Muita jotka tekevät kotitöistä työnjakolistaa?
Aikani tein reilusti enemmän kotitöitä kuin puoliso, sitten kyllästyin. Näin kyllä ennen yhteenmuuttoa kuinka likainen koti hänellä oli, mutta uskoin kun vakuutteli että yhteisessä kodissa sitten siivoaa... No, ruokaa tekee ja toisinaan siivoaa vessat, mutta esimerkiksi petivaatteet olisivat varmaan olleet yhdessäasumisen ajan (1,5 vuotta) vaihtamatta, koska ei kertaakaan ole tähän mennessä tehnyt asiasta aloitetta... :D Meillä uusperheessä monta lasta, ja meidän kanssa asuvat lapset (minun) jäävät myös enemmän mun kontolle, myös näin työpäivinä.. Väsyin tilanteeseen, puhuminen ei tuonut muutosta, ja nyt teen joka ilta seuraavan päivän listan: ruuanlaitto Matti, pyykit Maija, roskat Matti, keittiön siivous Maija, postin haku Matti jne. Tasannut kuormitusta huomattavasti. Ja tärkeää laittaa pienetkin hommat ylös, muuten ne jää heti itselle. Puoliso ihmettelee kun joka päivälle riittää hommaa, jännä juttu :D muilla samantyyppistä systeemiä?
Kommentit (6)
En ole tehnyt, mutta varmaan kannattaisi. Kuitenkin hienoa, että Matti marmattamatta tekee nämä hänelle osoitetut tehtävät. Siinä tapauksessa kyse on ilmeisesti enemmän aloitteellisuuden puutteesta ja ajattelemattomuudesta kuin varsinaisesta erimielisyydestä siisteystason suhteen. Meillä tilanne on ennemminkin se, että kumpikin joutuu tekemään itse ne askareet, joiden tekemättömyys kiristää pinnaa, koska ovat sellaisia etteivät haittaa taas toista yhtään. Valitettavasti minulla on näitä hieman enemmän, mutta onneksi vain hieman!
Ei puolison kanssa, mutta lasten osalta kyllä. Lapsille kirjataan joka viikko ko. viikon kotityöt, jotka ovat heidän vastuullaan. Saavat itse valita missä vaiheessa viikkoa tekevät hommansa, mutta lauantaihin mennessä pitää olla tehty tai tulee seuraumuksia. Aika hyvin toiminut 10-16-vuotiaiden lasten kanssa.
No meillä kumpikin tekee mitä kerkeää/jaksaa. Lapsille teen kyllä tuollaisia listoja...
Minusta on luonnollista että sinun omat lapset ovat enimmäkseen sinun vastuullasi. Tietty olettaisin että isäpuoli auttaisi satunnaisesti heidän hoitamisessa mutta kyllä pääasiallinen hoitovastuu vanhemmilla.
Mies siivoaa jatkuvasti, minä pelaan switchillä.
Ja siis olisin halunnut saada tämän toimimaan muuten koska tää tuntuu naurettavalta, mutta jotenkin systeemi täytyi saada reilummaksi..