminenkin pitää toimintakykyä yllä. Joku työkyvyttömyyseläkeläinen menee toimettomana helposti sellaisten kuntoon, että alkaa tarvitsemaan jokapäiväistä apua kun ei selviä enää itse mistään.

Laitoshoito se vasta kalliiksi tulee.

Vierailija
35/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet työkyvyttömät piristyvät kummasti kun eläkepäätös tulee. Varsinkin masentuneet ja uupuneet nuoret.

Moni meistä pirteistä ja energisistä työkyvyttömyyseläkeläisistä on kotona suljettujen ovien takana hyvin uupunut ja nukkuu paljon. Kaikki pitää suunnitella tarkkaan että voimat riittää päivän askareisiin. Kiusaajien takia näytetään pirteää naamaa.

Vierailija
36/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Hyvin ehtii, jos 16 pääsee töistä, 17 dialyysiin ja sitten 22 kotiin nukkumaan ja taas töihin aamulla..

Tästä sen huomaa ettet tiedä asioista yhtään mitään. Trolli.

Vierailija
37/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hassua miten ihminen piristyy kun huoli ja stressi toimeentulosta poistuu. Aivan kerrassaan käsittämätön juttu 🤔

Vierailija
38/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Kuten sanoin, käy ensin dialyysissa ja tule sit keskustelemaan. Ota nyt ensin selvää miten dialyysit tehdään edes.

Vierailija
39/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Kuten sanoin, käy ensin dialyysissa ja tule sit keskustelemaan. Ota nyt ensin selvää miten dialyysit tehdään edes.

Sairaalassa dialyysi laitteessa, tiedän kyllä. Hyvin onnistuu jos tahtoa on, jos taas vaan haluaa lusmuilla niin..

Vierailija
40/93 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen (-80-90-luvut) pääsi sairaseläkkeelle jos oli ’vähän käsi kipee’ tai suhteilla. Nykyään ei pääse oikein millään diagnoosilla eikä edes suhteilla.