Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakointi halutaan kieltää, Turussa kiellon kannatus suurinta

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija puhaltelee savunsa parvekkeelle oven raosta. Tätäkö haluatte?

T: Huomaavainen tupakoimaton.

Vierailija
22/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että joku todella epäironisesti yhä polttaa, on yllätys.

Alkoholia nyt saa juoda, mutta vapaaehtoisesti vetää röökiä vaikka voisi käyttää esim. nikotiinipurukumia ja vastaavia jos haluaa nikotiinia. Nikotiinihan on jopa hyödyllistä, on ns. nootrooppisia hyötyjä, mutta miksi vetää sitä röökinä?

Saa se nikotiini purukumina niin et aiheuta muille passiivista tupakointia ja saat ne tupakan hyödyt ilman haittoja.

Miksi et tee tätä, tupakoija?

Rauhallinen tupakkahetki parvekkeella nyt vaan on mukavaa

Ja tulen polttamaan jatkossakin, siinähän kitisette.

Tottakai tulet. Se on ihan selvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä totesin parinkymmenen vuoden kessuttelun jälkeen että voisi sitä rahaa kai käyttää järkevämminkin kuin oman terveytensä pilaamiseen. Toivon että moni muu tulee samaan lopputulokseen ennemmin tai myöhemmin.

Kiiltää sädekehä tänne asti. En ymmärrä miksi moista toivot, tupakkavero on sen verran mukavalla tasolla, että tarvitsemme mitä enemmmissä määrin tupakoitsijoita. 

Vierailija
24/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kielletään. En voi pitää parvekkeen ovea tai ikkunoita auki, koska naapurien röökinsavut tulee sisään.

Ai kauhee. Kumma kun mua ei häiritse? Ehkä siks kun en oo neuroottinen kyttääjä?

Kyllä se haju tulee kämppään ihan kyttäämättäkin.

Enemmän tulee varmaan siinä vaiheessa, kun ruvetaan sisällä polttamaan. Ja silloin se on jatkuva. Parvekkeella vain hetken leijailee.

Vierailija
25/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kielletään. En voi pitää parvekkeen ovea tai ikkunoita auki, koska naapurien röökinsavut tulee sisään.

Ai kauhee. Kumma kun mua ei häiritse? Ehkä siks kun en oo neuroottinen kyttääjä?

Minä haistoin naapurin paistaneen pullaa. Lihonko nyt. 

Kyllä Suomessa ihan varmasti jokainen ihminen on sen verran oppia saanut, että tiedostaa tupakoinnin terveyshaitat myös passiiviisessa muodossa.

Mutta ymmärrän, että jos on tupakoitsija niin haluaa pitää omista eduistaan kiinni, eikä se toisten mielipide kiinnosta.

Vierailija
26/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin kieltää paljon muutakin. Kuka vanhoillinen enää itsemääräämisoikeuksia kaipaa, kunnon lait ja rangaistukseen kaikkeen niin opitaan elämään niissä neukkukuutiosissa nätisti. Muilla moraalisilla toimijoilla on velvollisuus määrätä yksilön tai ryhmän itsemääräämisoikeus.

Vierailija
27/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tulee varmaan siinä vaiheessa, kun ruvetaan sisällä polttamaan. Ja silloin se on jatkuva. Parvekkeella vain hetken leijailee.

Vaan kun on kuusi naapuria jotka ovat ketjupolttajia, on koko ajan joku savustamassa naapureitaan.

Olen koittanut muistuttaa itseäni, että tämä helleaika tuskin kestää monia viikkoja joten ehkä pari viikkoa kestän tuota pahaa hajua . Paljon suurempaa vaivaa on monelle tupakoitsijalle luultavasti tulevaisuudessa asiasta tiedossa.

Vierailija
28/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellon myötä tulisivat jakuva hissin ääni ja ovien kolahdukset. Yötä myöden. Sekä rappusia käyttävien askeleet. Ainakin meillä nämä kaikki äänet kuuluvat asuntooni.

Vierailija
29/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa ihan varmasti jokainen ihminen on sen verran oppia saanut, että tiedostaa tupakoinnin terveyshaitat myös passiiviisessa muodossa.

Mutta ymmärrän, että jos on tupakoitsija niin haluaa pitää omista eduistaan kiinni, eikä se toisten mielipide kiinnosta.

Haju ei tapa, ei pullan eikä röökin. 

Vierailija
30/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä totesin parinkymmenen vuoden kessuttelun jälkeen että voisi sitä rahaa kai käyttää järkevämminkin kuin oman terveytensä pilaamiseen. Toivon että moni muu tulee samaan lopputulokseen ennemmin tai myöhemmin.

Kiiltää sädekehä tänne asti. En ymmärrä miksi moista toivot, tupakkavero on sen verran mukavalla tasolla, että tarvitsemme mitä enemmmissä määrin tupakoitsijoita. 

Noin puhuu pesunkestävä taliaivo ja taulapää.

Vierailija
31/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin puhuu pesunkestävä taliaivo ja taulapää.

Millainen ihminen puhuu noin?

*eri

Vierailija
32/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tupakoinut nyt 10-vuotta, aloitin sen jo 13-vuotiaana. Lopettaminen on mahdotonta, ellei minua laiteta koomaan. Sanon kuitenkin, että tupakoitsijat ovat kärsineet jo tarpeeksi näistä pelleilyistä... Ensin piilotatte tupakat, sitten nostatte hintoja, kiellätte tupakoinnin julkisilla paikoilla ja nyt vielä OMALLA parvekkeella???

Itse olen aina rauhallinen kotona, toisin kuin alkoholisti naapurit... Miksi alkoholin nauttimista kotona ei sitten kielletä, jos tupakointikin kielletään??

Vierailija
33/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo esitetty lainmuutos vielä tarkoita kieltoa. Vain sitä että taloyhtiö voi sen enemmistöpäätöksellä kieltää, kun nyt tarvitaan yksimielinen päätös.

Niin tuossa TS:n jutussa kuin tässä kommentissakin on virhe.

Tällä hetkellä kiellon voi hankkia kahta eri tietä:

- osakkaiden yksimielinen päätös kiellon kirjaamisesta yhtiöjärjestykseen

- osakkaiden enemmistöpäätös kiellon hakemisesta paikalliselta viranomaiselta

Satun omakohtaisesti tietämään, koska meillä on haussa tuota viranomaistietä, vuoden verran olemme odotelleet kohta päätöstä, käsittelyjonot ovat pitkiä. Meillä oli selkeä enemmistö isossa taloyhtiössä, joka kiellon halusi ja siten sitä haetaan. Oletettavasti myös saadaan.

Vierailija
34/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä tässäkin ketjussa miten tupakka on monen aivot tuhonnut.

Vierailija
35/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hyvin harvinaista enää nykyään, että jossain näkee tupakoitsijoita. 

Vierailija
36/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tupakoinut nyt 10-vuotta, aloitin sen jo 13-vuotiaana. Lopettaminen on mahdotonta, ellei minua laiteta koomaan. Sanon kuitenkin, että tupakoitsijat ovat kärsineet jo tarpeeksi näistä pelleilyistä... Ensin piilotatte tupakat, sitten nostatte hintoja, kiellätte tupakoinnin julkisilla paikoilla ja nyt vielä OMALLA parvekkeella???

Itse olen aina rauhallinen kotona, toisin kuin alkoholisti naapurit... Miksi alkoholin nauttimista kotona ei sitten kielletä, jos tupakointikin kielletään??

Kun se ei ole vain oma parveke, se tulee myös naapurin parvekkeelle. Kenenkään juomiset ei siirry toisen ihmisen kotiin. Tosin kohtuuden voisi niidenkin kanssa ihmiset opetella, kun ne näköjään tekee kuuroksi.

Vierailija
37/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haju ei tapa, ei pullan eikä röökin. 

Joo, oli tosiaan virhe. Mutta se savu kyllä tappaa. Joka vuosi monia. Usein oman perheen lapset ovat niitä ketkä kärsivät passiivisen tupakoinnin haitoista eniten.

Vierailija
38/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin joka sadas kuolema maailmassa johtuu passiivisesta tupakoinnista. Passiivinen tupakointi tappaa arviolta 600 000 ihmistä vuosittain. Heistä 165 000 on lapsia, sanoo Maailman terveysjärjestö WHO. Lapsien altistuminen tupakansavulle tapahtuu todennäköisimmin omassa kodissa

Vierailija
39/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin haluan olla OMALLA parvekkeella ilman että sinne tulee naapurin pahanhajuiset syöpäsavut!

Vierailija
40/68 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 2k20 ja jotkut ei oikeesti viel oo alottanu tupakan polttoo??? XDD!!??? Ei se elämä oo kilpailua siihen, että kuolee dementiaan paskat housussa. Tupakointi on muutenkin aina ollut hieno tapa mitä harrasti oikeat herrasmiehet ja rouvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän