Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen 18 vuoden tupakoinnin jälkeen

Vierailija
23.06.2020 |

Olen tupakoinut yli puolet elämästäni. Aloitin tupakoinnin niin aikaisin, etten muista aikaa ennen savukkeita. Poltan 30 savuketta päivässä.

Champix ei ole vaihtoehto, koska sitä ei kirjoiteta minulle mielenterveyssyistä. Olen ostanut laastareita ja purkkaa, ja jo eilen piti aloittaa laastarikuuri, mutta kun pelottaa. Aamusavuke on henkireikäni, niin kuin on ruokasavuke, päiväkahvisavuke, illan viimeinen savuke kuin yösavukekin.

Enpä tiedä... vinkkejä, kokemuksia tai potkuja motivaatioon kai pyydän. Kuinka kauan sinä tupakoit ja kuinka paljon, ennen kuin lopetit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa laskea kuinka paljon menee rahaa kuukaudessa, kun poltat 30 savuketta päivässä. Sen jälkeen lasket kuinka paljon menee vuodessa, ja sitten kuinka paljon on mennyt 18 vuoden aikana.

Luulisi olevan kelle tahansa paras motivaattori.

Vierailija
2/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se oli, täytyy myöntää. Mutta kaikki tarvittava lopettamiseen löytyy korvien välistä. Muuta ei tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v poltin, lopetin viime syksynä. En olisi varmaan lopettanut jos tupakointi olisi "henkireikäni".

Vierailija
4/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa se oli, täytyy myöntää. Mutta kaikki tarvittava lopettamiseen löytyy korvien välistä. Muuta ei tarvita.

Lopetit siis ilman nikotiinia? Nostan hattua joka tapauksessa!

Ja ensimmäiselle, joka kehotti laskemaan kulut. Jokusella kymppitonnilla olen näköjään keuhkojani tervannut.

Ap

Vierailija
5/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26v poltin, lopetin viime syksynä. En olisi varmaan lopettanut jos tupakointi olisi "henkireikäni".

Hyvää työtä!

Sehän tässä juuri ongelma onkin. En saa asetettua laastaria iholleni, koska tupakka on niin tärkeää. Eikö sinulle 26 vuoden jälkeen ollut?

Ap

Vierailija
6/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni, mutta et tule onnistumaan. Sinulla ei ole oikeasti motivaatiota lopettaa. Lopettaminen ei ole ylettömän vaikeaa, mutta asenteella kuinka tärkeää polttaminen minulle on, on aika turha edes yrittää

Vierailija
7/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoitteluni, mutta et tule onnistumaan. Sinulla ei ole oikeasti motivaatiota lopettaa. Lopettaminen ei ole ylettömän vaikeaa, mutta asenteella kuinka tärkeää polttaminen minulle on, on aika turha edes yrittää

Kiitos tsempeistä.

Ap

Vierailija
8/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetit siis ilman nikotiinia? Nostan hattua joka tapauksessa!

Ja ensimmäiselle, joka kehotti laskemaan kulut. Jokusella kymppitonnilla olen näköjään keuhkojani tervannut.

Ap

Ilman joo. Mutta ei ollut kyllä ihan noin montaa savullista vuotta takana. En usko että sillä on vaikutusta kuitenkaan. Minusta se riippuvuus ei lisäänny vuosien myötä, yhtä koukussa sitä on 1 vuoden ja 10 vuoden jälkeen.

Vierailija
9/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy keksiä ihan oikea syy miksi haluat lopettaa. Jos puhut, että rööki on henkireikäsi, niin asenne on väärä ja perustelet varmasti itsellesi jokaisen röökin.

Olisiko mahdollista koittaa vähentää röökien määrä päivässä? Aluksi vaikka, että maksimissaan yksi aski (20) päivässä. Viikko pari tuota ja sitten tiputat 15. Pidät ne ihan "pakolliset" röökit ja muut korvaan purkalla tms. 

Vierailija
10/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo rahan laskeminen ihan turhaa, koska kyllä minä nautin jokaisesta tupakasta.

samanlain voi laskea paljonko menee johonkin muuhun nautintoon.

Vierailija
11/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain astman kun lopetin. Sä et välttämättä sitä saa.

Vierailija
12/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa laskea kuinka paljon menee rahaa kuukaudessa, kun poltat 30 savuketta päivässä. Sen jälkeen lasket kuinka paljon menee vuodessa, ja sitten kuinka paljon on mennyt 18 vuoden aikana.

Luulisi olevan kelle tahansa paras motivaattori.

Ehkä pihille ihmiselle, mut mulle rööki oli mitään rahasummaa tärkeämpi. Lopetin itse pelkästään terveyssyistä ja kun naaman iho alkoi olla jo niin ohut ja harmaa. Tupakoin 30 vuotta enemmän tai vähemmän. Nyt 45 v ja 3 vuotta ilman. Yhä tekee mieli

Vierailija
13/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen tähän myös kuulolle. Olen tupakoinut 25 vuotta ja nykyään se on erittäin häpeällistä. En polta julkisilla paikoilla.

Vierailija
14/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 50 vuotta n. 10 päivässä. Nyt 4 vuotta ilman. Päätin joskus, että kun/jos täytän 70 vuotta, lopetan. Käytin Nicoretten kielenalustabletteja 6 kk, niistä sai kyllä hyvän lohdun.

Mieli tekee joskus vieläkin niin hemmetisti, etenkin nyt korona-aikaan, kun ihmiskontaktit ovat vähäisiä. Jos olisi tupakkaa tarjolla, saattaisin heikkona hetkenä sortua, tai sitten en.

Onnea taipaleelle! Terv. mummo

Vierailija
15/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltin 50 vuotta n. 10 kopäivässä. Nyt 4 vuotta ilman. Päätin joskus, että kun/jos täytän 70 vuotta, lopetan. Käytin Nicoretten kielenalustabletteja 6 kk, niistä sai kyllä hyvän lohdun.

Mieli tekee joskus vieläkin niin hemmetisti, etenkin nyt korona-aikaan, kun ihmiskontaktit ovat vähäisiä. Jos olisi tupakkaa tarjolla, saattaisin heikkona hetkenä sortua, tai sitten en.

Onnea taipaleelle! Terv. mummo

Ihana mummo ❤ Onnittelut ja pysyhän lujana edelleen 😍

Vierailija
16/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin varman yhtä kauan, loppuvaiheessa puolitoista askia päivässä. Zybanin avulla lopetin, mutta ei olisi onnistunut sekään ilman sekä oikeaa motivaatiota että hyvää työterveyslääkäriä, jonka kanssa oli check pointit eri vaiheissa. Ensin kun olin päätöksen tehnyt lopettamisesta, sovittiin jonnekin tulevaisuuteen n kk päähän zybanin aloitus ja siitä viikon päähän tupakan lopetus. Siinä ehti orientoitua aloitukseen. Zyban vei minullakin mielentilat aallokkoon ja välillä tosi matalaksi, mutta lääkärin tuki auttoi ja se että laskin päiviä milloin kuuri loppuu; tuossa kohtaa nää paskafiilikset menee ohi.

Tästä on aikaa jo 16 vuotta, tänä päivänä on paljon paremmat vaihtoehdot esim nicorettessa kuin silloin. Sitäkin ehdin kokeilla tablettimuodossa mutta lähti kielen alta nahkat niin kokeilu loppui pariin päivään.

Vierailija
17/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on henkireikä niin kauan kuin olet nikotiiniriippuvainen. Minä poltin n. 15 savuketta päivässä 25 vuotta. Lopetin nikotiini-inhalaattorin avulla. Aina kun teki mieli tupakkaa, imin sitä. Mukaan lukien silloin, kun ajattelin, että antaa olla, menen ostamaan tupakkaa ja poltan vielä yhden askin. Inhalaattori suuhun kunnes ajatus meni pois. Nyt jo neljä vuotta polttamatta. Inhalaattoria tarvitsin n. kuukauden muistaakseni.

Vierailija
18/18 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin noin 16-vuotiaana, tosin todella satunnaisesti, vasta 2000-luvulla rööki vei kunnolla mukanaan, vuonna 2012 löysin sähkösavukkeet ja röökaaminen loppui siihen..kunnes, vuonna 2015 baarin ulkopuolella poltin yhden pötkylän kun muut niin tyrkyttivät. Siitä se taas lähti, sen jälkeen polttelin epäsäännöllisen säännöllisesti vuoteen 2018. Jolloin lopetin, viimeisen kerran. Aluksi käytin vanhaa sähkötupakkaa ja se auttoi pääsemään eroon itse röökistä,sitten nikotiinista. Sitten tuli vaihe kun huomasin että miksi edes veippaan enää,en tarvitse nikotiinia. Ja ollaan menty yli vuosi ilman mitään. Mulla on vieläkin viimeinen röökiaski tallessa,avaamaton. En aio avata sitä koskaan.

Toisin kun muilla itsellä lopetusoireet olivat aika massiiviset,fyysiset..Mutta pahimmat ajat ovat noin parisen viikkoa, kun selviät sen yli sitten oikeasti helpottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi